شرکت تجلی توسعه معادن فلزات؛عملکردی عالی از مدیرانی مدبر در برترین شرکت پروژه محور کشور
شرکت تجلی توسعه معادن فلزات؛عملکردی عالی از مدیرانی مدبر در برترین شرکت پروژه محور کشور

  مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  تجلي توسعه معادن و فلزات (سهامی‌عام) مورخ 1402.03.20 در محل مجموعه فرهنگي و ورزشي کار و امور اجتماعي – سالن تلاش برگزار گردید. در این مجمع که با حضور 93.88 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس […]

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  تجلي توسعه معادن و فلزات (سهامی‌عام) مورخ 1402.03.20 در محل مجموعه فرهنگي و ورزشي کار و امور اجتماعي – سالن تلاش برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور 93.88 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدحسين قائمي راد بود، که جنابان امير غلامي و دکتر نبوی در مقام نظار اول و دوم و آقای دکتر مرتضی علی اکبری به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1401.12.29 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 و با تقسیم سود 80  ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهندس مرتضی علی اکبری در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: شکل گیری شرکت تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه، حاصل همکاری ها و تلاش مداوم و طولانی مدت جمع بزرگی از صاحبنظران دلسوز ، متعهد و خبره اقتصاد و صنعت کشور و همکاران متعهد است که در نهایت منجر به پیشنهاد شکل نوینی از تأمین مالی طرح ها و پروژه های بزرگ صنعت شده و زمینه مشارکت سرمایه های خرد عموم مردم در اجرای آنها فراهم گردید.

مدیرعامل صاحبنام شرکت «تجلی» در ادامه پیرامون اهم فعالیت های مجموعه در سال مالی مورد گزارش با اشاره به اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش، ۴۶۴۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است افزود: شرکت در حوزه عناصر استراتژیک موفق به اخذ ۳ فقره پروانه اکتشاف گردیده و همچنین «تجلی» در حال اخذ ۲ پروانه اکتشاف جدید می باشد.

مهندس مرتضی اکبری همچنین خاطرنشان کرد که در حوزه عناصر نادر خاکی، دو فقره گواهی کشف محدوده‌‌های مونازیت خاوری و باختری با ذخیره کل ۳۲.۸ میلیون تن اخذ گردیده و در این حوزه، عملیات اکتشاف تکمیلی بسیار خوبی انجام شده است.

مدیر با تجربه و رزومه دار صنعت و بازار سرمایه کشورمان در فرازی دیگر از گزارش خود با تبیین اینکه تمرکز شرکت در سرمایه‌گذاری بر عناصر نادر خاکی و لیتیوم است که در عناصر نادر خاکی، ۶ محدوده معدنی اکتشافی وجود دارد اضافه کرد: همچنین برای لیتیوم هم ۵ محدوده اکتشافی وجود دارد که ۳ محدوده پروانه دارند.

سکاندار تجلی در قسمت دیگری از گزارش مبسوط خود پیرامون معدن کار باختر با اظهار اینکه معدن کار باختر ماشین آلات خود را در معدن مس و طلا جانجا تجهیز کرده است تا بتواند تا ۵ یا ۶ سال آینده ۲۵۰هزار تن باطله‌برداری کند افزود: معدن کار باختر امسال ۵ میلیون متر مربع در جانجا عملیات خاک‌برداری دارد و منطبق با برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت تا پایان شهریورماه 1402 وارد بورس خواهد شد.

وی در ادامه پیرامون شرکت هلدینگ نیز تصریح کرد که شرکت هیمکو پروژه‌ای در بندرعباس دارد؛ مبنی بر اینکه در گام اول برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن مواد فله معدنی به‌ صورت ریلی و مکانيزه زیرساخت فراهم کند. به گفته عضو هیات مدیره شرکت همچنین برای این شرکت ۵ همت افزایش سرمایه مصوب شده است. این پروژه ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در تلاش است در سه سال به مرحله اجرایی برسد.

مهندس علی اکبری در بخش دیگری از گزارش خود پیرامون برنامه های «تجلی» برای سالهای آتی خاطرنشان کرد که افزایش میزان مشارکت در مورد اکتشاف و بهره‌برداری از معدن و محدوده‌های معدنی پر پتانسیل، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر غیرفلزی، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی و افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از برنامه‌های در دستور کار برای ۱۴۰۲ است.

