A+ A A-

اخبار اختصاصی نشریه

بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه و حضور پررنگ بیمه میهن

m3

بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس شورای اسلامی شهر  تهران و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه روز دوشنبه 13 آذر 96، در سال همایش‌های برج میلاد برگزار شد .

ادامه مطلب...

راه بی پایان صادرات در گروه سایپا

download

 

راه بی پایان صادرات در گروه سایپا

این روزها گسترش تولید، افزایش اشتغال، بهبود رشد اقتصادی، ارتقایبهره وری و مواردی از این دست دغدغه تمامی مدیران است. اگر بخواهیم راهی میان بر، به مدیران نشان دهیم تا بتوانند تمام موارد فوق الذکر را بهبود دهند باید انگشت اشاره را به سمت صادرات غیرنفتی نشانه گرفت. به عبارت دیگر هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد باید تولیدات داخلی خد را در عرصه بین الملل به رقابت بگذارد تا به هدف اصلی خود برسد و این همه جز با صادرات پایدار میسر نمی شود. اهمیت و ضرورت حضور کالاهای ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد بین المللی را مهم ترین عوامل توسعه است که نقش صادرات در این میان به اندازه ای مهم است که بسیاری کارشناسان صادرات آن را تنها مسیر موفق به توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می دانند. هر چه سرعت و کیفیت صادرات با توجه به ظرفیت های داخلی تولید در یک کشور مطلوب تر باشد رتبه آن کشور در بازارهای بین المللی نیز بهتر خواهد بود.

صادرات در گروه خودروسازی سایپا

یکی از محوری ترین استراتژی های گروه خودروسازی سایپا تاکید بر صادرات است. این گروه خودروسازی تلاش داشته که هم در حوزه صادرات خودرو و هم در حوزه قطعات و خدمات خودرو موفق عمل کند. گفتنی است گروه خودروسازی سایپا در سال های گذشته موفق شده که هشت دوره عنوان صادرکننده نمونه ایران و دو دوره صادرکننده ممتاز ایران را کسب کند، موفقیت های این گروه در چند سال گذشته نشان دهنده حرکت برنامه ریزی شده سایپا به افق های جدیدی در امر صادرات می اندیشد؛ برای استناد بیشتر این موضوع باید مروری داشته باشیم به چند خبری که از سوی گروه منتشر شده است.

افزایش 14 درصدی صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی

سیاست های جدید گروه خودروسازی سایپا جهت تمرکز بر صادرات قطعات OEM و OES با تاکید بر حوزه های مزیت دار کشور ایران در زمینه تولید قطعات خودرو، طی سال های اخیر صادرات قطعات از این شرکت به بازارهای اروپایی به طور میانگین سالانه 14درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، یونان و ... است. که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیشتر از سایر کشورهاست. در حال حاضر و پس از 3 سال روند افزایشی قطعات و مجموعه های سایپا به بازارهای اروپایی، سهم این بازارها از کل صادرات قطعه گروه سایپا به 50 درصد رسیده است و 50 درصد دیگر به بازارهای آسیایی و آفریقایی از جمله مصر، عراق، سوریه، الجزایر، افغانستان و ... صادر می شوند.

شایان ذکر است در سبد قطعات و مجموعه های صادراتی گروه سایپا علاوه بر قطعات یدکی مربوط به خودروهای تحت برند سایپا در بازارهای هدف، سایر قطعات OEM و OES از جمله رادیاتور، رینگ، فنر، قطعات ریخته گری، شیشه، قطعات بدنه و ... قرار دارند که عمده این قطعات حوزه های مزیت دار صنعت خودرو و قطعه جمهوری اسلامی ایران را شامل می شوند.

سهم 69 درصدی سایپا از صادرات خودرو سواری بنا بر گزارش گمرک

بر اساس اطلاعات سایت گمرک، گروه خودرو سازی سایپا در 6 ماه نخست سال 96 توانسته سهم 69 درصدی صادرات خودرو از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد و سایر شرکت های خودروساز در این مدت مشابه، فقط 31 درصد صادرات خودرو به خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.

تسخیر 30 درصد از بازار خودرو عراق از سوی سایپا

گروه خودروسازی سایپا با فروش بیش از 150 هزار دستگاه انواع خودروسواری با کاربری شخصی و تاکسی در عراق توانسته است به طور میانگین ر چند سال گذشته حدود 30 درصد از بازار خودرو سواریعراق را به خود اختصاص دهد به طوری که طی سال های اخیر به طور متوالی عنوان پرفروش ترین خودرو سواری در بازار عراق را کسب کرده است.

