اضافه کردن محصولات جدید و تکمیل سبد محصول
اضافه کردن محصولات جدید و تکمیل سبد محصول

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع گلدیران با حضور ۷۹ درصد صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها، در روز روز نهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بیمه ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع گلدیران با حضور ۷۹ درصد صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها، در روز روز نهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد که مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

نمایندگان فروش شرکت ۷۰۰ نمایندگی در کل کشور است و ۲۴ فروشگاه زنجیره ای تحت عنوان جی پلاس در حال فعالیت هستند.

 

تعداد کل محصولات صنعت لوازم خانگی ۵میلیون دستگاه و مبلغ کل محصولات صنعت ۸۳۰ هزار میلیارد ریال است. تلویزیون ، یخچال و لباسشویی به ترتیب بیشترین سهم را از نظر تعداد در اختیار دارند.

طبق امار وزارت صمت، صنایع گلدیران دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در بازار ایران است.

وضعیت فروش نشان میدهد طی دوسال اخیر، ۶۷ درصد به لحاظ فروش لوازم صوتی تصویری رشد داشتیم.

مزیت های رقابتی گلدیران: اعتماد مردم به برند، بهره برداری از تجارب آموخته شده از شرکای بین المللی، خطوط تولید پیشرفته و مطابق با تکنولوژی جهان، مدیریت کیفیت، تنوع در کانال های توزیع و فروش مویرگی، تمرکز ویژه بر فروش برخط‌.

دستاوردهای شرکت اعم است از: اضافه کردن محصولات جدید و تکمیل سبد محصول، توسعه محصولات برودتی، تولید یخچال ساید بای ساید یخ ساز، جاروبرقی شارژی و بی سیم، تولید ماکروویو فری استندینگ، شکستن رکورد تولید در بهمن ماه ۱۴۰۰ با تولید بیش از ۵ هزار یخچال و ۳۰ هزار تلوزیون، تولید بزرگترین تلوزیون ۷۵ اینچ داخلی، انجام افزایش سرمایه و خرید زمین پروژه کارخانه جدید کاسپین.

 

برنامه های آتی گلدیران: بهبود فرآیند تامین قطعات و تولید محصول تلویزیون، پروژه تحقیق و توسعه تولید برد ماشین لباسشویی، استقرار سیستم پایش تامین مواد اولیه و اجرا و قطعات وارداتی، بررسی توسعه خط تولید ماژول تلویزیون و…

نوسانات نرخ ارز و تامین نرخ ارز بیشترین ریسک و شوک را به شرکت وارد کرده است. لذا از همین رو کاهش قدرت خرید مصرف کننده را پیش بینی میکنیم که از همین رو فروش اعتباری را باید در نظر داشته باشیم

 

برند نکسار برند جدیدی است که به بازار معرفی شده است که فعلا تلوزیون تولید میکند.

در خصوص برنامه های توسعه ای از سایر گزینه های تامین مالی بجز افزایش سرمایه استفاده خواهیم کرد و برنامه مصوب برای افزایش سرمایه نداریم.

برای خرید مواد اولیه از درهم ۸۵۰۰ تومانی استفاده می شد. الان با تغییراتی که رخ داده، در هاله ای از ابهام است که با چه ارزی واردات را انجام دهیم. در حال حاضر تخصیص ارز قطره چکانی است که ۳۸ هزار تومان است.

 

در خصوص افزایش نرخ محصولات بدین صورت است که برخی محصولات مشمول تصمیم ستاد تنظیم بازار است که ما اجازه افزایش نرخ خودسرانه نداریم. برخی دیگر متناسب با افزایش بهای تمام شده می توانند افزایش قیمت داشته باشند. در حال مکاتبه با صمت هستیم تا بتوانیم مطابق با ضوابط افزایش نرخی را اعمال کنیم.

 

سعی ما این است که با توجه به سیاست تامین ارز، بتوانیم تا ۶ ماه ذخیره مواد اولیه داشته باشیم.
در پایان مجمع به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

(( گزارش تکمیلی به زودی در سایت و نشریه ))