مدیرعامل مدبر مجموعه در بخش پایانی گزارش خود اعلام داشت که آهن اسفنجی 1.2 میلیون تنی فولاد سرمد تا سال ۱۴۰۴، کلاف ۴۵۰هزار تنی فولاد سرمد اوایل ۱۴۰۳، گندله سنگ آهن ۹۲۰هزار تنی اوایل ۱۴۰۳، آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی فولاد کردستان تا ۱۴۰۴، سنگ آهن ۲.۵ میلیون تنی فولاد خراسان تا ۱۴۰۳ و آهن اسفنجی ۱.۷۲ میلیون تنی ستاره سیمین هرمز تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

با اینکه به شرکت اعلام شده پروژه کلاف فولاد سرمد در سه ماهه اول ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد، اما احتمالا این پروژه تا پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

استقبال پرشمار سهامداران و برگزاری مجمع در نهایت نظم، پخش یک کلیپ زیبا از پتانسیل و توانمندی های شرکت تجلی که به سمع و نظر سهامداران رسید،  میزبانی شایسته از ذینفعان و همکاری ستودنی کارشناسان کاردان روابط عمومی و امور سهام شرکت با اصحاب رسانه، پخش صحبت های مدیران ارشد شرکت اصلی و شرکت های تابعه پیرامون تعداد محدوده های معدنی و اکتشافی و نوع عناصر نادرخاکی در آن، اعلام افزایش 300 درصدی مجوزهای محدوده اکتشافی و رشد  360 درصدی مساحت محدوده های اکتشافی، تقدیر رئیس مجمع از عملکرد موفق و عالی تیم مدیریت تجلی، تایید حسابهای شفاف و کلین تیم مالی شرکت، گزارش مبسوط مدیر عامل از راهبردها و برنامه های شرکت برای افزایش سودآوری و ارزش آفرینی، تشویق های متعدد سهامداران به پاس قدردانی از عملکرد تیم مدیریت تجلی، تصریح مهندس علی اکبری مبنی بر پیگیری برای افزایش سرمایه شرکت در سال 1402، اعلام انعقاد 2 قرارداد بازارگردانی در سال 1401، تاکید مدیریت مبنی بر اینکه شرکت سپهر تجلی برنامه مشارکت در معادن خارج از کشور را در دستور کار دارد که به زودی اخبار آن منتشر می‌شود، اشاره به این نکته که ورق‌های الکتریکی نیاز به ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری دارد و فاز اول آن ۶۵۰هزار تن است، پاسخگویی به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تعامل جناب ولی زاده مدیر فرهیخته روابط عمومی و همکاری سرکار خانم ابراهیمی کارشناس کوشای آن واحد با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام مدیر عامل

خرد هرکجا گنجی آرد پديد       زنام خدا سازد آن را کليد

شکل گیری شرکت تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه، حاصل همکاری ها و تلاش مداوم و طولانی مدت جمع بزرگی از صاحبنظران دلسوز ، متعهد و خبره اقتصاد و صنعت کشور و همکاران متعهد است که در نهایت منجر به پیشنهاد شکل نوینی از تأمین مالی طرح ها و پروژه های بزرگ صنعت شده و زمینه مشارکت سرمایه های خرد عموم مردم در اجرای آنها فراهم گردید.

استقبال پرشور اهالی بازار سرمایه در زمان خرید سهام و همچنین پشتیبانی سهامداران ارجمند در زمان برگزاری مجمع سال قبل از عملکرد شرکت، منجر به دلگرمی مدیریت شرکت در نحوه ی اداره شرکت و همچنین افزایش رسالت و تعهدات آنان در ادامه مسیر گردید، چنانچه به حول و قوه الهی شروعی که در زمان عرضه با اجرای پنج پروژه معدنی و فلزی آغاز گردید، در تاریخ تنظیم این گزارش به 13 پروژه در حال اجرا و همچنین تملک و مشارکت در 24 محدوده معدنی تبدیل شده است. بنابراین تکرار و پافشاری در بکارگیری خود گنجی منجر به حضور سبز نماد تجلی در بازار سرمایه گردید و امید است این راه همچنان با خواست و اراده سهامداران فهیم و ارجمند همچنان تداوم یابد.

جشم انداز:

حفظ جایگاه نخست بین شرکت های سرمایه گذاری پروژه محور در بازار سرمایه

استراتژی ها:

  • به کارگیری و توسعه روش های نوین تامین مالی از تمامی بازارهای پولی و سرمایه
  • تامین مالی پروژه های منتخب با کمترین هزینه مالی
  • تسریع در جذب منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه های منتخب
  • اجرای پروژه های منتخب در کمترین زمان
  • توسعه و بهینه سازی فرآیندهای نظارت و کنترل کمی و کیفی در تحقق اهداف طرح ها و پروژه ها
  • کسترش سرمایه گذاری و جذب سپرده های خرد و کلان تمامی اقشار جامعه از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و هدایت آن در اجرای طرح های توسعه ای
  • توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در پروژه های کلان و مهم شرکت
  • توسعه مزیت سرمایه گذاری در اجرای فعالیت معدنی، صنایع فلزی، استخراج و حمل و نقل زمینی و دریایی
  • تسریع، بهینه سازی، توسعه و تکمیل واحدهای زنجیره معدن
  • حضور موثر در شناسایی و بهره برداری از معادن و محدود های اکتشاف جدید در حوزه های فلزی و غیر فلزی به ویژه عناصر نادر

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»