«میلگرد» پرفروش‌ترین محصول «فجهان» در نیمه نخست سال مالی
«میلگرد» پرفروش‌ترین محصول «فجهان» در نیمه نخست سال مالی

اقتصاد  بیمه- شرکت جهان فولاد سيرجان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 مجموع درآمد عملیاتی‌ خود طی این دوره 6 ماهه را برابر با 7 هزار و 502 میلیارد تومان ارائه کرده که رشد 36 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن خود کرده است. […]

اقتصاد  بیمه- شرکت جهان فولاد سيرجان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 مجموع درآمد عملیاتی‌ خود طی این دوره 6 ماهه را برابر با 7 هزار و 502 میلیارد تومان ارائه کرده که رشد 36 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن خود کرده است.

به گزارش اقتصاد و بیمه ؛ «فجهان» در این دوره 6 ماهه با افزایش 115 درصدی از مبلغ 952 میلیارد تومان به سود ناخالص 2 هزار میلیارد تومانی رسیده است. این شرکت در پایان سال مالی گذشته میزان سود ناخالص خود را 2 هزار و 859 میلیارد تومان به ثبت رسانده بود و اکنون شاهد آن هستیم که در نیمه نخست سال مالی جاری 72 درصد از سود ناخالص سال گذشته را پوشش داده است.

مجموع سود عملیاتی شرکت جهان فولاد سيرجان در پایان دوره 6 ماهه میاندوره‌ای از مبلغ 843 میلیارد تومان با افزایش چشمگیر 121 درصدی در این دوره به یک هزار و 862 میلیارد تومان رسیده و سود خالص این مجموعه در پایان شهریور ماه سالجاری برابر با یک‌هزار و 627 میلیارد تومان به سهامداران «فجهان» اطلاع‌رسانی شد. همچنین سود خالص در ازاء هر سهم نیز در پایان نیمه نخست سال مالی 217 ریال شناسایی ‌شده است.

صورت ‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریور ماه 1402

«فجهان» در گزارش صورت‌ وضعیت مالی میاندوره‌ای 6 ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت ‌شده را برابر با 29 هزار میلیارد تومان ارائه کرده که رشد 38 درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با 13 هزار و 586 میلیارد تومان بوده که نسبت به پایان سال گذشته 31 درصد رشد را شاهد بوده است.

پس ‌از آن نیز «موجودی مواد و کالا» با 7 هزار و 777 میلیارد تومان در بخش دارایی‌های جاری قرار گرفته که افزایش 48 درصدی را نسبت به پایان سال گذشته به همراه داشته است.

در این دوره 6 ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریور ماه 1402 میزان سرمایه «فجهان» مبلغی بالغ‌ بر 7 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام ‌شده که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقیمانده است. همچنین سود انباشته ارائه ‌‎شده شرکت جهان فولاد سيرجان در پایان دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 با رشد 23 درصدی؛ به مبلغ 2 هزار و 631 میلیارد تومان دست ‌یافته است.

همانطور که گفته شد مجموع درآمدهای عملیاتی «فجهان» در پایان دوره 6 ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریور ماه سال 1402 برابر با 7 هزار و 502 میلیارد تومان شناسایی‌ شده و درآمدهای این شرکت فولادی از فروش محصولات در 2 بازار داخلی و صادراتی به‌ دست ‌آمده عمده‌ترین درآمد کسب‌ شده از فروش محصولات در بازار داخلی بوده است.

تنها محصولی که این شرکت فولادی در بازار صادراتی شناسایی کرد؛ مربوط به محصول «شمش» است که برای شرکت یک‌هزار و 76 میلیارد تومان درآمدزایی داشته و نرخ فروش این محصولات 18 میلیون تومان در ازاء هر تن ثبت ‌شده است.
گفتنی است پرفروش‌ترین محصول ارائه ‌شده جهان فولاد سيرجان در بازار متعلق به «میلگرد» با 3 هزار و 361 میلیارد تومان بود و مقدار فروش این محصول نزدیک به 150 هزار تن به ثبت رسید. همچنین دیگر محصول درآمدزای «فجهان» با 3 هزار میلیارد تومان در اختیار «شمش» بود و از این محصول نیز در بازار داخل کشور حدوداً 154 هزار تن فروخته شده است.