شاهکار مدیریت جهادی نفت پارس در کسب توفیقات متعدد
شاهکار مدیریت جهادی نفت پارس در کسب توفیقات متعدد

    اقتصاد و بیمه-جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت  نفت پارس (سهامی عام) مورخ 1402.03.21 در مجتمع آموزشي لاله صدر واقع در فرمانيه تشکیل شد. در این مجمع که با حضور 90.72 درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات­مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع […]

 

 

اقتصاد و بیمه-جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت  نفت پارس (سهامی عام) مورخ 1402.03.21 در مجتمع آموزشي لاله صدر واقع در فرمانيه تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور 90.72 درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات­مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع بر عهده آقای حميدرضا خليلي بود که جنابان  بهزاد نجارنژاد اصل و  مجيد آتشگر در مقام نظار اول و دوم و آقای  اميد فرهنگي فر به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه با قرائت گزارش هیات­مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت­پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1401.12.29 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع­نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورت‌های مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 و با تقسیم سود 850 ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
– اتمام و افتتاح پروژه بویلر ۳۵ تنی، اتمام و افتتاح کولینگ تاور جدید برای واحدهای جزء ۱ و ۲ و همچنین بهینه‌سازی افزایش ظرفیت واحدهای فورفورال، جانبی و میانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های انجام‌شده این شرکت در سال گذشته بود.
– افزایش درآمد ناشی از بهبود سبد محصولات، برنامه‌ریزی و افزایش درآمد ناشی از صادرات محصول نهایی و خرید دو دستگاه Direct Fired Geater برای واحد موم‌گیری، از دیگر برنامه‌های مهم انجام‌شده شرکت نفت پارس است.
– در سال گذشته به دلیل عدم خرید حدود ۱۵ میلیون لیتر روغن پایه نسبت به سال قبل، مقدار تولید محصولات نسبت به مدت مشابه ۲درصد کاهش داشته است.
– افزایش تولید و فروش نسبت به سال قبل، سرمایه‌گذاری در افزایش ظرفیت و تولید، سرمایه‌گذاری در تولید روانکارهای دیزلی و در بخش احداث بلندینگ و پرکنی جدید و توسعه بازار عرضه محصولات جدید از از اقدامات این شرکت خوانده شد.
– مصرف لوبکات نسبت به سال مالی قبل با توجه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های عملیاتی حدود ۳درصد رشد داشته است.
– ارز حاصل از صادرات در سال مالی گذشته بیش از ۱۲۴ میلیون دلار، ارز مورد نیاز برای واردات مبلغ ۴۷میلیون دلار و سایر پرداخت‌های ارزی حدود ۳ میلیون دلار بوده است.


– سبد فروش محصولات نهایی در حال حاضر مطلوب‌تر شده است.
– ۶۵درصد لوبکات شرکت از پالایشگاه تهران تامین می‌شود.
– درخواست افزایش نرخ را با مستندات افزایش هزینه ارائه داده‌ایم.
– ما در آبان ماه سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی واحد فورفورال را بهره‌برداری و افزایش ظرفیت و افزایش میزان مصرف لوبکات را درج کردیم. مصرف لوبکات سال گذشته به ۳۶۸ میلیون لیتر رسید و این عدد امسال به ۴۰۰ میلیون لیتر خواهد رسید و ۱۷درصد افزایش خواهد یافت‌.
– در بحث پارافین، مقصود از پارافین مرغوب، پارافین کم روغن بوده و اختلاف قیمت آن مبنا است‌.
درخصوص پالایشگاه پارسیان گفته شد:

– پالایشگاه پارسیان سپهر ۲۰میلیون تن ظرفیت جذب خوراک دارد که ۸۰درصد آن متان است‌. ۱/۲ میلیارد دلار مجموع سرمایه‌گذاری این پالایشگاه است.
– حدود ۱۱۰۰هزار تن امسال خوراک دریافت کردیم که تمام آن به محصول تبدیل شد. افزایش Rate تولید و کاهش بهای تمام‌شده را در دستور کار قرار دادیم و ضایعات صفر است.
– اقساط خودمان را زودتر از موعد پرداخت می‌کنیم. در زمینه رفع تنگنا برای جذب خوراک تلاش شد که یک بازنگری در بخش‌های طراحی انجام‌ شود و امروز می‌توانیم به هر میزان ظرفیت اسمی که این پالایشگاه دارد، خوراک دریافت کنیم.
– سیستم‌ تعمیراتی را مکانیزه کرده‌ایم.
– در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فروش ما به‌صورت FOB انجام شده است‌. با طرح توسعه ساخت مخازن در عسلویه، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰درصد فروش به صورت FOB انجام شود. هم اکنون پایداری تولید مناسبی داریم.
– درآمد شرکت ۶ برابر و صادرات نسبت به سال قبل ۴ برابر شد.
– شرکت پالایش پارسیان سپهر از ابتدای مهرماه سال قبل به ثبات رسیده است. پیش بینی می شود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار درآمد این شرکت باشد بشرط دریافت کامل خوراک.
– ما در پالایش پارسیان امادگی دریافت ۸۰ میلیون متر مکعب خوراک روزانه را داریم. اما به دلیل محدودیت های انرژی دریافت گاز کاهش یابد.
– سرمایه این شرکت ۴همت و پروژه این مجموعه ۱/۲ میلیارد دلار بود. هم اکنون هر سه ماه ۵۷ میلیون دلار اقساطی است که شرکت به صندوق توسعه بابت تامین مالی پروژه پرداخت کرده است.
بنظر می رسد ارزش ۲۰درصد این پالایشگاه از کل شرکت نفت پارس بیشتر است.

