خیزبلند شرکت مدیریت صنعت شوینده برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی
خیزبلند شرکت مدیریت صنعت شوینده برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی

  اقتصاد و بیمه- دکتر عباس شکور مدیرعامل «بیدسیم» در گزارش جامع خود به ارائه مهم ترین دستاوردهای سال مالی منتهی به 30/9/1401 پرداخت و برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه با شرکت بهپخش جهت تحقق اهداف فروش و حضور قوی در بازار، متمايز شدن نقش راهبري هلدينگ مديريت صنعت شوينده ، نظارت مستمر بر سياستهاي […]

 

اقتصاد و بیمه- دکتر عباس شکور مدیرعامل «بیدسیم» در گزارش جامع خود به ارائه مهم ترین دستاوردهای سال مالی منتهی به 30/9/1401 پرداخت و برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه با شرکت بهپخش جهت تحقق اهداف فروش و حضور قوی در بازار، متمايز شدن نقش راهبري هلدينگ مديريت صنعت شوينده ، نظارت مستمر بر سياستهاي تأمين مالي شركتهاي زير مجموعه و در مواقع تنگناي مالي، تأمين نقدينگي براي شركتهاي سرمايه پذير از منابع داخلي شركت در جهت رشد و توسعه آنها، برنامه ريزي جهت تأمين به موقع مواد اوليه و داخلي سازي برخي از مواد اوليه و استفاده از فرصتهاي موجود در زمان پيش از آغاز تحريمهاي ظالمانه عليه كشورمان در گروه ، رصد شرايط بازار محصولات و حذف تخفيفات اضافي، طراحي و تدوين استراتژي در قالب اهداف و موضوع فعاليت هلدينگ و شركتهاي گروه، پيگيري انجام افزايش سرمايه شركتهاي زيرمجموعه و ثبت آن در اداره ثبت شركتها كه در جهت اصلاح ساختار مالي و استفاده از معافيتهاي مالياتي قانوني صورت پذيرفته است، تمركز بر فعاليت شركت هاي كوچك و اصلاح ساختار مالي – عملياتي و سازماني در جهت رشد فعاليت و سود آوري ، كسب حداكثر منافع از منابع نقد موجود در شركت و فروش اموال سرمايه اي غير مولد شركت، بهبود ساختار مالي هلدينگ و شركتهاي زيرمجموعه از طريق تهاتر مطالبات و بدهي هاي درون گروهي ، برگزاري كلاس هاي آموزشي در زمينه تعمير و نگهداري ،اعتبارات اسنادي و گزارشات مالي ، پيگيري و راه اندازي عمليات فروش شركت ها از طريق اعتبارات اسنادي داخلي (LC) در جهت كاهش ريسك اعتباري وريسك نقدينگي، سياست گذاري در خصوص توسعه بازارهاي منطقه اي و فرامنطقه اي و جهش در امر صادرات را از جمله توفیقات شرکت در سال مالی مورد گزارش برشمرد.

 

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر (سهامی‌عام) مورخ 1402.01.31 در محل مرکز همايش‌هاي سازمان مديريت صنعتي تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از 79.46 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای فرهاد تقوامنش بود، که جنابان همايون باقري طادي و مجيد جعفريان در مقام نظار اول و دوم و آقای عباس شکور به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1401.09.30 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 با تقسیم سود 750 ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به ‌شرح زیر برای باقیمانده مدت تصدی قانونی انتخاب گردید

توسعه صنایع بهشهر حميد مظفري رئیس هیئت مدیره اصلی
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران عباس شکور نایب رئیس هیئت مدیره اصلی
سرمايه گذاري ساختمان گروه صنايع بهشهر تهران   عضو هیئت مدیره اصلی
به پخش     علی البدل
مديريت صنعت قندتوسعه صنايع بهشهر علي اکبر محمودي عضو هیئت مدیره اصلی
صادراتي توسعه صنايع بهشهر زرين   عضو هیئت مدیره اصلی
صنعتي بهپاک     علی البدل

 

دکتر عباس شکور در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر که از بزرگ‌ترین گروه‌های مدیریتی گروه معظم توسعه صنایع بهشهر محسوب می‌شود به منظور راهبری، نظارت و مدیریت شرکت‌های فعال در این صنعت و مدیریت آن شرکت‌در سال 1383 تاسیس گردیده است، و ترکیب ساختار مالکیت سهام این گروه نشان از اعتبار و سرمایه بالای آن دارد.

