به دنبال تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم هستیم 
به دنبال تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم هستیم 

اقتصاد و بیمه- ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیاست و تامین ریل کلیه پروژه‎های ریلی کشور از جمله خطوط آهن بین‌شهری و متروی کلان شهرها توسط ذوب‌آهن‌ اصفهان انجام می‌شود. ذوب آهن اصفهان نقشی محوری در توسعه صنعت فولاد ایران دارد و عنوان مادر صنعت فولاد ایران را به خود اختصاص داده و […]

اقتصاد و بیمه- ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیاست و تامین ریل کلیه پروژه‎های ریلی کشور از جمله خطوط آهن بین‌شهری و متروی کلان شهرها توسط ذوب‌آهن‌ اصفهان انجام می‌شود.

ذوب آهن اصفهان نقشی محوری در توسعه صنعت فولاد ایران دارد و عنوان مادر صنعت فولاد ایران را به خود اختصاص داده و اهمیت استراتژیک آن، شرکت را به سنگ بنای چشم انداز صنعتی کشور تبدیل کرده است.
کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن در خصوص شرکت عنوان کرد: در سال گذشته شرکت ذوب آهن اصفهان، تنها تولیدکننده ریل در داخل کشور، موفق به اخذ گواهی استاندارد شد و بیش از ۱۸۰ هزار تن ریل تولید کرد. اولویت نخست این شرکت، تامین ۱۰۰ درصد نیاز داخل است و در ادامه پیشنهادات صادراتی پس از بررسی‌های لازم در مرحله اقدام قرار میگیرد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن افزود: شرکت در حال حاضر دو پروژه ریلی در دست بهره‌برداری دارد:رشت کاسپین و میانه اردبیل. کریدور شرق نیز با ریل مجموعه ذوب آهن در مسیر توسعه قرار گرفته و با افتخار از باکیفیت‌ترین ریل تولیدی در این پروژه‌ها استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ریل ذوب آهن در سالن نورد ۶۵۰ تولید می‌شود و با توجه به میزان سفارش، این محصول استراتژیک تولید می‌شود. ریل و همچنین محصول استراتژیک تیرآهن بال‌پهن در این سالن تولید می‌شود. همچنین مترو مشهد با ریل ذوب آهن اصفهان در مرحله تست سرد است. ما درصدد هستیم ریل مورد نیاز شبکه ریلی کشور اعم از راه آهن و مترو را به هر میزان که نیاز هست تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اشاره کرد: در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز شبکه ریلی کشور توسط مجموعه‌هایی همچون مپنا و ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و ما رکن ملی تولید این محصول استراتژیک در کشور هستیم، امیدواریم بتوانیم در مسیر توسعه تولید ریل گام برداریم.
کوهی در خصوص ارتباط با دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان اضافه کرد: همکاری ذوب آهن و دانشگاه علم و صنعت و صنعتی اصفهان با هدف توسعه تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز شبکه ریلی کشور شکل گرفته است و همچنین روابط خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش داده‌ایم و به دنبال تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم هستیم.

  • نویسنده : مهدی خلج