اگر به تازگی تصمیم به راه اندازی یک شغل گرفته اید و یا تجارت خود را شروع کرده اید به این نکته توجه داشته باشید که تغییر نگرش یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به کسب و کارهای جدید و نوپا کمک کند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند، متاسفانه در بسیاری […]
اگر به تازگی تصمیم به راه اندازی یک شغل گرفته اید و یا تجارت خود را شروع کرده اید به این نکته توجه داشته باشید که تغییر نگرش یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به کسب و کارهای جدید و نوپا کمک کند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند، متاسفانه در بسیاری از مواقع کارآفرینان و صاحبان مشاغل به تجربه کسانی که قبل از آنها وارد بازار شده اند اکتفا می کنند و هیچ خلاقیتی از خود نشان نمیدهند، جالب است بدانید در بسیاری از مواقع با کسانی مشورت میکنند که یا موفق نبوده اند و یا اینکه خیلی معمولی در بازار حضوردارند.
در زمینه بهبود عملکرد فروش کالا و خدمات باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دوستان، اقوام، آشنایان و یا مشتریان محترم شما احساس کنند پس از دریافت خدمات و یا محصولات شما موقعیت اجتماعیشان ارتقاء پیدا کرده است و یا خیلی ساده می توانید برای تشکر از مشتریانی که کالا و خدماتتان دریافت می کنند و یا معرفی می نمایند سیستمی را طراحی کنید که متوجه دریافت پاداش خود بشوند، البته عنصر مهم موضوع این است که ثابت، تکرارپذیر،آسان و دارای توجیه اقتصادی باشد.
در نظر داشته باشید یکی از دلایلی که مشتریان برای خرید از شما تردید دارند این است که احساس می کنند شما کارتان را بلد نیستید و اگر کالا و یا خدمات شما را دریافت و یا توصیه کنند” با قیمتهای بالا و غیر فنی و مواجه شوند، بنابراین برای آنها وقت بگذارید و توضیح دهید که برای ارائه خدمات و یا فروش کالا به ایشان شما و گروهتان دوره دیده اید و کلیه مسائل فنی و شرایط را در نظر گرفته اید، البته واقعا این کار را انجام دهید، هیچ یک از مدیران عاقل در سازمان شما و یا مشتریان محترم شما اگر احساس کند پیشنهاد تخفیف و یا شرایطی که در نظر گرفته اید حساب شده و کارآمد است با آن مخالفت نمی کند. …