از افزایش تولید تا رشد چشمگیر در فروش و سودآوری
از افزایش تولید تا رشد چشمگیر در فروش و سودآوری

  اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع جهان فولاد سيرجان (سهامی‌ عام) در تاریخ 1402.03.17 در محل سالن هتل بزرگ ارم تشکیل شد. در این مجمع که با حضور 85.07  درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع […]

 

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع جهان فولاد سيرجان (سهامی‌ عام) در تاریخ 1402.03.17 در محل سالن هتل بزرگ ارم تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور 85.07  درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمود زيدآبادي نژاد بود، که جنابان عباس صيادي زاده و محمدرضا آجيليان در مقام نظار اول و دوم و آقای علي پورمعصومي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود 140 ریالی به کار خود پایان دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

معدني و صنعتي گل گهر سيدمحسن نبوي نایب رئیس هیئت مدیره غیرموظف- اصلی
صندوق بازنشستگي شرکت ملي صنايع مس ايران حجت طالبي زاده عضو هیئت مدیره موظف- اصلی
گهر انرژي سيرجان علي عباسلو عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سرمايه گذاري آتيه انديشان مس عطاء معروفخاني رئیس هیئت مدیره غیرموظف- اصلی
سرمايه گذاري و توسعه گل گهر علي پورمعصومي عضو هیئت مدیره موظف- اصلی

مدیرعامل توانند مجموعه در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: این مجموعه با دارا بودن زنجیره ارزشی جامع از معدن تا تولید شمش توانسته است نقشی بی بدیل در توسعه کشور ، اشتغالزایی و ارزش آفرینی برای میهن اسلامی ایفا کند .

در ادامه این مراسم مهندس علی پورمعصومی، مدیر عامل شرکت مجتمع «جهان فولاد سیرجان» گزارشی از سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ بر پایه اطلاعات موجود به سهامداران ارائه کرد و گفت: مجموع تولیدات شرکت (بر اساس وزن)  در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته با رشد ۲.۳۹ درصدی همراه بوده است و در بخش فروش هم افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به سال گذشته رقم زدیم.

وی با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۳۱ درصدی کل مبلغ فروش شرکت نسبت به سال گذشته بودیم، افزود: در بخش فروش شمش رشد ۱۶ درصدی و در بخش فروش میلگرد رشد ۵۸ درصدی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی پیش از آن شاهد بودیم.

پورمعصومی همچنین به عملکرد مالی شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: رشد ۵۵ درصدی سود ناخالص، رشد ۵۰ درصدی سود خالص و رشد ۵۶ درصدی سود عملیاتی از مهم ترین دستاوردهای مالی شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ بوده است.

مدیر عامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در ادامه به مهم ترین طرح های توسعه ای در دست اجرای  شرکت اشاره کرد و گفت: پروژه احیا ۲ با  ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و طرح احداث مگامدول با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی به منظور افزایش خوراک فولاد سازی و بی نیازی شرکت از خرید آهن اسفنجی از مهم ترین طرح های توسعه ای شرکت به شمار می رود که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند. همچنین پروژه های فولاد سازی و پروژه های کلاف و فولاد آلیاژی در دست اجرا هستند و در سال های آتی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

بعد از تصویب صورت های مالی شرکت منتهی به 1401/12/29 در خصوص تقسیم سود از سهامداران رای گیری شد که در نهایت با تقسیم سود 140 ریال به ازای هر سهم موافقت شد.

