تقسیم سود 5.695 ریالی به ازای هر سهم
تقسیم سود 5.695 ریالی به ازای هر سهم
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان بجنورد(سهامی‌عام) مورخ 1402.02.24 در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (I.G.I)برگزار گردید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان بجنورد(سهامی‌عام) مورخ 1402.02.24 در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (I.G.I)برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور 90.63 درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  مهدي طالبي بود، که خانم  ژيلا سماواتي و خانم عذرا بياني در مقام نظار اول و دوم و آقای ابراهيم سجادي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1401.12.29 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 و با تقسیم سود 5.695 ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

استقبال پرشمار سهامداران وبرگزاری مجمع در نهایت نظم، پذیرایی و میزبانی شایسته کلیه ارکان مجموعه از ذینفعان، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیرمالی مجموعه، پاسخگویی به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، بیان برنامه و چشم انداز شرکت برای سال مالی آتی ، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و نهایت تعامل و همکاری کلیه ارکان شرکت از امور سهام پرتلاش و پاسخگو تا روابط عمومی فرهیخته و … برای پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

 

پیام هیات مدیره

حضور سهامداران و مدعوين محترم را به مجمع عمومي عادي صاحبان سهام گرامي داشته و ضمن تبريك سال جديد و با ياري خداوند سبحان و تلاش مديران و كاركنان متعهد ، توانمند و با انگيزه شركت و پيگيري برنامه ها و اهداف استراتژيك و اعمال مديريت هزينه ها و كاهش قيمت تمام شده، اجراي پروژه هاي بهبود، افزايش سهم بازار و افزايش سود آوري، سال مالي منتهي به 1401.12.29 به پايان رسيد.

اميد است با استفاده از رهنمودهاي سهامداران محترم و با همت كاركنان پرتلاش و بهره گيري از توانايي آنها، شركت با افزايش ميزان صادرات و افزايش سهم بازار، با توجه به كيفيت مطلوب و تنوع محصولات و اعمال مديريت انرژي، مديريت منابع مالي، افزايش درآمد و كاهش هزينه ها و ارزش افزوده بيشتر موفق به افزايش سودآوري شركت در سال 1402 گردد. همچنين اميد است با كار و تلاش بيشتر و توجه به همه عوامل موثر درون و برون سازماني، به اهداف مورد نظر، مطابق برنامه راهبردي شركت نايل گرديم.

 

مرور كلي بر جايگاه شركت در صنعت و وضعيت رقابتي آن در سال مالي مورد گزارش :

شركت سيمان بجنورد با ظرفيت روزانه 6.300 تن كلينكر و حدوداً 1.96 ميليون تن سيمان در سال و واقع شدن در منطقة شمال شرق كشور و وضعيت عرضه و تقاضا در اين منطقه، مواجهه با يكي از شديدترين بازارهاي رقابتي مي باشد . در چنين شرايطي ، شركت سيمان بجنورد با توجه به اعتماد مشتريان نسبت به شركت كه داراي وجه تمايز كيفيت مطلوب و تنوع توليد مي باشد توانسته ، سهم خود در بازار رقابتي را حفظ كرده و مطابق برنامه عمل نمايد.

بيان استراتژي شركت :

در راستاي سياست هاي هلدينگ ،شركت سيمان بجنورد پس از انجام مطالعات لازم و با همكاري دفتر مديريت و برنامه ريزي و مطالعات راهبردي هلدينگ ، اقدام به تهيه سند راهبردي و تدوين استراتژي هاي خود به شرح زير نموده است:

  • حفظ و مدیریت سهم بازار داخلي و صادرات(حفظ كيفيت و بهبود آن ،تنوع توليد ،مهندسي فروش ،حفظ بازارهاي داخلی و صادراتي و…)
  • -مديريت هزينه ها و كاهش قيمت تمام شده (افزايش راندمان تجهيزات ،كاهش توقفات ،بهينه سازي مصرف انرژي،توليد و فروش سيمان هاي آميخته، (از جمله سیمان پرتلند مرکب و 325-1)، مديريت منابع مالي و …)
  • تولید برنامه ریزی شده بر مبنای سهم بازار در منطقه و کشور در شرائط رکود
  • توسعه سرمايه انساني و بهره گيري از نيروهاي توانمند ، متعهد و كاري ،توجه به امر آموزش و مشاركت كاركنان، جانشین پروری و تقویت سامانه هاي مديريتي
  • توجه به مسائل زيست محيطي، ايمني و سلامت شغلیS&OH)) (حفاظت از محیط زیست از جمله پیشگیری از آلودگیهای محیط زیست و دیگر تعهدات مرتبط با محیط سازمان، فراهم کردن شرائط کاری ایمن و سالم برای جلوگیری از آسیب ها و بیماری های مرتبط با کار متناسب با ریسک ها و فرصت های S&OH ، حذف خطرات و کاهش ریسک های S&OH و مشارکت کارگران و نمایندگان آنها(
  • توجه به مسائل انرژی بهبود مستمر عملکرد انرژی از طریق تعیین و اندازه گیری شاخص های عملکرد انرژی و انجام کلیه فعالیت های خرید و تامین منابع، کالا، خدمات مطابق با الزامات مدیریت انرژی

 

بيان برنامه ها و چشم انداز وضعيت شركت براي سال مالي آتي :

پس از تدوين سند راهبردي چشم انداز، شركت در نظر دارد پس از طي مسير تعالي ، در سال 1402 به بهترين سازمان از نظر استفاده بهينه از منابع در اختيار در جهت حداكثر سود آوري و در نتيجه پايداري و خوش نامي در سطح كشور تبديل گردد كه در همين راستا برنامة شركت در سال 1402 توليد 1.600.000 تن کلینکر و فروش حدودا 1.370.000 ميليون تن سيمان و 300.000 تن کلینکر در بازارهاي داخلي و خارجي مي باشد.

اهم دستاوردهاي شركت در سال 1401

  • افزایش ظرفیت تولید کلینکر خط یک در بهمن 1401 به 2.800 تن در روز و در فروردین ماه 1402 به 3.000 تن در روز ارتقا یافت.
  • تولید سیمان مرکب و تحویل حدود 103.550 تن سیمان مرکب.(به عنوان سیمان آمیخته سبز و دوستدار محیط زیست(
  • برگزاری دوره های آموزشی درون سازمانی، برون سازمانی و حین کار( با رویکرد جانشین پروری به دلیل بازنشستگی های پیش رو ، سرانه آموزشی به میزان بیش از 20 ساعت تحقق یافته است.(
  • برگزاری مستمر جلسات کمیته کنترل بهای تمام شده ، راهبری و مشارکت تمام پرسنل به ویژه کارشناسان و مسئولین در پیشبرد اهداف شرکت که نتایج شایان توجه را به ارمغان آورده است .
  • تقویت سامانه های مدیریتی و افزایش سطح آگاهی پرسنل جهت انجام فعالیت های تیمی بر پایه اصول علمی، مدیریت دانش، مدیریت تغییر و تفکر مبتنی بر ریسک و فرصت ها
  • برنامه ریزی جهت ممیزی سیستم مدیریت انرژی 2018 :50001 ISO به صورت یکپارچه با سیستم مدیریت یکپارچه
  • -اجرای پروژه بهینه سازی سیکلون 2 و کلساینر و نصب رولر اسکرین خط یک بدون هیچ گونه حادثه
  • برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت کار برای کلیه پرسنل
  • تهیه و توزیع وسایل حفاظت فردی برای کلیه پرسنل
  • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار و ارائه پیشنهادهای فنی جهت کنترل آنها
  • اندازه گیری و پایش پارامترهای محیط زیست به نحوی که در طول سال زیر حد استاندارد است.
  • برگزاری مستمر کمیته فیلتراسیون و پایش خروجی کلیه فیلتر های خط تولید
  • تولید 6 نوع محصول متنوع متناسب با نیاز بازار در سال 1401
  • انجام فعالیت های تعمیرات توسط پرسنل کارخانه و بدون استفاده از پیمانکار بیرونی
  • حفظ و نگهداری فضای سبز کارخانه و کاشت 200 اصله درخت مثمر و غیر مثمر در راستای بهینه سازی فضای سبز

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»