افزایش سرعت عملیات استخراج در معدن طلای کردستان
افزایش سرعت عملیات استخراج در معدن طلای کردستان

اقتصاد و بیمه- با امضای قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری بین معدن طلای کردستان و آتین معدن میدیا ضمن تضمین خوراک بیشتر، عملیات استخراج کانسنگ طلادار در محدوده‌های معدنی سرعت چشمگیری پیدا می‌کند. به گزارش اقتصاد و بیمه-، قرارداد سرمایه‌گذاری در ۴ محدوده معدنی طلادار در شهرستان سقز استان کردستان، فیمابین شرکت توسعه معادن طلای کردستان […]

اقتصاد و بیمه- با امضای قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری بین معدن طلای کردستان و آتین معدن میدیا ضمن تضمین خوراک بیشتر، عملیات استخراج کانسنگ طلادار در محدوده‌های معدنی سرعت چشمگیری پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصاد و بیمه-، قرارداد سرمایه‌گذاری در ۴ محدوده معدنی طلادار در شهرستان سقز استان کردستان، فیمابین شرکت توسعه معادن طلای کردستان و شرکت آتین معدن میدیا منعقد شد.

این قرارداد در راستای ایجاد توسعه پایدار در منطقه کمتر توسعه یافته کردستان و نیز تضمین پایدار خوراک کارخانه استحصال طلای سقز که از اواخر سال ۱۴۰۱ توسط شرکت توسعه معادن طلای کردستان در این شهرستان در حال احداث می باشد، منعقد شد.

محدوده‌های معدنی موصوف، در مجاورت معدن طلای قلقله که تامین کننده خوراک کارخانه استحصال طلای سقز است، قرارداشته و طی قرارداد منعقده بین طرفین مقرر شد سرمایه‌گذاری جهت اجرای عملیات اکتشاف، تامین زیرساخت‌ها، طراحی و عملیات استخراج کانسنگ طلادار در محدوده‌های معدنی در مجاورت معدن طلای قلقله سقز جهت انجام فرآوری و تولید شمش در کارخانه استحصال طلای سقز با مشارکت طرفین صورت پذیرد.

مدیران ارشد طرفین قرارداد ضمن ابراز خرسندی از این مشارکت نسبت به تسریع در اجرای برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌های آتی در راستای ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر در محدوده‌های معدنی استان کردستان و نیز توسعه و اشتغال پایدار در این منطقه تاکید کردند.

گفتنی است کارخانه استحصال طلای سقز با ظرفیت تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال در شهرستان سقز در حال احداث است. این پروژه ملی تا پایان تیر ماه سال جاری دارای پیشرفت ۳۵ درصدی بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۳ آماده راه‌اندازی خواهد بود.