با توجه به بازار پر کشش عراق گروه خودروسازی سایپا، به رغم وجود ناامنی های گسترده و وضعیت بی ثباتی اقتصادی، تلاش کرد در آن شرایط دشوار خط تولید محصولات خود را در سایت اسکندریه عراق که تنها چند کیلومتر با خاکریزهای داعش فاصله داشت راه اندازی کند و به بهره برداری رساند.

به دلیل استقبال مشتریان عراقی از خودروهای گروه سایپا و به ویژه خودرو سایپا 131 که بشتر به صورت خودرو کامل ساخته شده به عراق صادر می شد، گروه خودروسازی سایپا توانست در سال 1396 با ارائه نسل جدید این خودرو مجهز به ترمز ABS و ایربگ و موتور یورو 4 و آپشن مالتی مدیا خط تولید این محصول را در عراق راه انداز کند.

بنا به پیش بینی های صورت گرفته به نظر می رسد، تا پایان سال 2018 تعداد 20 هزار دستگاه به تولید و عرضه برسد.

تولید اولین خودرو اتوماتیک سایپا در عراق به زودی

آریو خودرویی است که در بازار عراق با استقبال مواجه شده است همین استقبال باعث شده است که ایده تولید این خودرو در عراق شکل عملیاتی به خود بگیرد. براساس گزارش های منتشره به زودی خط تولید این خودرو با مشارکت نماینده فروش سایپا و وزارت صنایع کشور عراق در سایت اسکندریه راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی خط تولید خودروهای مجهز به سیستم LPG در عراق

با توجه به لزوم استفاده از سوخت های پاک و به منظور حفظ محیط زیست از یک سو و لزوم پایین آوردن هزینه های مصرف سوخت خودرو، گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد خودروهایی با مصرف سوخت LPG در عراق تولید و روانه بازار کند. در حال حاضر نمونه هایی از این محصولات تولید شده است که به زودی و پس از اخذ تاییدیه های لازم از مبادی ذی ربط در عراق تولید انبوه این محصولات نیز آغاز خواهد شد.

ارسال اولین محموله صادراتی سایپا به شاخ آفریقا

با ارسال اولین محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای سواری و تجاری به کشور سومالی، ضمن آغاز همکاری با شریک تجاری در این کشور، همزمان بازاریابی فروش محصولات سایپا و خدمات پس از فروش ورد فاز جدیدی شد. ین محموله صادراتی شامل خودروهای سواری ساینا و تیبا و خودروی وانت دوکابین ریچ تولیدی شرکت پارس خودرو است که گروه خودروسازی سایپا به عنوان پرافتخارترین صادرکننده خودرو کشور با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی بازار سومالی و بهره برداری از مزایای آن ، درصدد است تا از این فرصت مناسب در راستای جاری سازی و سفارشگذاری انبوه سازمانی، برای ارگان های دولتی، غیردولتی و همچنین شبکه تاکسیرانی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده بهینه کرده و بتواند سهم قابل توجهی از این بازار را کسب کند.

ایجاد سایت مونتاژ محصولات گروه سایپا در غرب آفریقا

گروه خودروسازی سایپا در راستای فعالیت های صادراتی و توسعه بازارهای بین المللی، ضمن عقد قرارداد نهایی با شریک تجاری خود در کشور گینه، طرح ایجاد و توسعه سایت مونتاژ و تولید محصولاتی با رنج قیمتی اقتصادی را در این کشور در دستور کار قرار داده است این پروژه که در جریان سفر منطقه ای وزیر امور خارجه کشوران و هیات سیاسی – اقتصادی همراه به غرب این پروژه که در جریان سفر منطقه ای وزیر امور خارجه کشورمان و هیات سیاسی – اقتصادی همراه به غرب آفریقا در بهار 1395، بین گروه خودروسازی سایپا و یکی از شرکت های فعال در حوزه خودرو، در کشور گینه شکل گرفت، با راسال اولین محموله محصولات سایپا شامل خودروهای سواری، تجاری و قطعات یدکی به این کشور رسما آغاز شد.