همچنین در دستور کار مجمع عمومی فوق العاده کلمه «مجتمع» با رای سهامداران از عنوان شرکت حذف شد تا از این پس به شرکت «جهان فولاد سیرجان» تغییر کند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
مگامدول ما امسال با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰هزار تن وارد مدار تولید می‌شود.
پروژه نورد شرکت با پیشرفت بیش از ۳۵درصد در دست احداث و ظرفیت ۳۰۰هزار تن و فولاد آلیاژی با ظرفیت ۶۰۰هرار تن در مرحله مناقصه است.
در مجمع به شرکت تکلیف شد که مالیات سال‌های ۹۷و ۹۸ و مالیات ارزش افزوده را تا پایان ۱۴۰۲ به سرعت مشخص کند.
درخصوص موضوع پروژه خط کلاف گفته شد؛ قرارداد این پروژه با یک شرکت ایتالیایی بود که بعد از تحریم‌ها قطع همکاری کرد. مجددا مذاکراتی انجام دادیم و با یک واسطه، حساب باز کردیم که پول این شرکت را برای تجهیزات خریداری شده واریز کنیم و این مشکل حل شده است.
درخصوص چشم‌انداز صادرات گفته شد: در سال آینده، حدود ۳ میلیون ۷۰۰هزار تن آهن اسفنجی و ۳۵۰هزار تن میلگرد تولید خواهیم کرد. چنانچه در بورس کالا به فروش نرسد، مجوز صادرات به ما می‌دهند. در حال حاضر فروش صادراتی به صرفه نیست، اما فروش داخلی به‌صرفه‌تر است.
سود سهامداران حقیقی، امسال در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
با توجه به تورم، دیدگاه هیئت مدیره این است که گندله را زودتر خریداری کند که شرکت از این محل منتفع شود. ما از شرکت گلگهر، گندله را زودتر خریداری کردیم و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
درخصوص نرخ گاز و برق گفته شد: در حال حاضر نرخ گاز ۲هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هنوز افزایش نرخ اعلام نشده است. برق نیز حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان است. اگر افزایشی در نرخ حامل‌های انرژی داشته باشیم، به طور حتم قیمت فولاد هم افزایش خواهد یافت.
قطعی برق از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه از ۱۱صبح تا ۷عصر است. تنها بحث کوره ذوب است که تاثیر بیشتری می‌پذیرد. برنامه اورهال را در همین بازه زمانی محدودیت برق انجام می‌دهیم.
درخصوص نرخ خرید گندله گفته شد: این محصول را از بورس کالا خریداری می‌کنیم و نرخ را بورس کالا تعیین می‌کند. گلگهر به عنوان سهامدار عمده در قراردادها است و خریدهای شرکت را به صورت ال سی از این شرکت خریداری می‌کنیم که با نرخ ۱/۵درصد بهره انجام می‌شود.
درخصوص فروش مازاد اسفنجی گفته شد: مذاکراتی برای صادرات با شرکت‌های خارجی حوزه خلیج فارس داشته‌ایم‌، اما اگر پروژه فولاد راه‌اندازی شود، دیگر مازاد آهن اسفنجی نخواهیم داشت.
احیا ۲ طبق برنامه پیش می‌رود و در مهرماه امسال وارد مدار می‌شود. مگامدول بیش از ۵۰درصد پیشرفت دارد.
در صورت راه اندازی دو پروژه احیا۲ و مگامدول سود فجهان به ۲ تا ۳ برابر می شود.
استقبال خوب سهامداران، برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از کلیه ذینفعان ،تقسیم 50 درصد سود شرکت بین سهامداران، گزارش مبسوط مهندس امیر جهانبخشیان پیرامون توفیقات متعدد شرکت در سال 1401، پاسخگویی شفاف و صادقانه مدیران ارشد شرکت به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب امیرجهان بخشیان معاون ))مالی و مجرب شرکت(( توسط حسابرس، ارائه توضیحات تکمیلی مرد شماره یک مالی شرکت پیرامون بندهای حسابرسی، تغییر اسم شرکت از مجتمع جهان فولاد سیرجان به شرکت جهان فولاد سیرجان در مجمع فوق العاده با اکثریت آراء ، تعامل اركان شركت با اصحاب رسانه و نهايت همكاري جناب رضوی ((مدير فرهیخته روابط عمومي)) و جناب زارعی و دیگر کارشناسان کاردان آن واحد با خبرنگاران جهت پوشش خبري مجمع از نكات خواندني بود كه حيفمان آمد به رشته تحرير در نيايد.

پیام هیات مدیره

خداونــد را شــاکریم در ســال 1401 اقدامات اساسی و بنیادی و اهداف مجتمع جهان فولاد با عزم سهامداران و تدابیر و تلا شهای مستمر هیئت مدیره، مدیران و کارکنان محقق گردید. در سال 1401 طی 2 مرحله سرمایه شرکت جهان فولاد افزایش یافت و در مرحله اول در تاریخ 17 فروردین 1401 سرمایه شرکت از مبلغ 40.000.000 میلیون ریال به65.000.000 میلیون ریال رسید و در مرحله دوم در تاریخ 18 بهمن 1401 سرمایه شرکت از 65.000.000 به  75.000.000 میلیون ریال رسید.

در سال 1401 جهان فولاد بالاترین رکورد تولید محصولات فولادی خود را در چند سال اخیر با تولید 2.141.226 تن محصولات (آهن اسفنجی، بریکت، شمش، میلگرد( تجربه نمود و عاوه بر آن رکورد سالیانه تولید بریکت و میلگرد را نیز ثبت نمود.

