رشد 74 درصدی سود عملیاتی سیمان تأمین در شش ماهه نخست سال 1402
رشد 74 درصدی سود عملیاتی سیمان تأمین در شش ماهه نخست سال 1402

جلسه بررسی عملکرد و بودجه ۶ ماهه هلدینگ سیمان تامین ( سیتا) برگزار شد . به گزارش اقتصاد و بیمه، در این جلسه هوشیاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 1402 هلدینگ ارائه کرد. وی گفت: سیتا بزرگترین هلدینگ تخصصی سیمان کشور است که مدیریت 30درصد تولید […]

جلسه بررسی عملکرد و بودجه ۶ ماهه هلدینگ سیمان تامین ( سیتا) برگزار شد .

به گزارش اقتصاد و بیمه، در این جلسه هوشیاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 1402 هلدینگ ارائه کرد.

وی گفت: سیتا بزرگترین هلدینگ تخصصی سیمان کشور است که مدیریت 30درصد تولید و فروش سیمان کشور را بر عهده دارد. این هلدینگ توانسته در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 بالغ بر 14.440 میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق نماید که نسبت به دوره مشابه قبل 67 درصد افزایش داشته است. این میزان درآمد عملیاتی معادل 77 درصد از درآمد کل سال مالی 1401می باشد.

هوشیاری افزود: سیتا با رشد 74 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل مبلغ5.210 میلیارد تومان سود عملیاتی محقق نموده و سود خالص گروه با رشد 80 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل به 5.075 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است..

وی ادامه داد: حاشیه های سود آوری گروه نیز نسبت به دوره مشابه قبل از روند افزایشی برخوردار بوده بطوریکه حاشیه سود خالص گروه با 2درصد افزایش به 35 درصد رسیده است. همچنین نسبت بهای تمام شده به فروش نسبت به دوره مشابه قبل 1 درصد کاهش داشته که نشان دهنده کنترل و مدیریت هزینه ها در مجموعه می‌باشد.


مدیرعامل سیمان تامین تشریح کرد: در گروه سیمانی سیتا با تمرکز بر بازارهای صادراتی حجم مقداری صادرات در دوره شش ماهه نخست 1402 نسبت به دوره قبل با رشد 36 درصدی و حجم ریالی آن با رشد 124 درصدی همراه شده در حالیکه در کل کشور صادرات سیمان و کلینکر روند کاهشی داشته است. همچنین این هلدینگ توانسته است در بازار داخلی نیز با رشد 12 درصدی، حداکثر تقاضای داخل کشور را پوشش دهد.

در ادامه آخرین وضعیت پروژه های فعال هلدینگ گزارش گردید و اینکه این هلدینگ در شش ماهه نخست سال 1402 توانسته بخش قابل ملاحظه ای از منابع مالی مورد نیاز پروژه ها را از طریق بازار سرمایه ( انتشار اوراق مرابحه ) و تسهیلات بانکی تامین نماید.