به گفته وی شرکت های بزرگ تولیدی تحت مدیریت این گروه عبارت‌اند از: شرکت پاکسان (سهامی عام)، شرکت گلتاش (سهامی عام)، شرکت ساینا (سهامی عام)، شرکت مروارید هامون (سهامی خاص)، شرکت آلی شیمی قم (سهامی خاص)، شرکت مدیریت یاران توسعه صنایع بهشهر (سهامی خاص)، و شرکت پاکسان ایروان (سهامی خاص). لازم به ذکر است که هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر از خدمات گسترده شرکت پخش «به‌پخش» نیز برخوردار است.

دکتر شکور در فرازی دیگر از گزارش خود خاطرنشان ساخت ما در هلدینگ صنعت شوینده به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های تخصصی شوینده و بهداشتی کشور با سابقه درخشان همواره بر آنیم تا از طریق راهبردی پویایی شرکت های تابعه در قالب نقشه راه تعالی سازمانی استراتژی محور در راستای حصول ارزش آفرینی پایا و تامین منافع کلیه ذینفعان و نیز سطح ارتقای بهداشت جامعه اهتمام ورزیم.

وی در ادامه به تبیین اهداف و استراتژی شرکت پرداخت و اظهار داشت: که راهبری و هم افزایی و ارزش آفرینی در شرکت های زیرمجموعه، ارتقای توان فروش و بازاریابی گروه و مدیریت و خلق برندها، ارزش آفرینی برای تمام ذینفعان به خصوص سهامداران، کسب و حفظ جایگاه رهبری محصولات شوینده در ایران، تبدیل شدن به یک شرکت صادرات محور از طریق افزایش حجم صادرات، حضور در فهرست 100 شرکت صنعتی برتر ایران، تامین نقدیگی سریع، بهینه و کم هزینه، توجه به تولید محصولات استراتژیک، جدید و نوآورانه و افزایش تولید محصولات صنعتی، از جمله مهمترین اسناد راهبردی شرکت می باشد.

مدیرعامل در قسمت دیگری از گزارش خود به ارائه مهم ترین دستاوردهای سال مالی منتهی به 1401.09.30 پرداخت و برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه با شرکت بهپخش جهت تحقق اهداف فروش و حضور قوی در بازار، متمايز شدن نقش راهبري هلدينگ مديريت صنعت شوينده ، نظارت مستمر بر سياستهاي تأمين مالي شركتهاي زير مجموعه و در مواقع تنگاي مالي، تأمين نقدينگي براي شركتهاي سرمايه پذير از منابع داخلي شركت در جهت رشد و توسعه آنها، برنامه ريزي جهت تأمين به موقع مواد اوليه و داخلي سازي برخي از مواد اوليه و استفاده از فرصتهاي موجود در زمان پيش از آغاز تحريمهاي ظالمانه عليه كشورمان در گروه ، رصد شرايط بازار محصولات و حذف تخفيفات اضافي، طراحي و تدوين استراتژي در قالب اهداف و موضوع فعاليت هلدينگ و شركتهاي گروه، پيگيري انجام افزايش سرمايه شركتهاي زيرمجموعه و ثبت آن در اداره ثبت شركتها كه در جهت اصلاح ساختار مالي و استفاده از معافيتهاي مالياتي قانوني صورت پذيرفته است، تمركز بر فعاليت شركت هاي كوچك و اصلاح ساختار مالي ،عملياتي و سازماني در جهت رشد فعاليت و سود آوري ، كسب حداكثر منافع از منابع نقد موجود در شركت و فروش اموال سرمايه اي غير مولد شركت، بهبود ساختار مالي هلدينگ و شركتهاي زيرمجموعه از طريق تهاتر مطالبات و بدهي هاي درون گروهي ، برگزاري كلاس هاي آموزشي در زمينه تعمير و نگهداري ،اعتبارات اسنادي و گزارشات مالي ، پيگيري و راه اندازي عمليات فروش شركت ها از طريق اعتبارات اسنادي داخلي( (LC در جهت كاهش ريسك اعتباري وريسك نقدينگي، سياست گذاري در خصوص توسعه بازارهاي منطقه اي و فرامنطقه اي و جهش در امر صادرات را از جمله توفیقات شرکت در سال مالی مورد گزارش برشمرد.

