«تجلی» ۸۰ ریال سود تقسیم کرد
«تجلی» ۸۰ ریال سود تقسیم کرد

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۸۰ریال سود تقسیم شد. به گزارش اقتصاد و بیمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور بیش از ۹۴درصد سهامداران برگزارشد. مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن […]

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۸۰ریال سود تقسیم شد.

به گزارش اقتصاد و بیمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور بیش از ۹۴درصد سهامداران برگزارشد.

مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، در خصوص آخرین وضعیت سرمایه شرکت تجلی ، گفت:آخرین سرمایه ثبتی شرکت ۶۲۰۰میلیارد تومان بوده است که شرکت برنامه دارد سرمایه خود را به ۸۶۰۰میلیارد تومان افزایش دهد.

وی در ادامه در خصوص پروژه‌های شرکت فولاد سرمد افزود: شرکت فولاد سرمد یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، با تولید ۶۰۰ هزار تن فولاد در استان یزد است. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی کشور به شمار می‌رود و با تکمیل آن، ظرفیت تولید فولاد کشور به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.این پروژه با پیشرفت ۵۵ درصد تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

«تجلی» ۸۰ ریال سود تقسیم کرد

علی اکبری به وضعیت پروژه های دردست اقدام شرکت اشاره داشت و گفت: پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت فولاد سرمد که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح ۴۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ۴۵۰ هزار تنی کلاف که در سال جاری به بهره برداری می رسد ، گفت: پروژه ۹۲۰هزار تنی گندله سنگ آهن شرکت صبا امید غرب خاورمیانه ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته همچنین برآورد می‌شود پروژه ۱.۷۲ تنی آهن اسفنجی ستاره سیمین هرمز که ۳۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، هر دو این پروژه ها در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص شرکت مس جانجا گفت: شرکت مس جانجا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات است که در حال حاضر در حال احداث و توسعه معدن مس و طلای جانجا در استان سیستان و بلوچستان است. این معدن با ذخیره قابل برداشت ۳۱۲ میلیون تن سنگ مس و طلا، یکی از بزرگترین معادن مس و طلای کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات زیادی در این پروژه انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به اخذ گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری، انجام عملیات حفاری اکتشافی به میزان ۲۷ هزار متر، ورود ماشین‌آلات جدید به معدن، و اخذ جواز تاسیس و تولید مدارک مهندسی پایه در بخش احداث کارخانه تغلیظ اشاره کرد. همچنین در بخش لیچینگ، پیمانکار بخش بستر سازی انتخاب و مشغول به کار بوده و اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای احداث کارخانه لیچینگ نیز در دست اقدام است.

علی اکبری تاکید کرد : طبق برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات معدنی در این پروژه از سال آینده آغاز خواهد شد و تولید کنسانتره مس با عیار ۲۶ درصد از سال ۱۴۰۶ آغاز خواهد شد. همچنین ظرفیت کارخانه فلوتاسیون این پروژه ۱۳۰ هزار تن در سال و ظرفیت کارخانه لیچینگ آن ۳۰۰۰ تن در سال خواهد بود.

به گفته وی شرکت تجلی پس از توسعه معادن و فلزات بیشترین تعداد سهام معامله شده بین شرکت‌های همگروه را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.همچنین این شرکت تجلی در سال گذشته با ۵۶.۶درصد بازدهی، عملکردی بسیار بهتر از شاخص کل، شاخص شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شاخص صنعت داشته به طوری که بازدهی سهم از ابتدای ۱۴۰۲ تا زمان برگزاری مجمع ۸۰ درصد برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در ادامه افزود: پرتفوی محدوده های معدنی شرکت شامل عناصر نادر خاکی، عناصر استراتژیک و پلی متال و فلزات رنگین است. که در حوزه عناصر نادر خاکی ۵ معدن به مساحت کل ۶۸۰ کیلومتر مربع کشف و ۲فقره پروانه بهره‌برداری در محدوده مونازیت با ذخیره کل ۳۲.۸میلیون تن داده شده و در حال حاضر کارخانه پایلوت به منظور فرآوری عناصر نادر خاکی در حال احداث است. در حال حاضر در مرحله استعلام از ارگان های ذی ربط برای اخذ پروانه اکتشاف برای ۳ محدوده هستیم.

علی اکبری تصریح کرد : کاربردهای عمده این عناصر در کاتالیست فلزی خاص شیشه و سرامیک، آهن رباهای قوی و لوازم الکترونیکی ترانزیستورها تراشه ها و هوا و فضا است.

وی اظهارداشت: جمع دارایی های شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۹هزار۴۳۸ میلیارد تومان بوده است همچنین مجموع سود خالص شرکت نیز در سال مالی مذکور به میزان ۶۷۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

«تجلی» ۸۰ ریال سود تقسیم کرد

مصوبات مجمع:

در پایان با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، به ازای هر سهم ۸۰ ریال سود تقسیم شد.

همچنین در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات،۵ عضو اصلی و ۳۲ عضو علی البدل شرکت تجلی انتخاب شدند.

بر این اساس پس از شمارش آرا به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت پرتو تابان معادن و فلزات، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، توسعه و صنعتی چادرملو، توسعه و صنعتی گل گهر و توسعه و صنعتی صبانور به عنوان اعضای اصلی وکارخانه شهید قندی و شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی چی پارس به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت تجلی انتخاب شدند.