با ارسال اولین محموله که طیف وسیعی از محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای سایپا 131، سایپا 132، تیبا، تیبا2، وانت ریچ، وانت نیسان Z24 و سایپا CS35 است، اولین گام حضور سایپا در بازارهای در حال رشد منطقه غرب آفریقا برداشته شد. پیش بینی می شود با توجه به رقابتی بودن این محصولات و شرایط بازار گینه امکان صدور 1000 دستگاه از انواع محصولات تولیدی گروه اعم از سواری و تجاری فراهم شود. در حال حاضر علاوه بر دریافت سفارش های جدید خودرو کامل با تمرکز بر انواع محصولات سواری، وانت و تجاری، فعالیت های مرتبط با آماده سازی و توسعه سایت مونتاژ در حال انجام است که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه اول سال 2018 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

راه اندازی شش مرکز فروش و خدمات پس از فروش در لبنان

پس از افتتاح موفقیت آمیزاولین مرکز عرضه محصولات گروه خودروسازی سایپا که سال گذشته با حضور دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و آقای حسین حاج حسن وزیر صنایع لبنان و جمعی از سرمایه گذاران این کشور در شهر جبیل در شمال لبنان راه اندازی شد و آغاز به کار کرد و استقبال بسیار مناسب شهروندان و خریداران لبنانی را به همراه داشت، پنج نمایندگی دیگر نیز در همین راستا و با هدف فعالیت های گسترده و توسعه فروش و خدمات پس از فروش بیشتر محصولات تولیدی گروه سایپا در سراسر بازار لبنان راه انداز شد.

ادامه مطلب...

نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی ایران خودرو

 

saypa

مهندس یکه زارع با اشاره به روز صادرات مطرح کرد:

نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو حضور در بازار جهانی و کسب سهم بازارهای بین المللی را یک ضرورت می داند و مانند هر بنگاه بزرگ دیگری در تبیین ماموریت و چشم انداز خود، ایجاد نگرش جهانی و حرکت به سوی خودروسازی در کلاس جهانی را در سرلوحه استراتژی های خود قرار داده است. در راستای تحقق اهداف مذکور، تولید محصول در پایگاه های تولیدی خارج از کشور و صادرات محصول کامل، دو روش صادراتی شرکت ایران خودرو است.

افزایش سهم بازار در بازارهای منطقه، تثبیت حضور و احیاء بازارهای هدف صادراتی و توسعه بازارهای جدید از راهبردهای ایران خودرو در ارتقا صادرات است که این امر از راه افزایش ظرفیت های تحقیق و توسعه در زمینه توسعه پلت فرم، محصول و قوای محرکه محقق خواهد شد. توانمندسازی شبکه فروش و خدمات پس از فروش در کشورهای هدف صادراتی از دیگر رویکردهای ایران خودرو در توسعه بازارهای خارجی است. نکته دیگر جهت تحقق اهداف صادراتی تطبیق محصول با استانداردهای بازارهای هدف و برندسازی از راه ترویج و توسعه برند ایران خودرو در سطح منطقه ای و جهانی است.   

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه های صادراتی گفت: طی پژوهش هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها شناسایی شده و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها،صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.

مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصول با قیمت و کیفیت رقابتی را از راهبردهای اصلی ایران خودرو دانست و افزود: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی و بهره بردای از سایت جدید محصولات ایران خودرو در آذربایجان که با سرمایه گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران خودرو ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می یابد.

وی، ایجاد پایگاه های تولیدی را عاملی برای بهره مندی از منافع و مزیت های تعرفه ای در کشورهای هدف دانست.

 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: این گروه در هر بازار هدف، بسته به سلایق، نیاز ها، رقبای آن بازار محصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین برای حضور مستمردربازارهای هدف، ایجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتی، حفظ برند ملی و مونتاژ خودرو های مختلف در سایت های فرامرزی دردستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که در فصل جدید از همکاری های بین المللی گروه صنعتی ایران خودرو با  شرکای تجاری دنبال می شود، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه بخصوص قطعات ریخته گری است.همچنین اجرای رویکرد تولید بدون سرمایه گذاری و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازدیگر راهبردهای اصلی ایران خودرو در کشورهای صادراتی هدف است.

 یکه زارع خاطر نشان کرد:  برهمین اساس گروه صنعتی ایران خودرو با ارایه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف و با سرمایه گذاری طرف مقابل توانسته است ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از کشور کاهش دهد.

وی با اشاره به سایت در حال احداث در کشور آذربایجان اظهار داشت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات ایران خودرو در این خط تولید خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: سایت ایران خودرو در آذربایجان با  مشارکت طرف آذری و در مساحتی ده هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ده هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است.

