از افزایش ۴۴ درصدی فروش خالص تا ارتقای ۴۷ درصدی سود عملیاتی و رشد ۳۹ درصدی سود خالص
از افزایش ۴۴ درصدی فروش خالص تا ارتقای ۴۷ درصدی سود عملیاتی و رشد ۳۹ درصدی سود خالص

اقتصاد و بیمه- مهندس روزبه رسولی با تصریح اینکه افزایش فروش شرکت از مبلغ ۱۱٫۵۴۲٫۸۱۷ میلیارد در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۶٫۵۴۲٫۸۱۷ میلیارد در پایان اسفند ماه  ۱۴۰۲ (رشد ۴۴ درصدی)و ارتقای سود عملیاتی شرکت از مبلغ ۵٫۰۱۴٫۷۶۱ میلیارد در سال مالی گذشته به مبلغ ۷٫۳۸۳٫۶۷۶ میلیارد در سال […]

اقتصاد و بیمه- مهندس روزبه رسولی با تصریح اینکه افزایش فروش شرکت از مبلغ ۱۱٫۵۴۲٫۸۱۷ میلیارد در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۶٫۵۴۲٫۸۱۷ میلیارد در پایان اسفند ماه  ۱۴۰۲ (رشد ۴۴ درصدی)و ارتقای سود عملیاتی شرکت از مبلغ ۵٫۰۱۴٫۷۶۱ میلیارد در سال مالی گذشته به مبلغ ۷٫۳۸۳٫۶۷۶ میلیارد در سال مالی مورد گزارش که حاکی از یک رشد ۴۷ درصدی می باشد باعث شد که این شرکت علیرغم تمام چالش ها و معضلات حاکم بر صنعت داروسازی با کسب مبلغ ۴٫۵۴۳٫۳۰۹ میلیارد سود خالص ، که نشاندهنده یک رشد ۳۹ درصدی می باشد عملکردی درخشان در سودآوری در سال مالی مورد گزارش برای سهامداران و ذینفعان خود به ارمغان بیاورد.

نایب رئیس هیات مدیره در قسمت دیگری از گزارش خود، صادرات به کشورهای سوریه- عراق- نیجریه- عمان- تاجیکستان، آغاز صادرات مجدد به کشور عراق (بغداد) پس از وقفه ۶ ساله، صادرات آمپول به کشور عمان برای دومین سال پیاپی و ارسال اولین محموله صادراتی به کشور نیجریه را از جمله توفیقات شرکت در عرصه صادرات و فروش خارجی اعلام نمود.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  داروسازی کاسپین تأمین (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۲٫۲۶ در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۵٫۳۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علی اکبر عباسی حسن کیاده بود، که جنابان محمد کریمی  و محمد حسین ملک در مقام نظار اول و دوم و آقای ابراهیم طاهرنژاد به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲٫۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

داریا روش  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به ‌شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

سرمایه گذاری داروئی تامین روزبه رسولی نایب رئیس هیئت مدیره موظف – اصلی
دارو پخش   عضو هیئت مدیره غیرموظف – اصلی
پخش هجرت سینا خردیار عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
تولید مواد اولیه داروپخش   رئیس هیئت مدیره غیرموظف – اصلی
داروئی ره آورد تامین   عضو هیئت مدیره موظف – اصلی

مهندس روزبه رسولی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران مجموعه «کاسپین» افزود: «شرکت داروسازی کاسپین تامین» بزرگترین تولیدکننده آمپول کشور با توان بالای تولید محصولات تخصصی، موفق به کسب رتبه یک تولید آمپول در کشور می باشد.