مهم‌تریــن موفقیت‌هــا و دســتاوردهای شــرکت مجتمــع جهــان فــولاد ســیرجان در ســالی کــه گذشــت بــه شــرح ذیــل می‌باشــد:

  • افزایش سرمایه در تاریخ 09 / 08 / 1401 به میزان 25.000.000 میلیون ریال؛
  • افزایش سرمایه در تاریخ 24 / 12 / 1401 به میزان 10.000.000 میلیون ریال؛
  • ثبت 9 رکورد (روزانه ، ماهیانه) در انواع محصولات تولیدی؛
  • ثبت رکورد سالیانه مجموع محصولات تولیدی و کارخانه بریکت و کارخانه نورد میلگرد؛
  • ساخت 20 قطعه کمیاب و استراتژیک مصرفی کارخانه فولاد سازی که سابقا بصورت خرید خارجی بوده است؛
  • پیشرفت 63.7 درصدی پروژه احیا 2 به ظرفیت تولید 1,050,000 تن آهن اسفنجی؛
  • پیشرفت 48.86 درصدی پروژه احیا مگامدول به ظرفیت تولید 1,760,000 تن آهن اسفنجی؛
  • پیشرفت 35.63 درصدی پروژه کلاف بردسیر به ظرفیت تولید 300,000 تن کلاف؛
  • افزایش مقداری و ریالی فروش میلگرد و شمش تولیدی.

لـذا بدینوسـیله‌هیـأت مدیـره شـرکت مراتـب قدردانـی و تشـکر خـود را از شـما سـهامداران محتــرم و دســت انــدرکاران عرصــۀ صنعــت و معـدن و تمامـی کارکنـان شـرکت مجتمـع جهـان فـولاد سـیرجان (سـهامی عـام) اعـلام مـی‌دارد.

اینـک در اجـرای تکالیـف منـدرج در مـادۀ 232 لایحـه قانونـی اصـلاح قسـمتی از قانـون تجارت، مصــوب اســفند مــاه 1347 ،گــزارش عملکــرد شـرکت مجتمـع جهـان فـولاد سـیرجان مشـتمل بــر گــزارش فعالیــت‌هیــأت مدیــره بــه مجمــع عمومـی عـادی سـالانه صاحبـان سـهام همـراه بـا گــزارش حســابرس مســتقل و بــازرس قانونــی نســبت بــه صورت‌هــای مالــی شــرکت بــرای ســال مالــی منتهــی بــه 29 اســفند مــاه 1401 خدمــت شــما گرامیــان تقدیــم می‌گــردد.

مأموریت شرکت

تولیــد انــواع مقاطــع فــولادی طویــل ســاختمانی بــا اســتفاده از تکنولوژی‌هــای نویــن، ســرمایه انســانی توانمنــد و بــا رعایــت الزامــات زیســت محیطــی در جهــت خلــق ارزش افــزوده بــرای ذینفعــان و توســعه اقتصــادی و صنعتــی منطقــه و کشــور.

چشم انداز افق 1405

تبدیــل شــرکت بــه یکــی از بزرگتریــن شــرکت‌های فــولادی منطقــه و تکمیــل کننــده زنجیــره فــولاد در منطقــه گل گهــر بــا تولیــد 3.48 میلیــون تــن آهــن اســفنجی،1.26 میلیــون تــن شــمش فــولادی و 1.25 میلیــون تــن محصــولات نــوردی، کلاف و آلیــاژی.

اهـداف شـرکت

  • ایجـاد اشـتغال و بکارگیـری نیروهـای بومـی بــاتوجــه بــه اســتفاده از ذخایــر خــام منطقــه،
  • پیشــرفت در پروژه‌هــای در دســت تکمیــل فعلــی وافزایــش تولیــد محصــولات شــرکت،
  • افزایش فروش و صادرات،
  • افزایش سودآوری شرکت،
  • افزایــش ســودآوری از شــرکت‌های زیــر مجموعــه،
  • راه‌انــــدازی واحــد زیــر مجموعــه (ســیم بکســل (

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش

  • رکورد تولید سالیانه مجموع محصولات فلزی مجتمع،
  • ركورد تولید سالیانه واحدهای بریكت سازی و نورد بردسیر،
  • بومی سازی و تولید 20 قطعه حساس از كارخانه فولادسازی در سال گذشته كه پیش از این

از خارج از كشور وارد می شده اند،

  • تحقیق در زمینه بهسازی ورود اسفنجی به كوره فولاد سازی و اصلاح طرح شركت تنوا كه موجب افزایش تولید در كارخانه فولادسازی شده است، و طرح مورد نظر به تأیید شركت تنوا رسیده است،
  • بازگردانی ضایعات در چرخه تولید و دستیابی به ارزش افزوده بالا.

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»