سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور بود
سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور بود

اقتصاد و بیمه | مجمع عمومی شرکت پتروشیمی شازند با حضور ۸۱.۵۴ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی صبح امروز در مرکز همایشهای هتل المپیک تهران برگزار شد. علیرضا خلیلی نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند در گزارش خود به مجمع شاراک اظهار داشت: سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور با توجه به افزایش نرخ خوراک بود. […]

اقتصاد و بیمه | مجمع عمومی شرکت پتروشیمی شازند با حضور ۸۱.۵۴ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی صبح امروز در مرکز همایشهای هتل المپیک تهران برگزار شد.

علیرضا خلیلی نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند در گزارش خود به مجمع شاراک اظهار داشت: سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور با توجه به افزایش نرخ خوراک بود.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در مجمع سال مالی ۱۴۰۲تاکید کرد:  سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور بود

نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی شازند افزود: تولید شرکت از ۱۸۴۸ تن به ۱۹۱۵ تن رسید و ۴ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل پتروشیمی شازند اعلام کرد: علیرعم افزایش درآمد عملیاتی به ۲۹.۹ همت (هزار میلیارد تومان) که نسبت به سال مالی قبل ۲۸ درصد رشد داشت بهای تمام شده تولید نیز از ۲۰ همت به ۲۷ همت رسید که ۳۱ درصد افزایش داشت و باعث کاهش سود عملیاتی و سود خالص و سود پایه هر سهم شاراک شد.

خلیلی نیا تاکید کرد: نسبت بهای تمام شده از ۸۲ درصد به ۹۰ درصد رسید که باعث کاهش حاشیه سود شرکت شد. به دلیل اینکه قیمت خوراک با نرخ ارز نیمایی ۳۸.۵۰۰ تومان محاسبه و ۱۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش داشت، سود ناشی از نرخ تسعیر ارز را کاهش داد و از مرداد ماه سال گذشته به بعد فروش صادراتی شاراک کاهش یافت و فروش داخلی در اولویت قرار گرفت. با اینحال فروش صادراتی ۲۰۱ میلیون دلار ثبت شد.

خلیلی نیا تاکید کرد: افزایش نرخ خوراک و سوخت، حقوق و دستمزد، هزینه های سربار و مالیات و عوارض صادراتی باعث کاهش حاشیه سود خالص شرکت از ۱۲ به ۶ درصد شد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند درخصوص رفع گلوگاه خوراک تصریح کرد؛ استفاده از خوراک c4 و سازگارسازی واحد الفین با خوراک‌های گازی همچون بوتان در راستای کاهش وابستگی به نفتا در دستور کار اجرایی قرار گرفت و امسال نیز دنبال می‌شود.