تیرآهن های بال پهن ذوب آهن اصفهان، مقاوم در مقابل زلزله، افزایش ایمنی، کاهش زمان و هزینه ساخت
تیرآهن های بال پهن ذوب آهن اصفهان، مقاوم در مقابل زلزله، افزایش ایمنی، کاهش زمان و هزینه ساخت

اقتصاد و بیمه- سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که در سالن مرکز همایش های بین المللی امام رضا (ع) در دانشگاه علم و صنعت ایران که با مشارکت شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالیانه که از ۲۵ تا ۲۷ برگزار می‌شود به گزارش اقتصاد و بیمه- سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی […]

اقتصاد و بیمه- سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که در سالن مرکز همایش های بین المللی امام رضا (ع) در دانشگاه علم و صنعت ایران که با مشارکت شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالیانه که از ۲۵ تا ۲۷ برگزار می‌شود

به گزارش اقتصاد و بیمه- سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که به نشست تخصصی راهبردهای افزایش سهم سازه های فولادی در ساخت و ساز اختصاص داشت، سه شنبه ۲۵ مهر در سالن مرکز همایش های بین المللی امام رضا (ع) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید که

در پنل تخصصی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مهدی کوهی به اصلاح الگوی مصرف سازه های فولادی با معرفی تیرآهن های بال پهن پرداخت و اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان مادر صنعت فولاد کشور است و ۵۲ سال سابقه همچنان پیشران در توسعه صنعت کشور و راه آهن سراسری، مترو کلانشهرها، صنعت ساختمان و صنایع معدنی است.

کوهی با بیان اینکه این مجتمع عظیم صنعتی در حال گذار از محصولات سنتی است گفت: در این راستا با استفاده از همکاران و شرکت های دانش بنیان با تولید ۱۴۵ هزار تن ریل، پیشران توسعه حمل و نقل ریلی در کشور هستیم.

و ی در ادامه به خدمت دیگری از ذوب آهن اشاره کرد و گفت: با تولید آرک های فولادی مانع از حوادث معدنی و حفظ ایمنی جان معدنکاران می شود که این آرک فولادی را به عنوان کار جدید پیشرانی در نمایشگاه ماینکس به تازگی رونمایی کردیم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تولید تیرآهن های بال پهن در خدمت توسعه صنعت ساختمان پرداخت و گفت: در حال حاضر ذوب آهن اصفهان، انواع تیرآهن بال پهن از سایز ۱۲ الی ۲۴ را تولید کرده و از سایز ۲۶ تا ۳۰ را نیز امیدوارم تا پایان سال تولید و به بازار عرضه گردد.

وی مزایای استفاده از تیر آهن های بال پهن را اینگونه بیان کرد: افزایش ایمنی و مقاومت فوق العاده بالا در مقابل زلزله و به ترتیب سایزی که استفاده می شود ۸ تا ۱۲ ریشتر را هم مقاوم سازی می کند، تسریع در ساخت و آماده سازی اسکلت های فلزی، کاهش هزینه ساخت، امکان جا به جایی اسکلت فلزی، وزن سبک تر ساختمان و ایجاد مقاومت بسیار بالا در بین طبقات برخوردار است. بعلت عدم نیاز به برشکاری و جوشکاری ورق و کاهش ضایعات منجر به حفظ محیط زیست نیز می شود.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: در تولید میلگرد نیز به سمت تولید محصولات خاص رفته ایم و در این راستا قراردادی برای تولید ۱۰۰ هزار تن پروفیل ۷۰cr۲ بسته ایم.

کوهی اظهار امیدواری کرد با همکاری دانشگاه ها و انجمن سازه های فولادی و سازمان نظام مهندسی، پروژه های خوبی در جهت پیشران توسعه در صنعت فولاد و ساختمان در کشور باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ذوب آهن اصفهان با کمال افتخار آماده همکاری با دست اندرکاران دانشگاهی، مهندسی و صنعتی کشور را دارد و در قالب تورهای صنعتی و گفتگوهای علمی و پروژه های مشترک همکارهای خوب علمی و فناوری داشته باشیم تا در سال آینده با پروژه های بیشتر باعث افتخار در توسعه صنعتی گردد.

این کنگره که بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور می‌‌بـاشد، بستری مناسب، جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت ساختمان که شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر ارایه‌دهندگان، خدمات مهندسی می باشد.

ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه ای در نمایشگاه جانبی این کنگره محصولات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.