استقبال خوب سهامداران، برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته کلیه ارکان شرکت از سهامداران و ذینفعان مجموعه، پخش یک کلیپ زیبا از تاریخچه و توانمندی های شرکت که به سمع و نظر سهامداران رسید، همکاری صمیمانه و تعامل ستودنی روابط عمومی شرکت با اصحاب رسانه، گزارش جامع و عالی مدیرعامل مجموعه از دستاوردهای حاصله مجموعه در سال مالی مورد گزارش، اعلام دریافت تندیس بلورین و کسب رتبه دوم کشور در ششمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت و کسب جوایز صادرکننده نمونه – واحد برتر صنعتی – شرکت حامی حقوق مصرف کننده و … ، تقدیر ویژه ریاست و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد جهادی و موفق مدیرعامل توانمند و پرسنل متعهد و متخصص شرکت در کسب دستاوردهای متعدد در حوزه تولید- فروش و سودآوری ، تشریح توفیقات حاصله در سال مالی مورد گزارش توسط سکاندار شرکت ، تبیین بازدهی بیش از 200 درصدی سهام شرکت که بسیار فراتر از بازدهی میانگین صنعت و شرکت های هم گروه در نفت پارس برای سهامداران در سال ۱۴۰۱ بوده است ، تشویق های متعدد سهام داران حین و بعد از قرائت گزارش دکتر فرهنگی پور، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب کارگر معاون مالی مجرب شرکت توسط حسابرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی مدیرعامل و مرد شماره یک مالی پیرامون بندهای حسابرسی ، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ، ارائه توضیحات مهندس کفایی پور مدیرعامل شرکت پالایش پارسیان سپهر پیرامون پتانسیل های بالای این شرکت در امر ارزش آفرینی و سودآوری برای ذینفعان خود و نهایت تعامل استاد ایپک لو ((مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت)) با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیات مدیره

ضمن عرض سلام خدمت سهامداران گرامی، به استحضار می رساند سال  1401 از لحاظ اقتصادی سالی پر فراز و فرود بود به گونه ای که تحریم های موجود، افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت مواد اولیه، شرکت را باچالش های بسیار جدی مواجه نمود. با این وجود افزایش فروش صادراتی نسبت به سال گذشته، سیاستهای جدید فروش، کمک خداوند متعال و خرد جمعی مدیران و پرسنل شرکت و حمایت های سهامداران گرامی، علاوه بر افتتاح پروژه های ارزشمند شرکت یا رشد فروش و سود خالص هر سهم نسبت به پیش بینی های انجام شده، روبرو شد و سیر رشد و تعالی شرکت کماکان ادامه یافته است.

اهم اقدامات انجام شده در سال 1401

  • اتمام و افتتاح پروژه بویلر 35 تنی، اتمام و افتتاح کولینگ تاور جدید برای واحدهای جذبی ۱ و ۲ ، بهینه سازی افزایش ظرفیت واحدهای فورفورال احداث و افتتاح ۸ دستگاه مخزن ذخیره محصولات جانبی و میانی، خرید دو دستگاه DIRECT FIRED HEATER برای واحد مومگیری
  • کسب عنوان دوم کشور و دریافت تندیس بلورین در بین بیش از ۱۶۰ شرکت در ششمین دوره جایزه ملی تعالى.
  • کسب تندیس سیمین (B4) و رتبه نخست کشور در ششمین دوره جایزه ملی ۳۴۰۰ منابع انسانی
  • دریافت تندیس طلایی مسئولیت اجتماعی (با رویکرد محیط زیست)
  • کسب تندیس و لوح تقدیر با عنوان صادر کننده نمونه ملی کشور در بیست و ششمین سالروز ملی صادرات
  • کسب رتبه اول استان تهران و رتبه برتر در سطح کشور – دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور
  • کسب تندیس بلورین و رتبه برتر کشور در حوزه انرژی (نفت ،گاز پتروشیمی و پالایشگاهی)
  • سیستم اعلام و اطفاحریق ساختمانها و واحدهای پروسسی و انبارها (فاز یک) احداث ساختمان جدید واحد بهداشت و همچنین تخریب مخزن آب تغذیه بویلر و احداث مخزن جدید
  • افزایش درآمد ناشی از بهبود سبد محصولات
  • برنامه ریزی و افزایش درآمد ناشی از صادرات محصول نهایی

اهداف مهم شرکت در سال ۱۴۰۲ که با تلاش و همکاری کلیه کارکنان امید تحقق آن را دارد

  • افزایش تولید و فروش نسبت به سال قبل با توجه به شعار سال رشد تولید و مهار تورم
  • سرمایه گذاری در افزایش ظرفیتهای تولید
  • سرمایه گذاری در بخش تولید روانکارهای بنزینی و دیزلی با سطح کیفیت بالا
  • سرمایه گذاری در بخش احداث بلندینگ و پرکنی جدید.
  • توسعه بازار با عرضه محصولات جدید و افزایش ظرفیت به منظور افزایش سهم بازار
  • تدوین برنامه مناسب جهت بازاریابی و تبلیغات به منظور تقویت برند تفت پارس
  • اجراید ۱۷ پروژه عملیاتی در سه مقیاس ،کوچک متوسط و بزرگ جهت رفع گلوگاههای اجرایی و امکان تولید محصولات منطبق با تکنولوژی روز نیاز بازار و ارزش افزوده بالاتر
  • بازنگری طراحی استقرار و جاری سازی نظام جامع مدیریت استراتژیک
  • برنامه ریزی و استقرار واحد برندینگ و نیز تشکیل واحد تحقیقات بازار
  • استقرار سامانه جامع ارزیابی عملکرد با تمرکز بر اثربخشی و تحقق اهداف واحدها

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»