وی افزود: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این کشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به صادرات محصولات کامل در بازارهای هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.

یکه زارع  خاطر نشان کرد : برنامه توسعه شبکه خدمات پس از فروش در این کشور نیز به اجرا گذاشته شده تا با ایجاد و بهینه سازی رابطه با مشتریان نهایی محصولات، خدمات مطلوب تری ارایه دهیم. ارایه خدمات امدادی در عراق بخش دیگری از  خدمات ارایه شده در عراق است.

وی در خصوص صادرات محصولات کامل به کشورهای مشترک المنافع (CIS) افزود: کشور ارمنستان از جمله بازارهای هدف ایران خودرو است. دسترسی به سوخت سی. ان.جی و اقتصادی بودن تامین آن برای مصرف کننده در این کشور از عوامل اصلی استقبال مردم این کشور از محصولات گازسوز ایران خودرو است. محصولات گازسوز ایران خودرو می تواند نیاز بازار این کشور را تامین کند.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه تصریح کرد: با دریافت مجوز استاندارد یورو 5، توسعه صادرات به کشورهای مشترک المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نیز در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که به این ترتیب اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محصول ایران خودرو محقق خواهد شد.

یکه زارع در پایان تاکید کرد: با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.

ادامه مطلب...

دوره آموزشی خسارت‌های ثالث جانی در مشهد با سخنرانی مدیرعامل بیمه رازی

rr

 

دومین دوره آموزشی خسارت‌های ثالث جانی در مشهد برگزار شد.

در این دوره آموزشی روسای شعب و کارشناسان ارزیاب خسارت جانی شعب سرپرستی شرق کشور، مشهد، یزد، بجنورد، بیرجند و زاهدان حضور دارند و جناب آقای دکتر امراللهی مدیرعامل محترم بیمه رازی از طریق ویدیو کنفرانس اهداف و استراتژی‌های بیمه رازی را بیان کردند.

وی ضمن تاکید بر آموزش حرفه‌ای و کاربردی ارکان مختلف ستادی بر ارزیابی درست پرونده های خسارت، پرداخت به موقع خسارت ها و شناسایی دقیق ذخایر خسارت معوق تاکید کردند.
مدیرعامل بیمه رازی به کاهش سهم بیمه شخص ثالث، و رشد ۲۶ درصدی پورتفوی غیرثالث در ۸ ماهه نخست امسال اشاره و این موضوع را در راستای سیاست متوازن‌سازی ترکیب پورتفوی شرکت عنوان کردند. وی همچنین به اهمیت مدیریت ریسک در بیمه و خصوصاً در بیمه‌های شخص ثالث خودرو و موتورسیکلت اشاره داشتند.
ایشان نسبت به تحقق بودجه امسال ابراز امیدواری کرده و تجهیز زیرساخت ها و سایر توانمندی های فنی و حرفه ای کارکنان و شبکه فروش را لازمه حضور بیمه رازی در تراز جهانی عنوان کردند.

ادامه مطلب...

مدیر روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا منصوب شد

sa

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی حکمی محمدرضا حقیقی را به سمت مدیر روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا منصوب کرد. 

به گزارش خبرگزاری اقتصاد و بیمه، بر اساس حکم صادره از سوی مهندس محسن جهرودی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا حقیقی به سمت مدیر روابط عمومی سایپا منصوب شد.

گفتنی است محمد رضا حقیقی در حال حاضر استاد دانشگاه و مدرس حوزه ارتباطات و صاحب 17 جلد تالیف و ترجمه در حوزه روابط عمومی و ارتباطات است.

شایان ذکر است در جلسه معرفی مدیر جدید روابط عمومی و تودیع مدیر سابق ارتباطات، از زحمات احد میرزایی مدیر پیشین ارتباطات گروه خودروسازی سایپا قدردانی شد. میرزایی در مدت حضور خود در گروه خودروسازی سایپا فرآیندهای اجرایی ارتباطات را بهبود بخشید.

ادامه مطلب...

تاکید بر وفاق و همدلی جامعه با صنعت برای توسعه پایدار

ff

 

در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه مطرح شد؛

تاکید بر وفاق و همدلی جامعه با صنعت برای توسعه پایدار

همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه با حضور دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، زهرا سعیدی نمایندۀ مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، محمد محمودی شاه نشین عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، اعضای شورای تأمین و رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه در سالن همایش های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد.

