واکنش مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به مشروط شدن تمدید بیمه شخص ثالث
واکنش مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به مشروط شدن تمدید بیمه شخص ثالث

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی نسبت به مشروط شدن صدور و تمدید بیمه شخص ثالث واکنش نشان داد و منوط‌­سازی صدور بیمه‌نامه شخص ثالث به تسویه عوارض آزادراهی و بزرگراهی را مغایر با هدف قانونگذار دانست. این در حالی است که ۸۶ درصد از مخاطبان «فرکانس بیمه» معتقدند موضع قمصریان “منطقی‌تر” است. […]

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی نسبت به مشروط شدن صدور و تمدید بیمه شخص ثالث واکنش نشان داد و منوط‌­سازی صدور بیمه‌نامه شخص ثالث به تسویه عوارض آزادراهی و بزرگراهی را مغایر با هدف قانونگذار دانست.

این در حالی است که ۸۶ درصد از مخاطبان «فرکانس بیمه» معتقدند موضع قمصریان “منطقی‌تر” است. به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از «فرکانس بیمه»، بعد از رسانه‌ای شدن اختلاف دیدگاه نهاد ناظر و صندوق تامین خسارت‌های بدنی درباره مشروط شدن صدور بیمه شخص ثالث به پرداخت عوارض آزادراهی، فرکانس بیمه در کانال اینستاگرامی خود یک نظرسنجی از مخاطبان خود به عمل آورد.

بر اساس این نظرسنجی ۸۶ درصد از مخاطبان فرکانس بیمه معتقدند که موضع مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در خصوص عوارض آزادراهی “منطقی‌تر” از قائم مقام بیمه مرکزی است.

در بخشی از این نامه آمده است:” خدمات بیمه شخص ثالث دارای ابعاد گسترده‌ای است که میتوان از مرحله جبران خسارت به عنوان برجسته‌ترین خدمت این رشته بیمه‌ای و موارد مشابه دیگر یاد کرد؛ لکن بر اساس مفاد شیوه‌نامه اجرایی حکم مذکور و بر اساس تفسیری موسّع، “خدمات بیمه شخص ثالث” به صدور بیمه‌نامه موضوع قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه تسری نموده و متضمن آن تکالیفی برای شرکت‌های بیمه‌گر ایجاد شده است. علیهذا سازوکار منوط‌سازی صدور بیمه نامه شخص ثالث به تسویه عوارض آزادراهی و بزرگراهی، مغایر با هدف قانونگذار مبنی بر ایجاد پوشش اجباری مناسب، متناسب و کافی برای وسایل نقلیه بوده است. ”

در عین حال، «مجید مشعلچی»، قائم مقام بیمه مرکزی در واکنش به درخواست صندوق تأمین خسارتهای بدنی از وزیر اقتصاد اعلام کرده: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بیمه مرکزی مکلف است هنگام صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تسویه حساب آزادراهی را از فرد اخذ کند، بنابراین اجرای آن الزام قانونی است.

به گفته مشعلچی، برهمین اساس، سیستم‌های نظارتی ورود کردند و هر فردی ترک فعل کرده را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند. در این راستا بیمه مرکزی با کمترین تبعات قانون مذکور را اجرایی کرد و بیمه شدگان مشکلی ندارند.

وی با اشاره به درخواست مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی برای بازنگری در این بند قانونی از سوی مجلس گفت: این نگرانی وجود داشت که با اجرای این قانون توسعه بیمه با چالش مواجه شود درحالی که اینطور نیست و قانون در حال اجرایی شدن است.

این در حالی است که ۸۶ درصد از مخاطبان «فرکانس بیمه» معتقدند موضع قمصریان “منطقی‌تر” است. به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از «فرکانس بیمه»، بعد از رسانه‌ای شدن اختلاف دیدگاه نهاد ناظر و صندوق تامین خسارت‌های بدنی درباره مشروط شدن صدور بیمه شخص ثالث به پرداخت عوارض آزادراهی، فرکانس بیمه در کانال اینستاگرامی خود یک نظرسنجی از مخاطبان خود به عمل آورد.

بر اساس این نظرسنجی ۸۶ درصد از مخاطبان فرکانس بیمه معتقدند که موضع مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در خصوص عوارض آزادراهی “منطقی‌تر” از قائم مقام بیمه مرکزی است.