اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه گروه‌ مالی صبا‌ تأمین امروز با حضور بیش از 89 درصد سهامداران تشکیل شد و در این مجمع، صبا‌ تأمین 95 درصد سود شرکت را تقسیم کرد. به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از روابط عمومی گروه ‌مالی صبا‌ تامین، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مالی صبا […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه گروه‌ مالی صبا‌ تأمین امروز با حضور بیش از 89 درصد سهامداران تشکیل شد و در این مجمع، صبا‌ تأمین 95 درصد سود شرکت را تقسیم کرد.

به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از روابط عمومی گروه ‌مالی صبا‌ تامین، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مالی صبا تأمین در روز 22 شهریور ماه با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران برگزار شد و در آن صورت‌های مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1402 و تقسیم سود 550 ریالی به ازا هر سهم، به تصویب رسید.

در این مجمع، سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین با تاکید بر سیاست‌های این گروه تصریح کرد: این گروه در سال مالی جدید ادامه بهینه‌سازی و DPS محور شدن پرتفوی را در برنامه خود دارد.

مدیرعامل گروه‌ مالی صبا ‌تأمین در ادامه از ترکیب‌ پرتفوی بورسی و غیربورسی از منظر ارزش خبر داد و تاکید کرد: مازاد ارزش پرتفوی بورسی این گروه بالغ بر 427 هزار میلیارد ریال معادل 85 درصد و پرتفوی غیربورسی آن، بیش از 154 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به میزان درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی گذشته، اظهار کرد: درآمد عملیاتی این گروه در سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1402 بیش از 89 هزار میلیارد ریال و سود خالص این شرکت بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از افزایش 25 درصدی سود خالص است.

میرطاهر درباره محل درآمد این گروه گفت: عمده درآمد این شرکت از سود تقسیمی دو شرکت سرمایه‌گذاری نفت وگاز و پتروشیمی‌ تأمین (25.017 میلیارد ریال)، سرمایه گذاری صدرتأمین (20.769 میلیارد ریال) و سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها (23.509 میلیارد ریال) بوده است.

مدیرعامل گروه‌ مالی صبا ‌تأمین ادامه داد: ارزش روز پرتفوی بورسی گروه مالی صبا تأمین در سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1402 نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته خود با رشد 64 درصدی همراه بوده است، همچنین تفاوت ارزش روز به بهای تمام شده در دوره مذکور با رشد 75 درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به میزان سود دو شرکت تاپیکو و تاصیکو و مازاد ارزش پرتفوی بورسی گروه‌ مالی صبا‌ تأمین تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این شرکت توان تحقق 800 ریال سود به ازای هر سهم در سال آتی را داشته باشد. بر این اساس P/E این شرکت با فرض قیمت 4,014 ریالی حدود 4.3 واحد خواهد بود.

براساس این گزارش، در پایان مجمع، روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار معرفی شد.