تولید میلگرد و شمش تا رشد ۱۶۰ درصدی سود خالص
تولید میلگرد و شمش تا رشد ۱۶۰ درصدی سود خالص

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  فولاد شاهرود (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۱۲ در محل هتل ارم سالن سپهر تشکیل گردید. در این مجمع که با حضور ۶۵٫۰۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  فولاد شاهرود (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۱۲ در محل هتل ارم سالن سپهر تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۶۵٫۰۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای امیر غلامی بود، که جنابان سعید اردلانی و حبیب الله قزوینی در مقام نظار اول و دوم و آقای سیدمحمد میرحسنی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

آهن و فولاد غدیر ایرانیان عبدالوحید افسری رئیس هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
معدنی و صنعتی چادر ملو اردشیر آرش نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
صنایع معدنی نوظهور شاهرود سیدمحمد میرحسنی عضو هیئت مدیره موظف – اصلی
صنایع معدنی عصر نوین بهاباد جاویدان حاجی آقامحسنی عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
فرهنگی و عمرانی شاهرود محمدابراهیم رویانی نژاد عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی

مهندس سیدمحمد میرحسنی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت گفت: شرکت فولاد شاهرود در بهمن ماه سال ۱۳۸۵ با ظرفیت ۲۰۰٫۰۰۰ تن میلگرد به بهره برداری رسیده واحد ذوب شرکت تحت عنوان پروژه ذوب در سه فاز و با ظرفیت سالانه هر فاز ۱۰۰٫۰۰۰ تن در مورخ ۱۳۹۲٫۰۴٫۱۲ جواز تاسیس گرفته است. به گفته وی تولید آزمایشی فاز اول پروژه ذوب با ظرفیت ۱۰۰٫۰۰۰ تن در اواخر سال ۱۳۹۶ انجام و عملا طی سال ۱۳۹۷ به بهره برداری کامل رسیده است. فاز ۲ پروژه ذوب در اسفند ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده است و ظرفیت تولید شمش نیز به ۲۰۰٫۰۰۰ تن در سال ، افزایش یافت. بازار اصلی فروش میلگردتولید شده در شرکت فولاد شاهرود، استان های همجوار از جمله استان گلستان و مازندران بوده و از نظر کیفیت رتبه بالایی در مقایسه با میلگردهای تولیدی کارخانجات اطراف خود دارد.

شرکت در صنعت فولاد فعالیت می کند. محصولات تولیدی شامل میلگرد و شمش می باشد که در سال ۱۴۰۲ با تولید ۱۲۸٫۷۴۵ تن میلگرد و ۷۸٫۳۰۴ تن شمش فولادی توانست در میلگرد که حاشیه سود بالایی دارد با ۹ افزایش آمار خوبی را کسب کند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

از امروز به دلیل محدودیت‌های برق وارد فاز تولید کمتر شدیم.

برای استفاده بهینه از توقف زمستانی مقرر شده بود مشعل‌های جدید کوره پیش‌گرم نورد که دارای راندمان بالاتر است و همچنین قابلیت استفاده از سوخت دوم در آن دیده شده، در این بازه زمانی تعویض و نسبت به اصلاح لوله‌کشی و تأسیسات مربوط به سوخت دوم اقدام شود.

با این اقدام انجام شده، مصرف روزانه گاز از ۱۸هزار متر مکعب به ۱۲هزار متر مکعب کاهش پیدا کرد.

پروژه کلاف تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌‍‌رسد.

پروژه خط ۳ ریخته‌گری به اتمام رسیده است.

ساخت دیوار دور زمین تبریز در خردادماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

ساخت پل جرثقیل سالن نورد تا مردادماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

سکوی فرآوری سرباره ساخته شده است.

ساخت جرثقیل سقفی انبار ذوب به بهره‌برداری رسیده است.

دو عدد ترانسفورماتور در سمنان برای خط کلاف آماده حمل است.

در پایان با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۵۰۰ ریال سود تقسیم شد.

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در سال مالی مورد گزارش در بین شرکت های فعال در این صنعت  و همچنین در بین شرکت های بورسی این صنعت به ترتیب با حجم قرارداد فروش ۱۳۸٫۶۴۰ تن معادل مبلغ ۳۱٫۰۴۱٫۱۳۵ میلیون ریال در بورس کالا در رده ششم از لحاظ حجم قرارداد فروش بورسی در بین عرضه کنندگان انواع میلگرد در بورس کالا قرار دارد

برنامه های راهبردی آتی
ردیف طرح ها و برنامه های جدید دلایل هیات مدیره بابت ایجاد طرح پیشنهادات هیات مدیره بابت به سرانجام رساندن طرح
۱ طرح راه اندازی کارخانه تولید آهن اصفنجی به روش SLRN -رساندن شرکت به سمت تولیدی پایدار

– رفع وابستگی به ماده ی اولیه

– ایجاد یک مجتمع تولیدی از مواد اولیه تا محصول نهایی

 

 

 

 

 

   

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»