بهره برداری از پروژه های توسعه ای برای افزایش توان تولیدی شرکت
بهره برداری از پروژه های توسعه ای برای افزایش توان تولیدی شرکت

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، به عنوان یکی از مدیران ارزش آفرین کشور که با اعمال مدیریت و اجرای بهینه امور، خلاقیت و نوآوری و البته با جدیت و قاطعیت در امور توانسته باعث تحول در این مجموعه گردد خاطرنشان کرد که «دکپسول» با تبیین، تدوین و عملیاتی ساختن برنامه های […]

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، به عنوان یکی از مدیران ارزش آفرین کشور که با اعمال مدیریت و اجرای بهینه امور، خلاقیت و نوآوری و البته با جدیت و قاطعیت در امور توانسته باعث تحول در این مجموعه گردد خاطرنشان کرد که «دکپسول» با تبیین، تدوین و عملیاتی ساختن برنامه های مدون به دنبال آن می باشد که روند صعودی شرکت را در سودآوری رشد و افزایش سهم بازار حفظ کند. به طوری که هر سال با کسب سود با کیفیت، زمینه ساز یک عایدی ارزشمند برای ذینفعان گردد. به گفته وی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، براساس شاخص‌های عملکردی همچون اشتغال‌زایی، تحقیق و توسعه، دانش بنیان، خدمات پس از فروش با خطوط پیشرفته خود تا ۷۰ درصد از نیاز کشور به پوکه کپسول را تأمین می کند و امروز می‌تواند این ادعا را داشته باشد که برندی با کیفیت برتر جهانی هست. دکتر رامین رمضانی کلمر با تصریح اینکه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در حال حاضر از نظر حجم تولید، در رتبه ۱۸ رده‌بندی جهانی قرار دارد، اما از نظر کیفیت تولیدی محصولات، قطعاً جزء ۵ شرکت برتر جهان محسوب می‌شود تاکید کرد: شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اولین تولید کننده پوکه سخت ژلاتینی در ایران از سال ۱۳۷۶ تا کنون همواره حامی و پشتیبان شرکت های دارویی بوده و با رعایت اصول GMP، بومی سازی دانش روز جهانی، رعایت استانداردهای جهانی و قیمت گذاری رقابتی توانسته سالانه معادل ۶/۵ میلیارد عدد پوکه کپسول ژلاتینی تولید نماید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  تولید ژلاتین کپسول ایران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۲٫۱۶ در محل مجموعه تلاش تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۶۶٫۷۳ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر عقیل آرین نژاد بود، که جنابان محمد کریمی و علی اکبر عباسی حسن کیاده در مقام نظار اول و دوم و آقای  سید مظفر باقری به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش توسط مدیرعامل به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۸٫۰۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به ‌شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

دارو سازی فارابی رامین رمضانی کلمر نایب رئیس هیئت مدیره موظف – اصلی
پخش هجرت   عضو هیئت مدیره موظف – اصلی
آنتی بیوتیک سازی ایران محمدرضا رضائی مقدم عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
پارس دارو حسین حسن نتاج رئیس هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
سرمایه گذاری داروئی تامین نوید مقدم عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی

دکتر رامین رمضانی کلمر در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (سهامی عام)  به صورت انحصاری  مسئولیت تولید انواع پوکه سخت  ژلاتینی کپسول داروئی را بصورت چاپ شده و نیز چاپ نشده بعهده دارد و نیاز بیش از ۲۰۰ شرکت داروسازی در داخل کشور را تامین می نماید. به گفته وی جایگاه شرکت «دکپسول» در خاورمیانه و آسیای میانه به جهت کیفیت تولید و کمیت آن منحصر بفرد بوده و برترین می باشد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت در ادامه ضمن تبیین اینکه «دکپسول» درسال ۱۳۷۶ با بهره گیری از شش خط تولید آغاز بکار نموده است و به جهت نیاز کشور، خطوط تولید خود را در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۸ از نظر کیفی و کمی توسعه داده و در سال ۱۳۹۴ نیز  پروژه توسعه جدید خود را به پایان رساند که سبب افزایش ۴۰ درصدی در ظرفیت تولید گردید اضافه کرد: این مجموعه علاوه بر تامین کل نیاز کشور در سال های آتی بخش مهمی از صادرات این محصول را به کشورهای هدف صادراتی انجام خواهد داد

در ادامه مجمع، گزارشی فعالیت هئیت مدیره از عملکرد، برنامه‌های اجرایی و توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۲، توسط دکتر رامین رمضانی کلمر، به سهامداران و حاضرین ارائه شد.
از جمله دستاوردهای شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در سال ۱۴۰۲، می توان به رشد فروش به میزان ۳۷ درصد نسبت به سال قبل، رشد ۳۴ درصدی سود ناخالص نسبت به سال قبل و تحقق ۲۴ درصدی حاشیه سود خالص اشاره نمود.

