مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان صوفیان برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان صوفیان برگزار شد.

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کارخانجات سیمان صوفیان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۲٫۲۲ در محل سالن اجتماعات شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری (IGI) برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۷۰٫۴۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کارخانجات سیمان صوفیان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۲٫۲۲ در محل سالن اجتماعات شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری (IGI) برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۰٫۴۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  یوسف رحمتی پور بود، که خانم  ژیلا سماواتی وآقای  یوسف خیرآبادی در مقام نظار اول و دوم و آقای  محمد تقی عباسی  به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۵٫۶۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

سعید دلفکار مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان، گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ و گزارش هیئت مدیره به مجمع را قرائت کرده و گفت:  شرکت سیمان صوفیان در سال گذشته رکورد تولید و فروش سیمان و کلینکر را از ابتدای تاریخ تأسیس این شرکت به ثبت رسانده است.

دلفکار افزود: سال گذشته شاخص های کمی در تولید، تحویل و سودآوری مطلوب بوده که رشد در درآمد عملیاتی و افزایش سود خالص مؤید این مطلب است که بخشی از آن مربوط به افزایش نرخ ها و بخشی نیز مربوط به افزایش تولید است.

دلفکار تصریح کرد: در بخش صادرات نیز ۱۱۱ درصد رشد داشته ایم و همچنین پروژه انتقال مواد و بررسی و حل سختی آب و پایداری سود با مدیریت هزینه ها در دستور کار این شرکت در سال پیش رو است.

در ادامه پس از ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی ( موسسه حسابرسی بهراد مشار ) صورت‌های مالی به تصویب سهامداران رسید.

همچنین در این مجمع بار دیگر موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی ( رسمی ) و مؤسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی ( علی البدل ) معرفی و انتخاب شد.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در مجمع

بیشترین مقصد صادراتی شرکت، ارمنستان است. برنامه شرکت این است که در سال مالی جدید، صادرات را به این کشور افزایش دهد.

در منطقه شمال غرب کشور تنها بازاری که امکان صادرات سیمان به آن وجود دارد، ارمنستان است که تقاضای بالایی نیز به دلیل مشکلات داخلی آن کشور وجود ندارد. با این حال شرکت‌های حاضر در منطقه برای صادرات محصولات خود به این کشور علیرغم هماهنگی‌های لازم و تعیین نرخ کف صادرات به آن کشور، رقابت دارند و بعضاً به روش‌های مختلف اقدام به اعمال تخفیف در فروش می‌کنند.

مذاکرات برای صادرات به روسیه و ترکیه و مذاکره برای حمل ریلی بار به جنوب کشور از جمله سیاست‌های فروش و صادرات شرکت است.

شرکت تلاش کرده تسهیلات بانکی با نرخ بهره کمتر را برای حفظ گردش نقدینگی در شرکت اخذ کند.

از نظر فروش، رکورد یک میلیون و ۹۶۰هزار تن داخلی را زدیم.

احداث مسیر انتقال مواد از سنگ‌شکن ۶۰۰ به واحد قدیم با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریالی، تاکنون ۸۰درصد پیشرفت داشته است. این طرح توسعه جهت تامین ۴۸۰۰ تا مواد در روز برای آسیب‌های مواد واحد قدیم از طریق سنگ شکن ۶۰۰ تنی است.

مستهلک شدن ماشین‌آلات معدن، کمبود خوراک کوره ۲ و ۳ و قدیمی بودن برخی تجهیزات خطوط تولید ۳، نوسان وزن پاکت‌های سیمان تیپ ۶ و همچنین بالا بودن سختی آب صنعتی از جمله مسائل و مشکلات پیش روی شرکت است.

افزایش سهم شرکت در بازار ارمنستان و انعقاد قرارداد برای ایجاد آسیاب در یکی از شهرهای ارمنستان در راستای صادرات کلینکر و همچنین عقد قرارداد با کشور ترکیه جهت صادرات کلینکر و سیمان از جمله برنامه‌های شرکت در بخش حوزه بین‌الملل است.

آخرین قیمت اعلامی هر متر مکعب ۱۲۰۰ تومان است.

می‌توانیم ۳۰ میلیون لیتر ذخیره مازوت داشته باشیم. سال گذشته ۸۰درصد مازوت را از تبریز خریداری کردیم. قیمت نهایی مازوت برای ما از ری و تبریز متفاوت بوده که دلیل آن هزینه حمل است. هزینه حمل مازوت از ری ۸۵۰ تومان بوده که گران‌تر از تبریز است.

موجودی کلینکر ۲۵۰هزار تن است.

آخرین نرخ سیمان پاکتی درب کارخانه ۲۶ دلار است.

ارز حاصل از صادرات را در سامانه تسعیر می‌کنیم. هنوز نمی‌توانیم کوتاژی تسعیر کنیم.

قطعی گاز از ۲۲ آبان ماه تا ۵ فروردین ماه بوده که نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

آخرین نرخ برق مصرفی هر کیلو وات ۱۷۰ تومان با احتساب هزینه ترانزیت و هزینه‌های جانبی است.

برنامه تجدید ارزیابی داریم و منتظر حل شدن مشکل یکی از معادن هستیم. در حال مذاکره با منابع طبیعی هستیم.

 

          

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»