 

مدیر با تجربه بازار سرمایه در ادامه با اشاره به برنامه های عملیاتی شرکت از پایش فعالیت های شرکت های زیر مجموعه نسبت به تحقق اهداف بودجه ای و فرایند عملیاتی هر شرکت در جهت ارزش آفرینی و سوداوری، کسب حداکثری منابع و افزایش بهره وری از منابع و امکانات موجود در شرکت ها،بهینه سازی چارت سازمانی شرکت های تابعه در راستای تکمیل و اجرای اهداف عملیاتی، جاری سازی توسعه نوآوری در تمامی ارکان گروه مدیریت صنعت شوینده، توسعه بازارها و سرگروه های تجاری داخلی و توسعه صادرات به عنوان مهمترین سیاستهای و برنامه هایی نام برد که با همت و همیت مثال زدنی کلیه معاونین متعهد و متخصص هلدینگ، نظارت و هدایت مدیریت و البته حمایت همه جانبه اعضای هیات مدیره و سهامداران عمده در حال پیگیری می باشد تا اهداف مجموعه تحقق یابد.

دکتر شکور همچنین در گزارش جامع خود تحلیلی جامع از شرایط اقتصادی کشور و صنعت شوینده ارائه کرد و اضافه کرد: با جمله رویکردها و تمهیداتی که مدنظرمان هست یقیین داریم که در سال مالی جاری به عملکردی در خور در حوزه های تولید، فروش، سودآوری و صادرات در شرکت های تابعه دست خواهیم یافت.

نایب رئیس هیات مدیره «بیدسیم» در بخش گزیده اطلاعات مالی شرکت نیز تصریح کرد در سال مالی گذشته 144 میلیارد تومان درآمد عملیاتی در شرکت اصلی و مبلغ 382 میلیارد تومان در درآمد حسابهای تلفیقی کسب کردیم.

دکتر شکور در ادامه به تشریح ساختار سرمایه گذاری «بیدسیم» پرداخت و از حاکمیت به عنوان سهامدار عمده در شرکتهای پاکسان، گلتاش، ساینا، مروارید هامون، آلی شیمی قم، مدیریت یارانه توسعه صنایع بهشهر و پاکسان ایروان نام برد و اضافه کرد: منابع انسانی ما با ارزش ترین دارائی شرکت ها و شرکت های تابعه می باشد. وی افزود با تعریف شاخص و دستورالعمل های نوآورانه به دنبال چابک سازی از یک سو و از سوی دیگر به دنبال جذب نیروهای مستعد می باشیم.

سکاندار شوینده همچنین اظهار داشت که 80 درصد سرمایه گذاری ما در شرکت های بورسی و 20 درصد در شرکت های غیر بورسی است . به گفته وی ، در شرکت های مجموعه حدود 700 قلم کالا تولید داریم که مسلما تامین مواد اولیه برای تولید این رقم کالا بسیار دشوار و سخت می باشد.

دکتر شکور در قسمت دیگری از گزارش خود از اهتمام جدی مدیریت هلدینگ به توسعه فروش خارجی و افزایش صادرات پرداخت و تاکید کرد که به جد دنبال آن هستیم که با توجه به پتانسیل موجود سهمی بیشتر از بازارهای داخلی – منطقه ای و جهانی را به خود اختصاص دهیم.

 

به گفته وی در سال مالی مورد گزارش شرکت های تابعه ما 192 هزار تن تولید محصول داشته اند که با این حجم تولید بیش از 4200 میلیارد درآمد برای شرکت ها کسب شده است.

وی در بخش پایانی گزارش خود با تشکر ویژه از حمایت سهامداران عمده و خرد و اعتمادی که هیات مدیره به وی داشته اند ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط اقتصادی کشور،وضعیت صنعت شوینده نیز ارتقاء چشمگیر داشته باشد.

