شرکت ملی مس به دنبال تحقق برنامه‌ها با تکیه بر بومی‌سازی
شرکت ملی مس به دنبال تحقق برنامه‌ها با تکیه بر بومی‌سازی

اقتصاد و بیمه- شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) در حوزه بومی‌سازی هدف‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل و بومی‌سازی در همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای سال جاری را در دستور کار دارد که با تحقق آن بخشی از هزینه‌های این مجموعه کاهش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد و بیمه، شرکت ملی صنایع مس ایران، پرچمدار توسعه […]

اقتصاد و بیمه- شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) در حوزه بومی‌سازی هدف‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل و بومی‌سازی در همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای سال جاری را در دستور کار دارد که با تحقق آن بخشی از هزینه‌های این مجموعه کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد و بیمه، شرکت ملی صنایع مس ایران، پرچمدار توسعه صنعت مس در کشور است. رکورد‌زنی‌ها در اکتشاف و استخراج و سوددهی و فروش نشان می‌دهد، شرکت ملی مس در تلاش برای توسعه هر چه بیشتر این حوزه است. این مجموعه در تلاش است تا در ۶ سال پیش رو میزان تولید کاتد خود را به بیش از ۶۰۰ هزار تن برساند.

این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌شده است. بدون شک تحقق این برنامه نیازمند توسعه اکتشافات، افزایش استخراج و توسعه خطوط تولید است. موضوعاتی که میزان تقاضا برای ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی را افزایش می‌دهد.

در واقع بخشی از سرمایه‌گذاری ملی مس باید در حوزه تامین قطعات و تکنولوژی و همچنین استفاده از روش‌های نوین دنیا باشد که بتواند بهره‌وری را افزایش دهد. در این بین، اما در سال‌های اخیر تاکید بسیاری بر بومی‌سازی بوده تا علاوه بر کاهش ارزبری، نیاز صنایع در زمان کمتری تامین شود. همین موضوع باعث شد تا همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز در دستور کار شرکت‌های بزرگ تولیدی از جمله ملی مس قرار بگیرد.