فولاد مبارکه از ابتدای دوران ساخت، تعامل بسیار سازندهای با منطقه، استان و کشور داشته است

به گزارش خبرنگار فولاد در بخش نخست این همایش مدیرعامل فولاد مبارکه از برگزاری این مراسم در شرکت فولاد مبارکه و تقارن آن با میلاد خجسته نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان فتح بابی ارزشمند برای تعامل سازندۀ هرچه بیشتر بین صنعت و منطقه یاد کرد.

وی در ادامۀ سخنان خود با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه از ابتدای دوران ساخت تعامل بسیار سازندهای با منطقه، استان و کشور داشته و هیچگاه عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را به شهر و منطقه ای خاص محدود ندانسته، تصریح کرد: این شرکت در جای جای میهن اسلامی منشأ خدمات ارزنده و پایداری بوده است.

مدیرعامل گروه فولادمبارکه با اشاره به عملکرد شرکت گفت: در سال ۱۳۷۱ که بخشهای نخست فولاد مبارکه راهاندازی شد، ظرفیت شرکت2.4 میلیون تن بود، اما با عملیاتی شدن این تفکر امروز شاهد آن هستیم که ظرفیت فولاد مبارکه با رشد حدود سه برابر به 7.2  میلیون تن افزایش یافته است.

وی گفت: با به بهره برداری رساندن و توسعۀ مجتمع فولاد سبا با ظرفیت 1.6  میلیون تن در منطقۀ لنجان ، افزایش ظرفیت شرکت فولاد هرمزگان جنوب تا ۳ میلیون تن و سه مجموعه شرکت ورق خودرو، فولاد سفیددشت و شرکت تولیدی ورق های پوششدار تاراز در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین با مجموعۀ ۵ میلیون تنی گندله سازی و ۵ میلیون تنی کنستانترۀ استان خراسان و با شرکت تولیدی الکترودهای گرافیکی در استان یزد و در نهایت با شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، گسترۀ فعالیت و اثربخشی گروه فولاد مبارکه به وسعت ایران معنی یافته و این شرکت به رسالت اولیۀ خود در توسعۀ صنعت فولاد کشور جامه عمل پوشانده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه مجموعۀ فولاد مبارکه با ظرفیت 10.3  میلیون تن اکنون بزرگترین هلدینگ فولاد کشور، خاورمیانه و شمال آفریقاست گفت: همۀ دستاوردهای فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که مولود انقلاب است، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب میشود.

وی ایجاد اشتغال پایدار را یکی از دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه خواند و گفت: این شرکت با عملکرد خوب خود توانسته است به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

دکتر سبحانی تصریح کرد: فولاد مبارکه به منظور ارزآوری برای کشور، امروز بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر میکند که این نیز افتخار دیگری برای کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طراحی اولیۀ فولاد مبارکه طرح های زیادی اجرا شد تا این شرکت بتواند در منطقه آثار مثبت و ارزنده ای برجا بگذارد تا جایی که امروز این شرکت توانسته است بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه یک شرکت ملی است و با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد سود شرکت فولاد مبارکه به سهام عدالت یعنی آسیب پذیرترین اقشار جامعه و مابقی آن نیز به سایر سهامداران شرکت اختصاص دارد، گفت: با موافقت سهامداران در مجامع عمومی شرکت سالانه بخشی از درآمد شرکت به انجام تعهدات شرکت در بخش مسئولیتهای اجتماعی اختصاص مییابد و در این راه شرکت همواره تلاش کرده است با نگاه توسعه محور در منطقۀ همجوار، منشأ خیروبرکت باشد و به جامعه خدمت کند.

وی در همین راستا از مساعدتهای فولاد مبارکه در تکمیل ورزشگاه نقش جهان، حسینیۀ بزرگ شهر مبارکه، احداث پایگاه امداد و نجات در سه راهی مبارکه، مشارکت در توسعۀ اورژانس بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه، مشارکت در نوسازی مدارس و کمک به مددجویان بهزیستی به عنوان بخشی از فعالیتهای انجام شده از سوی فولاد مبارکه در بخش مسئولیتهای اجتماعی شرکت یاد کرد.

