درب های قابل انعطاف فلکسیبل باتری ککسازی شماره ۳
درب های قابل انعطاف فلکسیبل باتری ککسازی شماره ۳

اقتصاد و بیمه-در راستای معرفی پروژه های زیست محیطی شرکت ، به معرفی پروژه ساخت درب های قابل انعطاف(فلکسیبل) باتری ککسازی شماره ۳ پرداخته می شود. به منظور جلوگیری از انتشار گاز خام از درب سلول های باتری 3 و به تبع آن جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار بوهای نامطبوع در محیط، پروژه طراحی، […]

اقتصاد و بیمه-در راستای معرفی پروژه های زیست محیطی شرکت ، به معرفی پروژه ساخت درب های قابل انعطاف(فلکسیبل) باتری ککسازی شماره ۳ پرداخته می شود.

به منظور جلوگیری از انتشار گاز خام از درب سلول های باتری 3 و به تبع آن جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار بوهای نامطبوع در محیط، پروژه طراحی، ساخت و نصب درب های قابل انعطاف(فلکسیبل) باتری ککسازی شماره 3 با طراحی و ساخت درب نمونه فلکسیبل  در اواخر سال 96 آغاز گردید. پس از ساخت و نصب درب نمونه بر روی باتری 3 و تایید اثر بخشی آن، مرحله اول پروژه شامل ساخت 74 عدد درب مربوط به سمت کک با استفاده از توانمندی های متخصصین داخلی شرکت، طی یک برنامه زمانبندی هفت و نیم ماهه از تاریخ 1 فروردین ماه 98 آغاز و در اواسط آبان ماه سال 98 به بهره برداری رسید. مرحله دوم پروژه مذکور نیز شامل طراحی، ساخت، نصب و  بهره برداری از 74 درب فلکسیبل مربوط به سمت ماشین تخلیه و همچنین ساخت 10 عدد درب رزرو نیز با استفاده از توانمندی های داخلی شرکت از تاریخ 1 آبان ماه 98 تا 30 مرداد ماه 99 انجام و به بهره برداری رسید. این پروژه در مجموع با هزیته ای بالغ بر 250 میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.


با طراحی و ساخت درب های قابل انعطاف (فلکسیبل) مشکل گاز بندی درب ها و سلول های باتری 3 حل شده و  با تغییر شکل و تغییر جنس قاب به نوع فولاد ضد زنگ، عمر این قطعه افزایش پیدا کرده و همچنین به وسیله فنر هایی که در دور بدنه جانمایی شده است به هر قسمت قاب نیروی قابل کنترل وارد می شود که گاز بندی درب را ارتقاء می بخشد.