اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  بانک پارسيان (سهامی‌عام) مورخ 1402.04.29 در محل پژوهشگاه نيرو سالن خليج فارس برگزار گردید. در این مجمع که با حضور 85.88 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  بانک پارسيان (سهامی‌عام) مورخ 1402.04.29 در محل پژوهشگاه نيرو سالن خليج فارس برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور 85.88 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مصطفي ضرغامي بود، که جنابان عبدالعلي صالحي و محسن رحيمي در مقام نظار اول و دوم و آقای  مسعود بيرمي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1401.12.29 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 به کار خود پایان دادند.

نکات مهم مطرح شده

– در سال مالی مذکور، مطالبات معوق و دعاوی سنگین دادگاهی و همچنین مقابله با تحریم‌های اقتصادی از چالش‌های اصلی بانک بوده‌اند.
– در حوزه مسائل حقوقی، خلع ید گروه رستمی صفا با رای قوه قضاییه صادر شد و این حکم در خصوص اموالی بود که‌ در سال ۹۵ به نام پارسیان شده بود و با این رای بخش مهمی از دارایی های بانک پارسیان به شرکت بازگشته است.
– ارزش کل دارایی‌ها که متعلق به ۵ پنج بانک بوده به ارزش ٨۵٠٠ میلیارد تومان گزارش شده و ۸۵درصد آن متعلق به بانک پارسیان می باشد. چون بخشی از این دارایی ارزی است به تاریخ روز، اعداد و ارقام آن می‌تواند متفاوت باشد.


– این کیفرخواست بعد از یک پروسه ۹ ساله به نتیجه رسیده است.
– در مقطع زمانی فعلی، بانک نزدیک به یک سوم این مطالبات را دریافت کرده که حکم آن در تاریخ ۲۵ خردادماه صادر شده است.
– احتمالا در ماه پیش رو، دو سوم مانده طلب وصول خواهد شد.
– وصول این دارایی‌های ارزی و ریالی، تاثیر قابل توجهی بر مجموعه پارسیان دارد.
– در حوزه تحریم‌های اقتصادی و در زمان اعمال تحریم‌ها، درآمدهای ارزی بانک به شدت سقوط کرد. با این حال امسال و سال گذشته، پارسیان درآمدهای ارزی خوبی را نسبت به رقبای خود به ثبت رسانده است

– وپارس در سال ۱۴۰۱، ۹ میلیارد دلار ارز برای تامین مصارف وارداتی کشور تخصیص داد که نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۷۰درصدی داشته است.
– همچنین بانک ۴ میلیارد دلار به واردات کالا از طریق فعالیت‌های ارزی تخصیص داد که رشد ۵۸درصدی داشته است.
– بانک در سال مالی مذکور ۱۰۵هزار میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری بانک را وصول و تعیین تکلیف کرده است.
– همچنین شاخص NLP به میزان ۱.۸۴درصد کاهش یافته است.
– طبق گزارش آوای آگاه از مجمع، بانک از طریق طرح پیمان ۲ که با هدف اجرای طرح‌های ویژه وصول مطالبات غیرجاری انجام شد، تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ همت از پرونده‌های قدیمی را تسویه کرده است.

 از پروژه‌های ستادی بانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– بانک در نظر دارد شعب استیجاری خود را به منظور کاهش هزینه‌ها، کاهش دهد.
– همچنین وپارس در نظر دارد فرآیند تملیک، مزایده و فروش املاک تملیکی را بهبود دهد.
– تهیه بسته اعتباری و خدمات متناسب با شرکت‌های دانش بنیان از چشم‌اندازهای بانک است.
– همچنین پارسیان در نظر دارد تفاهم‌نامه‌های عاملیت بانکی به منظور استفاده از خدمات ارزی را منعقد نماید.