مهندس روزبه رسولی «مدیرعامل موفق شرکت» ضمن تصریح اینکه با جمله تمهیدات و راهبردهایی که با حمایت همه جانبه سهامداران عمده و هیات مدیره و البته مجاهدت پرسنل متعهد و متخصص مجموعه مواجه گردید مفتخرم اعلام دارم که تحقق کامل بودجه تعدادی و ریالی طی دوره ۱۲ ماهه و رشد ۴۴درصدی ریالی و ۱۴درصدی مقداری فروش نسبت به سال قبل، کاهش رسوب کالا و ماه موجودی نزد شرکتهای پخش از۵/۲ به ۲ ماه در مقایسه با پایان سال قبل، رکورد فروش مقداری محصولات تولیدی در تاریخ فعالیت شرکت با فروش بیشتر از ۲۸۲ میلیون عدد محصول، بهبود کیفیت سبد فروش براساس کشش بازار محصولات، تعیین تکلیف مانده مطالبات سنواتی برخی از شرکت های پخش از جمله شرکت به پخش، وصول مطالبات از شرکت به پخش داروی بهشهر، مطالبات معوق مفتوح از سال ۱۳۹۷، به روز رسانی عمده قراردادهای شرکت پخش و اخذ تضامین متناسب با وضعیت موجودی و فروش از جمله دستاوردهای درخشان ما بوده است.

نایب رئیس هیات مدیره در قسمت دیگری از گزارش خود، صادرات به کشورهای سوریه- عراق- نیجریه- عمان- تاجیکستان، آغاز صادرات مجدد به کشور عراق (بغداد) پس از وقفه ۶ ساله، صادرات آمپول به کشور عمان برای دومین سال پیاپی و ارسال اولین محموله صادراتی به کشور نیجریه را از جمله توفیقات شرکت در عرصه صادرات و فروش خارجی اعلام نمود.

مدیرعامل شرکت در فرازی دیگر از گزارش خود، صرفه جویی ارزی با مدیریت بهینه خرید به مبلغ ۱٫۳ میلیون یورو، کاهش قیمت تمام شده محصولات از طریق شناسایی- افزودن منابع خرید مورد تایید وزارت بهداشت به تعداد ۱۷ منبع داخلی و خارجی، مدیریت بهای تمام شده و تهیه به موقع پرسشنامه های افزایش نرخ فروش جهت پوشش تاثیرات افزایش نرخ خرید نهاده های تولید را از دیگر توفیقات مجموعه داروسازی کاسپین تامین برشمرد و تصریح کرد: نصب دو دستگاه کنترل ذره خریداری شده از شرکت Brevetti جهت بهبود توان تولید، اتمام ساخت بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی، اجرای پروژه افزایش نیز از دستاوردهایی بود که با یک برنامه ریزی دقیق به آنها دست یافتیم.

سکاندار «کاسپین» در قسمتی دیگر از گزارش خود به تشریح رشد شاخص کل و رشد شاخص صنعت دارو پرداخت و تاکید کرد در نتیجه تلاش کلیه ارکان مجموعه توانستیم رشدی فراتر از شاخص کل و شاخص صنعت دارو را برای سهامداران و ذینفعان خود ارمغان بیاوریم.

پایان بخش گزارش مبسوط مدیرعامل که با تشویق ممتد سهامداران و مجمع نشینان روبرو گردید تشریح برنامه های آتی به شرح ذیل بود: تحقق کامل بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ با فروش ۲٫۲۰۰ میلیارد تومان و سود ۵۹۱ میلیارد تومانی، اخذ GMP خط سرنگ از پیش پرشده در راستای افزایش توان تولید اشکال دارویی، اخذ GMP 3 خط آمپول جدید، اجرای پروژه اصلاحات GMP در بخش نیمه جامدات، برنامه ریزی جهت اخذ پروانه حداقل ۱۲ محصول جدید، تکمیل پروژه های زیرساختی.

