بهترین عملکرد فروش شاراک در آذر ۱۴۰۲ / شازند در ۹ماهه سال جاری فروش ۲۱/۴ همتی را به ثبت رساند
بهترین عملکرد فروش شاراک در آذر ۱۴۰۲ / شازند در ۹ماهه سال جاری فروش ۲۱/۴ همتی را به ثبت رساند

اقتصاد و بیمه- شرکت پتروشیمی شازند با نماد بورسی شاراک در ادامه روند صعودی خود، بهترین گزارش ماهانه سال جاری خود را در سامانه کدال گزارش کرد. شرکت در آذر ماه ۲۷۸۵میلیارد تومان فروش را به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته و میانگین ۸ ماه گذشته به ترتیب ۴ و نیم درصد و […]

اقتصاد و بیمه- شرکت پتروشیمی شازند با نماد بورسی شاراک در ادامه روند صعودی خود، بهترین گزارش ماهانه سال جاری خود را در سامانه کدال گزارش کرد. شرکت در آذر ماه ۲۷۸۵میلیارد تومان فروش را به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته و میانگین ۸ ماه گذشته به ترتیب ۴ و نیم درصد و ۱۹.۴ درصد رشد داشته است.

شرکت پتروشیمی شازند( شاراک) جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و واحد تجاری نهایی گروه بانک ملی موفق شد در آذر ماه معادل ۲/۷۸۵/۳۶۱میلیارد تومان از محصولات شرکت را به فروش برساند. جمع مبلغ فروش شرکت در دوره ۹ماهه امسال به ۲۱.۴ همت رسیده است که رشد ۲۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

تولید و فروش پتروشیمی شازند با ارزش بازار ۲۴ هزار و ۵۹۵ میلیاردتومانی، از لحاظ مقداری نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۲ و ۷ درصد رشد داشته است.

بررسی فعالیت نهمین ماه امسال در شرکت پتروشیمی شازند اراک (شاراک) حاکی است که این شرکت در آذر ماه ۱۴۰۲ معادل ۲،۷۸۵،۳۶۱ میلیارد تومان از محصولات شرکت را به فروش رساند و به بالاترین میزان درآمدی خود رسید. این میزان فروش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که معادل ۱،۹۵۴،۹۱۴ میلیارد تومان بود، ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاراک با سرمایه ثبت شده ۸۰۶،۴۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ معادل ۲۱،۴۴۳،۳۱۷ میلیارد تومان درآمد از فروش کسب کرد. درآمد شرکت در دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۱۷،۴۹۷،۸۹۰ بوده است که افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی شازند در نهمین ماه از سال جاری اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود. فروش صادراتی شرکت نسبت به ماه گذشته با افزایش ۸۸ درصدی همراه شد.

بیشترین درآمدزایی که شرکت پتروشیمی شازند اراک از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد مربوط به «هیدروکربور A ۸۰ (صادراتی)» با ۴۴۵ میلیارد تومان بود؛ درآمدی که “شاراک” از فروش این محصول در آذرماه به دست آورد برابر با ۱۶ درصد از درآمد ماهانه بود. پس از «هیدروکربور A ۸۰»، پرفروش‌ترین محصول این شرکت «پلی‌پروپیلن داخلی» بود که ۳۵۳ میلیارد تومان کسب درآمد داشته است.

همچنین، «اتیلن اکساید، اتواکسیلاتها، ترکیبات آلی نیتروژن‌دار، هیدروکربور‌های هیدروژینه شده، سی. اف. او، پلی بوتادین، اتیلن گلایکول، وینیل استات، دو اتیل هگزانول، پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، رافینت BBR و متفرقه» دیگر محصولاتی بود که شاراک موفق به کسب درآمد از تولید و فروش آنها شد.

شاراک در حالی که متنوع ترین و گسترده‌ترین طیف فرآورده‌‎های شیمیایی و پلیمری را در سبد محصولات دارد، در زمینه تولید کلیه حامل‌های انرژی از قبیل برق، بخار، آب بدون املاح، آب خنک کننده، هوای ابزار دقیق، نیتروژن، اکسیژن و … نیز خودکفا و مستقل است.

این شرکت پتروشیمی واقع در استان مرکزی برای بهره‌برداری بهینه از روند تولید و فروش محصولات خود همواره مسیر بومی‌سازی را با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان باجدیتی بیش از پیش دنبال می‌کند. از جمله فعالیت‌های این شرکت در این حوزه می‌توان به؛ تجهیز فوق تخصصی اکسترودر که دانش فنی آن تنها در اختیار کشورهای آلمان، ژاپن، ایتالیا و ایالات متحده بود اشاره کرد. پتروشیمی شازند با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانست پس از ۷ سال به دانش بومی‌سازی اکسترودر و تجهیز آن دست پیدا کند.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی شازند، نمونه خارجی این تجهیز بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو معادل بیش از ۵ هزار میلیاردریال قیمت دارد که پتروشیمی شازند به عنوان نخستین پتروشیمی در کشور و دومین کشور در قاره آسیا بعد از شرکت GSW ژاپن موفق شد نمونه ساخت داخلی را با رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال بومی سازی نماید.

کسب رکوردهای مختلف و موفقیت های ارزنده در حوزه های تولید، فروش و دانش بنیان نشان از تلاش ارزنده مجموعه شازند و تیم مدیریتی شاراک است که نقشه راه خود را بر شکست تحریم‌های ظالمانه و تکیه بر روحیه جهادی و توانایی‌های داخلی قرار داده است.