استقبال پرشمار سهامداران، میزبانی شایسته از ذینفعان و برگزاری مجمع در نهایت نظم، حضور بسیاری از مدیران ارشد بانکی و بیمه ای در مجمع،پخش یک کلیپ زیبا از اهم دستاوردهای حاصله در سال 1401 که به سمع و نظر سهامداران رسید، تشویق های ممتد و چندباره سهامداران حین و بعد از گزارش مدیرعامل برجسته و موفق شرکت، نهایت همکاری مدیریت و کارشناسان فرهیخته روابط عمومی با اصحاب رسانه، افزایش چشمگیر درآمد حاصل از فروش، پاسخگویی مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط توسط مدیران ارشد مجموعه، تایید حسابهای کلین و شفاف تیم مالی مجرب مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرسی ، تقدیر ویژه ریاست  مجمع و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد تیم مدیریت بازارشناس و پرسنل متعهد و متخصص شرکت، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و نهایت همکاری صمیمانه و تعامل جناب آبنیکی مدیر متخصص روابط عمومی کشورمان با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیات مدیره
بار ديگر خداوند بزرگ را شاكريم كه بانك پارسيان باهمت و تلاش پيگير و همدلي قابل تقدير مجموعه مديران و كاركنان پرتلاش خود توانست عليرغم چالش ها و فراز و نشيب هاي موجود، همچون گذشته به عنوان يكي از فعالان تأثيرگذار بازار پول، جايگاه واقعي خود را در اقتصاد كشور حفظ نمايد و در رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور تأثير بسزايي از خود بر جاي بگذارد.

بانك پارسيان با درك شرايط به وجود آمده براي اقتصاد كشور، همه تلاش خود را درراه دستيابي به اهداف افزايش سهم از بازا ر و تحقق اهداف عملياتي از پيش تعيينشده به كار گرفت و به موفقيت ها و دستاوردهاي چشمگيري دست يافت

اين بانك در سالي كه مزين به نام” توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرين” بود، توانست به عنوان يكي از نقش آفرينان عرصه اقتصادي ايران اسلامي به منظور اعتماد آفريني و آرامش بخشي به جامعه، در حمايت از اشتغال و كارآفريني، صنعت و توليد به ويژه توليد دانش بنيان اقدامات ارزنده اي انجام دهد و نقش مؤثري در رونق اقتصادملي ايفا نمايد. بديهي است تلاش هاي كاركنان گروه پارسيان در راستاي تحقق اهداف بلندمدت، كسب موفقيت هاي آتي و ارتقاء جايگاه واقعي بانك به طور مستمر ادامه داشته و اميد است با استفاده از حمايت هاي شما سهامداران گرامي و بهره گيري از سرمايه هاي انساني كارآمد، دانش نوين بانكي، مشتري مداري و تبديل بانك به سازماني چابك، بتوانيم ضمن تأمين منافع پايدار براي سهامداران خود، در طراحي الگوي موفق كسب وكار بانك و خلق ارزش افزوده براي تمامي ذينفعان آن گام هاي مؤثري برداريم و به اهداف استراتژيك بانك جامه عمل بپوشانيم. هيأت مديره بانك معتقد است تمامي افتخارات و موفقيت هاي كسب شده، در سايه حمايت هاي بي دريغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بي شك چراغ راه گذشته،حال و آينده بوده و هست.

اهداف برنامه ريزي آتي بانك در سال ١٤٠٢

– بهينه سازي و هدف گذاري شاخص هاي كلان و سلامت بانكي به صورت هاي مالي اساسي بانك و ارتباط آنها با يكديگر

– تغيير رويكرد برنامه ريزي صرف عملياتي به اقتضايي

– طراحي سامانه تحليل مالي بانك((FAP  با رويكرد بهينه سازي برنامه عملياتي در بانك و ارائه راهكارهاي مرتبط

– تحليل مقطعي نظارت بر بودجه عملياتي مصوب بانك در سال جديد و بررسي دلايل انحراف از بودجه و ارائه راهكارهاي اصلاحي به منظوردستيابي به اهداف

– طراحي سامانه نظارت موثر بر پروژه هاي اجرايي زودبازده ( (QW به منظور نظارت بر آنها با رويكرد بهينه سازي و بهبود عملكرد فعاليت هاي بانك

– توسعه فعاليت هاي سوپر ماركت مالي از طريق همگرايي بين هلدينگ هاي بانك

– اصلاح ساختار مالي بانك و چابك سازي آن

– توسعه محصولات و خدمات بانك به منظور دستيابي به بازارهاي هدف

– ايجاد زنجيره ارزش و هم افزايي ميان بانك و شركت هاي زيرمجموعه

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»