ابراهیم طاهری نژاد «معاون مالی و مرد شماره یک مالی شرکت» نیز در حاشیه مجمع خاطرنشان کرد خرید اقلام سرمایه‌ای به مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال و نصب دو دستگاه کنترل ذره خریداری شده جهت بهبود توان تولید و همچنین اجرای پروژه افزایش دیماند اختصاصی برق از ۲/۵ به ۵/۵ مگاوات از جمله دیگر اقدامات مهم شرکت کاسپین تأمین بوده است.
به گفته مدیر موفق پاکدست؛ تعیین تکلیف مانده مطالبات سنواتی برخی از شرکت‌های پخش از جمله شرکت به پخش، وصول مطالبات از شرکت به پخش داروی بهشهر و مطالبات معوق مفتوح از سال ۱۳۹۷ بخشی از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال گذشته در حوزه های مالی بوده است.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
– در سال گذشته توانستیم سه پروانه محصول جدید را که یکی از آن‌ها فاقد تولیدکننده داخلی بود، اخذ کنیم.
– رسوب کالا نزد شرکت‌های پخش به زیر دو ماه رسیده است.
– جبران کمبود دارویی بازار کشور با افزایش تیراژ از جمله کترولاک، دگزامتازون، استامینوفن اکسیتوسین و هیوسین، بروزرسانی عمده قراردادهای شرکت‌های پخش و اخذ تضامین متناسب با وضعیت موجودی و فروش از دیگر اقدامات مهم شرکت کاسپین تأمین بوده است.
– تحقق کامل بودجه مصوب سال جاری با فروش ۲۲۰۰ میلیارد تومان و سود ۵۹۱ میلیارد تومانی و اخذ GMP خط سرنگ از پیش پر شده در راستای افزایش توان تولید اشکال دارویی از اقدامات سال جدید مالی شرکت کاسپین تأمین است.
– از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال مالی ۱۴۰۳ اخذ GMP سه خط آمپول جدید، اجرای پروژه اصلاحات GMP در بخش نیمه جامدات، برنامه‌ریزی جهت اخذ پروانه حداقل ۱۲ محصول جدید و تکمیل پروژه‌های زیرساختی است.

-درخصوص زمین تهرانپارس گفته شد: که بخشی از مطالبات سال ۹۹ با این زمین تهاتر شد. در حال مذاکره برای وصول باقیمانده مطالبات هم هستیم.
– از اواخر سال قبل تغییر ۲۵درصدی در نرخ ارز نیما داشتیم، اما شرکت ذخیره استراتژیک خوبی در ماده اولیه دارد.
– کاسپین در فروردین ۱۴۰۳ رکورد فروشش رو شکسته است

-کاسپین سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۶٫۵۸۷٫۸۲۵ میلیارد فروش داشته است توانمندی داروسازی کاسپین تامین در تولید آمپول ، این داروسازی را در ردیف یکی از بزرگترین تولید کننده های آمپول در کشور قرار داده است.

پخش یک کلیپ زیبا از توانمندی مجموعه در مقام شرکت برتر کشور در حوزه تولید آمپول که به همت روابط عمومی کاردان شرکت تهیه و پتانسیل کاسپین تامین به سمع  و نظر سهامداران رسید، حضور مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو – بیمه مرکزی و متخصصان و کارشناسان برجسته صنعت دارویی کشور و بازار سرمایه در مجمع که حاکی از جایگاه ویژه «کاسپین» و تیم مدیریتی کاربلد آن داشت، گزارش جامع مهندس رسولی پیرامون اهم دستاوردهای شرکت در سال مالی مورد گزارش در حوزه های تولید- فروش و سودآوری که نشان دهنده یک روند صعودی و رو به رشد برای مجموعه بوده است، اعلام ثبت رکورد تولید در شرکت با تولید ۲۷۵٫۷۴۰٫۰۱۹ تن محصول، اعلام کاهش دوره وصول مطالبات تا ۲۳ درصد و افزایش ۹ درصدی دوره گردش عملیات، تشویق های ممتد سهامداران بعد از قرائت گزارش مدیرعامل مجموعه، تایید حسابهای شفاف و پاک جناب ابراهیم طاهرنژاد«معاون مالی با تجربه » و تیم مالی شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، پاسخگویی دقیق و مستند به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرسی توسط مدیران ارشد مجموعه و نهایت تعامل و همکاری صمیمانه جناب ابراهیم هدایتی «مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت» با خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیات مدیره

