رشد ۴۵۲ درصدی تسهیلات خرد بانک مسکن در استان یزد
رشد ۴۵۲ درصدی تسهیلات خرد بانک مسکن در استان یزد

اقتصاد و بیمه- مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد از سه سال گذشته تاکنون رشد 452 درصدی داشته است؛ گفت: 88 درصد تسهیلات پرداختی به متقاضیان خودمالک طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن و 12 درصد آن توسط سایر بانک ها پرداخت شده است. به گزارش اقتصاد و بمه […]

اقتصاد و بیمه- مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد از سه سال گذشته تاکنون رشد 452 درصدی داشته است؛ گفت: 88 درصد تسهیلات پرداختی به متقاضیان خودمالک طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن و 12 درصد آن توسط سایر بانک ها پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد و بمه به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن، هیبنا- در نشست شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان یزد که به میزبانی بانک مسکن و با حضور مدیران کل ادارات برگزار شد؛ محمدغفوریان سهم بانک مسکن از منابع استان را 2.3 درصد و سهم پرداخت تسهیلات را 6 درصد عنوان کرد و افزود: بیش از دوبرابر منابع این بانک در استان، تسهیلات پرداخت شده است.

در این نشست مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف بانک مسکن، رسالت اصلی بانک را خانه دار کردن مردم عنوان و تصریح کرد: طرح مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن نقاط عطف همکاری بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی هستند به طوریکه اکنون تمام توان بانک مسکن بر پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به عنوان سیاست اصلی وزارت و دولت سیزدهم متمرکز شده است.

وی از جمله نگرانی ها و چالش های طرح نهضت ملی مسکن را بار مالی پرداخت متمم به قراردادهای منعقد شده با رقم بیش از 1.6 همت دانست و عزم و همت نهادهای استانی را برای تامین مالی آن خواستار شد.

غفوریان با بیان اینکه بانک مسکن جزو خانواده وزات راه و شهرسازی محسوب می شود؛ اظهار داشت: استفاده و بهره مندی از حداکثر ظرفیت بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ماموریت و اولویت اصلی برنامه‌های این بانک است. همچنین تقویت بانک مسکن از طریق انتقال حساب ها، مراوادت و صدور ضمانتنامه ها جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های استانی است؛ از همین رو تامین منابع و تقویت این بانک منجر به پیشبرد بهتر و سریعتر طرح نهضت ملی مسکن می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در ادامه اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه صدور ضمانت نامه های طرح اقدام و نهضت ملی مسکن توسط بانک‌های خصوصی صادر و واریز مشارکت‌ها و آورده متقاضیان به حساب‌های بانک‌های خصوصی منتقل می شود؛ چنانچه با همگرایی دستگاه‌های زیرمجموعه و همچنین پیمانکاران مرتبط با طرح، مدیریت خروج منابع از محل آورده متقاضیان طرح و واریز مشارکت‌ها انجام شود، بخش قابل توجهی از تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن خود به خود محقق می شود.

در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: از عملکرد و آمارهای استان مشخص است که مجموعه بانک مسکن استان با تمام توان و تلاش خود پای کار نهضت ملی مسکن بوده است.

احسان خواجه رضایی افزود: بخش اصلی تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی مسکن بر دوش بانک مسکن است از همین رو حمایت و تامین بخشی از این منابع، از منابع استانی با هدف تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تقویت توان مالی بانک مسکن موجب عملکرد پویاتر و فعالتر این بانک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن می‌شود؛ افزود: باید تمام دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با باور اینکه بانک مسکن از خانواده و بانک عامل وزارت است، این بانک را به عنوان بانک عامل خود برگزینند.