دکتر تقوامنش رئیس مجمع نیز در صحبت هایی تاکید کرد که در راستای رشد تولید، ارزش آفرینی و سودآوری شرکت های صنعت شوینده تابعه در جهت فروش خارجی با کشورهای عمان، ونزوئلا، قزاقستان، افغانستان، سوریه، روسیه، پاکستان، قطر و … رایزنی های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اظهار امیدواری اینکه با تامین مکفی بازارهای داخلی بتوانیم در صادرات هم موفق عمل کنیم و پرچم افتخار محصول با کیفیت ایرانی را در منطقه و جهان افراشته کنیم افزود: هدف گذاری ما کسب سهم 50 درصدی از بازار داخلی و سهم 80 درصدی از صادرات می باشد. مدیر امور مجامع گروه توسعه ملی از آغاز حاکمیت نخبگان، فساد ستیزی، حمایت از ایده های نوآورانه در عصر مدیریت جدید گروه توسعه ملی خبر داد و تاکید کرد برندسازی، افزایش تولید ناخالص ملی ، صدور خدمات فنی مهندسی به منطقه، تامین بخش عمده ای از نیاز مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تولیدی تابعه توسط خود شرکت ها و … از مهمترین رویکردها و اصول مدنظر گروه توسعه ملی می باشد. وی تصریح کرد با پتانسیل موجود در شرکت های زیرمجموعه شک نداریم این موارد قابل دستیابی می باشد..

استقبال خوب و پرتعداد سهامداران، میزبانی شایسته توسط پرسنل خدوم شرکت و برگزاری مجمع در نهایت نظم، پخش یک کلیپ زیبا از تاریخچه و توانمندی های شرکت مدیریت صنعت شوینده که به همت روابط عمومی تهیه و در آن بخوبی پتانسیل و دستاوردهای «بیدسیم» به سمع و نظر سهامداران رسید، گزارش مبسوط دکتر شکور «مدیرعامل مجموعه» از وضعیت شرکت و برنامه های عملیاتی و برنامه های آتی مجموعه، تحلیل جامع نایب رئیس هیات مدیره شرکت از شرایط اقتصادی کشور و تحلیل وضعیت صنعت شوینده، تبیین سیاست ها و هدفگذاری های گروه توسعه ملی توسط دکتر تقوامنش «رئیس مجمع» ، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب مجید نژوری معاونت مالی و اقتصادی مجرب مجموعه و تیم مالی پاکدست شرکت توسط بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرسی توسط مرد شماره یک مالی شرکت، حضور مدیران ارشد شرکت های تابعه، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تکلیف مجمع برای ارائه گزارش‌های ماهانه درخصوص مطالبات، ارائه گزارش برنامه های عملیاتی شرکت‌های تابعه، تبیین برنامه های کلان مدیران برای راه اندازی دوباره شرکت پاکسان ایروان، اعلام انعقاد قرارداد فروش دو برند به مبلغ ٢.٣۵٠ میلیارد ریال و نهایت همکاری کارکنان متعهد و متخصص مجموعه علی الخصوص جنابان محمودی و جوادی در تعامل با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

 

برنامه هاي آينده

  • افزايش بهره وري و بازده داراييها، واگذاري داراييهاي غيرمولد، تكميل زنجيره هاي صنعت توزيع و مديريت برند و ارتقاء سطح انگيزه ها؛
  • اهتمام به توسعه توانايي هاي مديريتي در مجموعه از طريق به كارگيري مديران توانمند، انتقال تجارب و برگزاري دوره هاي هدفمند در حوزه كلان و عملياتي؛
  • استفاده از مزاياي حضور مؤثر در بازار سرمايه در كنار ارتقاء شفافيت فعاليتهاي شركت از طريق اطلاع رساني مناسب در بورس؛
  • مديريت بهينه دارايي ها و بدهي ها به منظور كسب حداكثر بازدهي و افزايش ثروت سهامداران
  • افزايش سهم بازار داخلي و خارجي در كنار پيگيري هاي مجدانه به جهت متناسب سازي اقلام و محصولات توليدي گروه با بازار رقابتي
  • توسعه صادرات وافزايش حضور در بازارهاي هدف.
  • اصلاح و افزايش ساختار سرمايه شركت هاي زير مجموعه (مرواريد هامون و آلي شيمي قم)
  • ايجاد بسترهاي لازم جهت پذيرش و عرضه سهام شركت مرواريد هامون و آلي شيمي در فرابورس