با عرض سلام و احترام، بدینوسیله ضمن اعلام تشکر از حضور تمامی نمایندگان محترم سهامدار شرکت در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ شرکت داروسازی کاسپین تأمین(سهامی عام)، به پیوست خلاصه نتایج فعالیت ها و عملکرد بخش های مختلف شرکت که حاصل زحمات شبانه روزی، تالش و همت کلیه همکاران و کارکنان دلسوز بوده است را جهت استحضار تقدیم می دارد. در طی سال گذشته کارکنان شرکت در چهارچوب سیاست های تعیین شده در برنامه استراتژیک و همچنین در راستای تحقق پذیری کلیه مبانی و اصول متداول و شناخته شده مدیریتی، تحت راهبری منسجم و علمی مدیریت عامل شرکت، تشریک مساعی نموده و با همیاری و همکاری بسیار ارزنده و قابل تقدیر در اعتالی هر چه بیشتر امور محوله و توسعه فعالیت های شرکت گام های بسیار مؤثری را برداشته اند هر یک از کارکنان بصورت منفرد و جمعی(در مواقع نیاز به انجام کار تیمی) در اجرای برنامه های تدوین شده توسط مدیریت ارشد شرکت و همچنین در اجرای مصوبات هیات مدیره ، نقش آفرینی نموده اند. هیات مدیره با ابزار قدردانی و اعلام خوشوقتی از نتایج بدست آمده از تلاش صمیمانه کلیه کارکنان صادق، مؤمن و متعهد شرکت، صورت های مالی سال که شامل صورت وضعیت مالی، صورت حساب سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان های نقدی می باشد را به همراه کلیه اطلاعات ضمیمه در گزارش مالی بانضمام این گزارش تقدیم داشته، بررسی و تصویب آنان را از مجمع عمومی محترم سهامداران درخواست می نماید. قطعاً اجرای تصمیمات منطقی، علمی و کارای مدیریتی مرهون همیاری ها، کمک های بی شائبه و از همه مهمتر تعاملات سازنده تمامی دست اندرکاران علی الخصوص نمایندگان محترم سهامداران، هیات مدیره و مدیران اجرایی و میانی بوده است که در شکوفایی و تعالی شرکت و همچنین اصلاح ساختارهای فعالیتی و شاخص های مالی و مدیریتی هر یک نقش های سازنده ای را ایفا نموده اند. حضور شرکت در بورس اوراق بهادار، تالش جهت افزایش فروش از طریق افزایش سهم محصولات فعلی و ارائه محصولات جدید و مدیریت هزینه ها علیرغم مشکلات نقدینگی، حضور مستمر و پیشنهادات سازنده اعضای هیات مدیره در جلسات ماهیانه، تلاش بی وقفه مدیریت در ایجاد و اصلاح زیرساختارهای فعالیتی و دقت نظر مدیران میانی در اجرای کارآمد فعالیت ها، تماماً در بوجود آوردن تغییرات اساسی در شاخص ها و کسب نتایج رضایت بخش، تأثیر گذار بوده که امید است مورد توجه و رضایت نمایندگان سهامداران محترم شرکت خصوصاً سهامداران اصلی که از میلیون ها نفر بیمه شده محترم تشکیل گردیده اند، قرار گیرد. امید است به یاری خداوند متعال شرکت داروسازی کاسپین تامین در سال ۱۴۰۳ که مزین بنام جهش تولید با مشارکت مردم شده است بتواند همانند گذشته در راستای اعتلای سلامت جامعه گام بردارد.