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران در ادامه گزارش خود افزود؛ با اقدامات صورت گرفته توانسته‌ایم اصلاحات ساختاری در خطوط تولید فعلی شرکت‌ و پروژه‌های توسعه‌ای که راه‌اندازی ۴ خط جدید به خطوط تولید است را به مرحله نهایی برسانیم که ان‌شاءالله تا تیرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و خواهیم توانست تا ۹۰۰ میلیون پوکه کپسول را به تعداد محصولات تولیدی اضافه کنیم.

مدیر عامل ژلاتین کپسول در ادامه خاطرنشان کرد: ما با فعال‌سازی و تجهیز کردن واحد تحقیق و توسعه درصدد هستیم تا سبد محصولات شرکت را از نظر تنوع تولید تکمیل نماییم که علاوه بر تامین نیاز دارویی کشور، بتوانیم با تولیدکنندگان بین المللی این محصول اولیه دارویی رقابت کنیم.

دکتر رامین رمضانی کلمر در پایان گزارش خود از مدیران و کارکنان پرتلاش شرکت که با صلابت و سخت کوشی در صحنه کسب و کار حضور داشتند و به نحو شایسته ای به تولید محصولاتی که نیاز جدی جامعه درمانی و عموم مردم است پرداختند، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر آرین عقیل‌نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز ضمن تشکر از گزارش ارائه شده اظهار داشت؛ اقدامات و عملکرد ارائه شده مرهون تلاش‌تمامی پرسنل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران است که با تمام سختی‌های کار، در جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف شرکت به طور شبانه‌روز فعالیت دارند.

گفتنی است؛ صورت‌های سود و زیان و وضعیت مالی مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در این مجمع به تصویب رسید. همچنین، هیات ‌مدیره شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، همچون سنوات گذشته، از دریافت پاداش به نفع سهامداران، خودداری کرد.

مهم‌ترین نکات مطرح شده
– تولید آزمایشگاهی پروژه‌های کپسول گیاهی، کپسول گیاهی پولولان، کپسول‌های رنگ طبیعی،  کپسول‌های انتریک و کپسول‌های فاقد مواد مواد مضر در حال انجام است.
– برای افزایش نرخ بهمن ماه نامه زدیم، اما اقدامی انجام نشد و با پیگیر‌‌ی‌هایی که انجام دادیم، در حال حاضر مینیمم مقدار افزایش نرخ را اجرا کردیم. در طول هم با توجه به نوسانات نرخ ارز، برای افزایش نرخ اقدام می‌کنیم.
– در حال حاضر متوسط نرخ جهانی پوکه کپسول ۲/۵ یورو است.
– افزایش سرمایه در دست بررسی است و از طریق هلدینگ در حال پیگیری هستیم.
– نرخ بهره مؤثر تسهیلات ۲۳درصد است.
پیام هیات مدیره:

هیات مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت های کسب شده، در سایه حمایت های بی دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی شک چراغ راه آینده می باشد با سپاس فراوان از محضر کلیه سهامداران محترم و نمایندگان محترم ایشان، نماینده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده محترم حسابرس مستقل و بازرس قانونی  افتخار داریم به عنوان مسئول اجرایی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، گزارش عملکرد سال موفقیت آمیز دیگری را علی رغم تلاطم های اقتصادی بازار اعلام نماییم. این شرکت توانست مانند سال های گذشته با تکیه بر دانش و مهارت کارکنان خود گام های موثری بردارد.

هیات مدیره و کارکنان شرکت تولید ژلاتین ایران امیدوارند با بهبود فرآیندها، افزایش بهره وری، افزایش سطح چابکی و ارتقاء سطح کیفی، شاهد رشد کلیه شاخص ها و درخشش پایدار در صنعت داروسازی کشور باشند.

برنامه ها و سیاست های آتی شرکت

  • تجهیز دپارتمان تحقیق و توسعه
  • محصولات برنامه ریزی شده سال ۱۴۰۳: کپسول کیاهی پولولان
  • سیاست ها و برنامه ها در بخش فروش محصول
  • راه اندازی و بهره برداری از خطوط تولید جدید به میزان ۹۰۰ میلیون عدد کپسول و افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت تولید
  • شروع فاز دوم پروژه توسعه خطوط تولید جدید به میزان ۹۰۰ میلیون عدد کپسول
  • سیاست ها و برنامه ها در بخش بهای تمام شده و کنترل هزینه ها
  • اصلاح فضاهای تولیدی براساس اصول GMP
  • برنامه ریزی جهت فروش محصولات در بازارهای جهانی