تبریک انجمن متخصصان گردشگری ایران
تبریک انجمن متخصصان گردشگری ایران

انجمن متخصصان گردشگری ایران در بیانیه ای ثبت جهانی هگمتانه در یونسکو را تبریک‌گفت.متن این بیانیه به شرح ذیل است. ثبت جهانی شهر همدان و میراث عظیم هگمتانه یکی از دستاوردهای مهم صنعت گردشگری در طی دهه گذشته محسوب می‎شود که چشم‌اندازی متکی به توسعه پایدار را به روی کشور عزیزمان گشود. آنچه باعث شد […]

انجمن متخصصان گردشگری ایران در بیانیه ای ثبت جهانی هگمتانه در یونسکو را تبریک‌گفت.متن این بیانیه به شرح ذیل است.
ثبت جهانی شهر همدان و میراث عظیم هگمتانه یکی از دستاوردهای مهم صنعت گردشگری در طی دهه گذشته محسوب می‎شود که چشم‌اندازی متکی به توسعه پایدار را به روی کشور عزیزمان گشود.

آنچه باعث شد تا نام هگمتانه در گستره جهانی، درخشان باشد، صرفا معماری، بافت تاریخی و کالبد خشت و گلی آن نیست، بلکه در ورای این ظرفیت منحصر به فرد، جانمایه و روحی جریان دارد که تمامی خلقیات و شکوه سبک زندگی ساکنان صبور و بردبار را در خود متجلی ساخت.
مردمان ایران زمین در جای جای این سرزمین از پس قرن ها زیستن در پهنه ای که  مهر و طبیعت و سخاوت آن به گشاده رویی  ساکنانش بوده ، در نهایت سخت کوشی و قناعت، به هنر زیستن متعالی دست یافتند و توانستند در پناه فرهنگ غنی و سرمایه اجتماعی بی بدیل شان، شهره آفاق شوند.
جهانی شدن هگمتانه   بر ایران عزیز و مردمان مؤمن و میهمان نوازش گرامی میداریم و پاسداشت این کهن دیار جهانی را از خداوند بزرگ مسئلت داریم.
هیات مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران