تقسیم سود 4300 ریالی به ازای هر سهم شرکت کلر پارس
تقسیم سود 4300 ریالی به ازای هر سهم شرکت کلر پارس

اقتصاد و بیمه-         مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کلر پارس (سهامی‌عام) مورخ 1403.02.23 در محل سالن تلاش تشکیل گردید. در این مجمع که با حضور 74.02 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع […]

اقتصاد و بیمه-        

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کلر پارس (سهامی‌عام) مورخ 1403.02.23 در محل سالن تلاش تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور 74.02 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر عقیل آرین نژاد بود، که جنابان علي اکبر عباسی و محمد کریمی در مقام نظار اول و دوم و آقای دکتر فرهاد ترکمن به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش توسط دکتر منصور جلایه به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 29/12/1402 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 با تقسیم سود 4300 ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

نکات مطرح شده در مجمع

چشم‌انداز ۱۴۰۵ پیشگامی، کارآمدی و موفقیت در تولید محصولات پایین‌دستی کلر آلکالی با کیفیت بالا و رویکرد سبز است.

۲۴.۶درصد سهام شناور است. ظرفیت اسمی شرکت، ۶۰ تن و ظرفیت عملیاتی ۴۵ تن است.

کلر مایع، سود پرک، کلرور فریک، هیدروژن، آب‌ اکسیژنه، پارافین کلره، پرکلرین و آب‌ ژاول از جمله محصولات شرکت هستند.

۱۰.۶۳۶.۵۴۹ میلیون فروش داشتیم. سود ناخالص ۵.۲۹۴.۵۴۵ میلیون ریال برآورد شده است.

نسبت بهای تمام‌شده به فروش ۵۰درصد بوده است.

۹ الی ۱۴درصد رشد تولید نسبت به سال ۱۴۰۱ رخ داده است. نرخ تمام محصولات افزایش داشته است.

تولید پرکلرین یکی از پروژه‌ها بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان بودجه برای آن پیش‌بینی شده است. بخشی از کلر خام در این پروسه با ارزش افزوده بالاتری تولید و عرضه می‌شود.

بررسی‌هایی برای دستیابی به بازارهای اورآسیا و سوریه در دست انجام است.

علت افزایش هزینه‌های دستمزد نسبت به سال ۱۴۰۱، طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حداقل ۳۰درصدی دستمزد بوده است. این بند در سال ۱۴۰۳ مدیریت خواهد شد.

افزایش ظرفیت در تولید نداریم. تولید با سقف ظرفیت عملیاتی صورت می‌گیرد و ممکن است ۱۰درصد افزایش پیدا کند. ۴۰درصد میانگین افزایش نرخ محصولات را طبق سنوات گذشته پیش‌بینی می‌کنیم. احتمال دارد که با توجه‌ به افزایش قیمت آب‌ اکسیژنه، قیمت این محصول افزایش بیش از ۴۰درصد افزایش داشته باشد.

انتظار می‌رود با توجه‌ به اعلام بانک مرکزی، نرخ تسعیر افزایش پیدا کند. نرخ دلار ما ۴۲۶۰۰ است.

فک رهن زمین در بانک صنعت و معدن انجام و تسویه‌ حساب شده و منوط به اعلام بانک مرکزی است. به‌محض به نتیجه رسیدن، افشا می‌شود.

برای خرید کاتالسیت پالادیوم، ارزی در یک صرافی در ترکیه در نظر گرفته شده است.

۲۸۰هزار تومان هزینه حمل هر تن نمک است. از خوی و دریاچه ارومیه نمک تهیه می‌کنیم. خرید معدن نمک را پیگیری می‌کنیم.

مجمع به شرکت تکلیف کرد که افزایش سرمایه را پیگیری کند و تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

کاهش تولید در دی ماه به دلیل توقف الزامی برای تولید پرکلرین بوده است.

پروژه پرکلرین حدود ۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بهمن ماه ۱۴۰۴ با ظرفیت ۵هزار تن در سال راه‌اندازی خواهد شد و بازگشت سرمایه خوبی خواهد داشت.

با افزایش بالای قیمت برق مواجه‌ هستیم و پرداخت دو دیماند را داریم.

سود قابل تقسیم هر سهم 4300 ریال تصویب شد.

سود حقیقی‌ها ظرف چهار ماه پرداخت خواهد شد.

مابقی سود برای افزایش سرمایه ذخیره شد.

بازار فروش شرکت و جایگاه شرکت در صنعت

شرکت کلر پارس بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنعت کلر آلکالی (کلر، سود، مشتقات کلر و آب اکسیژنه) در ایـران با توان و ظرفیت بالا سهم بزرگی از محصول کلر داخلی را در اخـتیار دارد رقبای عمده شرکت در داخل کشور شرکت های کیمیا کلر کبودان ارومیه، کلران سمنان، نیرو کلر اصفهان و رقبای جدید صدرا الکترو مهبد قم و پارس کیمیا کلر شوشتر می باشد. خریداران در داخل کشور از طریق ارتباط مستقیم با خود شرکت اقدام به خرید محصولات می نمایند و در بازارهای صادراتی شرکت هایی نظیر کروما و پاشا از ترکیه، شرکت های هندی، چینی در زمینه پارافین کلره، پرکلرین و آب اکسیژنه بعنوان رقبای خارجی شرکت مطرح می باشند. همچنین بازار هدف صادرات در سال های اخیر کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان و سوریه وپاکستان وحوزه  CISو … می باشد.

چشم انداز شرکت

شرکتی پیشگام ، کارآمد و موفق در تولید محصوالت پایین دستی کلر آلکالی ، با کیفیت بالا و رویکرد سبز.

کلر پارس، شرکتی با سود دهی خوب، امین و قابل اعتماد واطمینان برای سهامداران وحافظ منافع و سرمایه های مشهود و نامشهود آنان است که همیشه به عنوان گزینه مطمئن جهت سرمایه گذاری در بخش تولید وتوسعه ای مورد نظر و تکیه گاه سرمایه گذاران است. توان رقابتی بالا و مزیت های نسبی جغرافیایی باعث شده است که شرکت دارای بیشترین سهم بازار نزد مشتریان منطقه باشد که از این جهت سرآمد رقبای خود می باشد . و در بخش صادرات تلاش های قابل توجهی به انجام رسانده که آن را جزو صادرکننده های برتر در رده خود قرارداده است. افزایش اقبال سرمایه گذاری در این شرکت و سهم عمده بازار باعث شده است که ظرفیت تولید به طور قابل ملاحظه ای طی سالهای گذشته افزایش یابد و برنامه های شرکت جهت افزایش ظرفیت مورد تائید سهامداران اصلی باشد، تا بتواند پاسخگوی نیازهای بازار باشد . استفاده بهینه از دارایی ها و مدیریت هزینه ها طی سه سال گذشته باعث شده است که شرکت رویکرد رهبری قیمت محصولات در بازار را در اختیار گیرد و با رویکرد تفکرات نوین مدیریتی سازمانی پویا خواهد بود.

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»