دکتر سبحانی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم همه باید با نگاه توسعۀ پایدار و تعامل سازنده به صورت بلندمدت فکر کنیم. تصمیمات باید به گونه ای باشد که با نوسانات و تغییرات مقطعی نه تنها اشتغالزایی و توسعۀ پایدار دچار تزلزل و نقصان نشود، بلکه به درآمدزایی بیشتر منجر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه همچنان به عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود پایبند است، گفت: امیدوارم نتایج این همایش به خیروبرکت هرچه بیشتر برای جوانان این مرزوبوم و توسعۀ پایدار منجر شود.

شرکت فولاد مبارکه برندی جهانی و مایۀ افتخار منطقه

در ادامۀ این همایش، مهندس زهرا سعیدی نمایندۀ مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از شرکت فولاد مبارکه به عنوان برندی جهانی و مایۀ افتخار منطقه و کشور یاد کرد و ضمن قدردانی از عملکرد و همکاریهای فولاد مبارکه گفت: جای بسی خرسندی است که مدیرعامل این شرکت در صنعت فولاد کاملا آگاه است و نگاه ویژه ای به مسئولیتها و تعاملات اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بسیاری از شرکتها و سازمانها در شرایط سختی به سر میبرند، مدیریت شایسته و تلاش کارکنان فولاد مبارکه شرایطی را فراهم کرده است که این کارخانه نه تنها در بخش تولید با توقف همراه نشود، بلکه روزبه روز به حضور موفق خود در بازارهای داخلی و خارجی ادامه داده است.

سعیدی اظهار امیدواری کرد تعامل گستردۀ فولاد مبارکه و منطقه، رونق اقتصادی بیشتر فولاد مبارکه را به همراه داشته باشد.

این نمایندۀ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرانی زاینده رود، از مدیرعامل فولاد مبارکه درخواست کرد این شرکت خوشنام و موفق به سهم خود، با همکاری سایر مسئولان برای رفع مشکل زاینده رود آستین همت بالا زند.

سعیدی با اشاره به آثار برگزاری همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه در شرکت فولاد مبارکه گفت: اینکه شوراهای منطقه این انتظار را داشتند که با مدیرعامل فولاد مبارکه، راهکارهای تعامل هر چه بهتر منطقه با صنعت را در میان گذارند و فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد کشور و خاورمیانه میزبان رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مبارکه بود و برای این تعامل، اهمیت و ارزش خاصی قائل است و اینکه درنهایت این همکاری میتواند موجبات توسعه پایدار را فراهم کند، ارزش برگزاری این همایش در فولاد مبارکه را دوچندان کرد.

وی تأکید کرد: به طور قطع این مردم شهر و روستاهای مبارکه هستند که از برگزاری چنین همایش هایی بهره مند خواهند شد.

شرکت فولاد مبارکه کانون انرژی و انگیزه است

در این همایش عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد مبارکۀ اصفهان کانون انرژی و انگیزه است، اظهار کرد: امروز در بخش صنعت مدیون صنعتگران این بخش هستیم که در شرایط دشوار تحریم برای ۳۵۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

محمد محمودی شاه نشین درخصوص نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا و نحوۀ تعامل آنها با صنعت گفت: ارتباط نهادهای مختلف کشور با یکدیگر امری ضروری است؛ به ویژه شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید تعامل بسیاری با تولیدکنندگان ایجاد کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: به تازگی طرحی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها تدوین شده و برای آن کمیسیون مستقلی در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در حال مطالعه هستند، تا با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها، وابستگی شان را به بخشهایی نظیر صنعت کم کنند و بار شهرداریها از دوش صنایع برداشته شود.

شاه نشین ادامه داد: یکی از مهمترین اهدافی که شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید دنبال کنند این است که شرایط موردنیاز برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران را فراهم کنند؛ به گونه ای که سرمایه گذاران حاضر به همکاری در منطقه باشند و در این خصوص از بخشی نگری بپرهیزند و نباید تنها به دنبال ایجاد درآمد مضاعفی برای شهر و شهرداری تحت مدیریت خود باشند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها باید شرایطی ایجاد کنند که سرمایه گذار احساس کند عده ای در این شهر حامی او هستند؛ به گونه ای که اگر صنعتی میخواهد در منطقه ایجاد شود، شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر نهادها تمام تلاش خود را در زمینۀ اعطای مجوز و تسهیل امور صرف کنند و در زمینۀ تسهیلات بانکی و مسائل منطقه ای نیز نهایت همکاری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: اگر شهرداریها تنها به دنبال کسب درآمد نباشند و شرکتهای تولیدی نیز تنها به دنبال تولید نباشند، شاهد جهش اقتصادی کشور خواهیم بود.

به هر میزان که فولاد مبارکه موفق باشد، نتایج این موفقیتها برای همه مردم ایران به ویژه برای منطقۀ مبارکه نیز اثربخش خواهد بود

این گزارش حاکی است در ادامه این همایش، جواد سلطانی فرماندار شهرستان مبارکه نیز ضمن قدردانی از تلاشهای فولاد مبارکه در برگزاری همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه، از شرکت فولاد مبارکه به عنوان افتخار منطقه ای و فرامنطقه ای یاد کرد و گفت: فولاد مبارکه در سالهای اخیر که به واقع سخت ترین شرایط اقتصادی بوده است، نه تنها متوقف نشد، بلکه طرحهای توسعۀ خود را به خوبی اجرا کرد و با اشتغالزایی و تولید بیشتر، نقش ارزنده ای در توسعۀ اقتصادی کشور ایفا نمود.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در سنوات اخیر و به نوعی از همان دوران ساخت خود با مساعدت های خود در توسعۀ فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی شهرستان و استان نقش ارزنده ای داشته است، افزود: با توجه به شرایط بحرانی که برای اکثر سازمانها به وجود آمده است، انتظار میرود فولاد مبارکه همچنان یاری رسان و حامی مردم شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان مبارکه با تأکید بر اینکه مسئولان شهـــرســــتان مبارکه نیـــــــز با تمامی توان برای موفقیت روزافزون فولاد مبارکه تلاش خواهند کرد، اظهار داشت: بدون شک به هر میزان که فولاد مبارکه موفق باشد، نتایج این موفقیتها برای همۀ مردم ایران به ویژه برای منطقۀ مبارکه نیز اثربخش خواهد بود؛ بنابراین ما آماده ایم تا با تمام امکانات خود این صنعت بزرگ را یاری کنیم.

وجود این کارخانه برای منطقه و کشور همواره منشأ آثار و برکات خیر بوده است

به گزارش خبرنگار فولاد یکی دیگر از سخنرانان این همایش سید محسن هاشمی شهردار مبارکه بود. وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه یک شرکت دانش بنیان است، با ارائۀ گزارشی از وضعیت عواید شهرداری های شهرستان مبارکه و طرح برخی از مشکلات اقتصادی موجود در مدیریت شهری شهرستان، گفت: مجموعۀ شهرداریها و شوراهای شهرستان مبارکه رسیدن به توسعۀ پایدار را خواستار هستند و در این راه از مدیریت شرکت فولاد مبارکه میخواهند تا مسئولان و مردم شریف شهرستان را یاری کنند.

شهردار مبارکه افزود: امروزه میزان مصرف فولاد به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی به حساب میآید؛ از این رو این صنعت میتواند در بسیاری موارد ازجمله توسعۀ فرهنگی، اشتغالزایی، ارتقای دانش و تجارت و اقتصاد نقش مؤثری داشته باشد. وقتی ملتی برای توسعه مصمم میشوند، علیرغم وجود محدودیتها و کمبود منابع، هیچ مانعی را پیش روی خود نمیبیند.

وی ادامه داد: در این راه ارادۀ انسان و مدیریت صحیح است که میتواند دستیابی به توسعۀ پایدار را تسهیل کند که نمونۀ بارز این مدیریت صحیح و ارادۀ پولادین را در فولاد مبارکه مشاهده میکنیم.

هاشمی از افزایش ظرفیت فولاد مبارکه از میزان 2.4  به  7.2  میلیون تن به عنوان شاهدی بر اراده و عزم مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه یاد کرد و گفت: وجود این کارخانه برای منطقه و کشور همواره منشأ آثار و برکات خیر بوده است.

وی با اشـــاره به کاهش عواید و درآمـــــد شهرداریهای منطقۀ مبارکه گفت: امروز برگزاری این همایش فرصتی را فراهم آورده است که شهرداریها بتوانند از دانش و تجربۀ فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت دانش محور و جهان تراز در امور خود و به ویژه در مدیریت شهری بهره مند شوند تا بتوانند به درآمدزایی پایدار در منطقه دست یابند. ضمن اینکه در این راه آماده ایم تا فولاد مبارکه را در راستای دستیابی به اهداف خود در مباحث مختلف یاری کنیم.

ادامه مطلب...

Visit the best review site bbetting.co.uk for Bet365 site.