پاکسان ؛ تجلی بخش جهاد در خدمت و جهش تولید
پاکسان ؛ تجلی بخش جهاد در خدمت و جهش تولید

این یک واقعیت است که اقتصاد ایران از نظر برنامه ریزی و به ویژه مسائل غافلگیرانه اتفاق افتاده جزو اقتصادهایی است که درآن کار کردن و دستیابی به اهداف و چشم انداز های ترسیمی بواسطه فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی اگر نگوییم ناممکن ، در سخت ترین حالت ممکن میباشد . البته که […]

این یک واقعیت است که اقتصاد ایران از نظر برنامه ریزی و به ویژه مسائل غافلگیرانه اتفاق افتاده جزو اقتصادهایی است که درآن کار کردن و دستیابی به اهداف و چشم انداز های ترسیمی بواسطه فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی اگر نگوییم ناممکن ، در سخت ترین حالت ممکن میباشد . البته که در این میان ، رسیدن به افق و چشم انداز در شرکتهای تولیدی خصوصی از هر سختی و مشکلی در کارکرد ، سختر و مشکلتر است چرا که نیازمند راهبردها و اتخاذ تصمیم هایی است که به موجب هرآن عوض شدن متغییر و پارامترها رسیدن به اهداف اولیه و اهداف عالیه را دشوارتر میکند . در شرکتهای تولیدی بزرگ وقتی سیاست مدیریت ارشد بر مدار تعالی و توسعه ریل گذاری شود این دشواریها عینیت بیشتری پیدا خواهد کرد  چرا که چه افزایش تولید مد نظر باشد چه رشد سودآوری و چه کسب سهم بیشتر بازار این حرکت با هزار اگر و اما روبرو خواهد شد که آیا با توجه به ظرفیت مجموعه ، توان پرسنل ،تصمیم های متضاد مسئولین برای اقتصاد و کشش بازار این اتفاق میسر  وممکن پذیر خواهد بود یا خیر!

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد به مشکل ها                                                                                                                                                                      در طول سال 1399 و این شش ماه گذشته از سال 1400 که دولبه مقراض تحریم های بین المللی و شیوع اپیدمی کرونا از هر طرف کالبد کم طاقت اقتصاد ایران را هدف قرار داده بود به سرپنجه هنر مدیران جهادی و بازارشناس و راهبردهای آنها در معدود شرکت هایی شاهد بودیم فرمایشات مقام معظم رهبری در جهش تولید تجلی بخش گردید بطوری که الگویی برای دیگر مدیران درکسب موفقیت و تداوم بخشی به این مسیر قرار گرفت. یکی از این مدیران زبده و برنامه محور که به شایستگی هرچه تمامتر توانست شرکت را در قله افتخار و دستیابی به توفیقات بیشمار رهنمون سازد و این موفقیت ها محدود به یک مرتبه و یک بُعد ویک عنوان نشود و بتواند با کسب عناوین شرکت برتر در حوزه های  تولید ، سودآوری ، ارایه محصولات جدید ، صادرکننده نمونه ، واحد برتر کیفیت، حامی حقوق مصرف کننده  و… بر این گفته مهر تایید بزند که خواستن توانستن است و چون ایرانی بخواهد و فعل خواستن را صرف سازد این طلیعه جان افزا و روح افزا خواهد بود که ما میتوانیم دکتر حسن بقائی در سکانداری شرکت پاکسان بوده است . شهادت گفته ما قرار گرفتن شرکت پاکسان بر تمام قله ها و سکوهای شرکت های برتر و ممتاز در این ایام سخت اقتصادی میباشد که بقول امام خامنه ای سرداران جنگ اقتصادی و سربازان آنها در جبهه تولید در این کوران جنگ اقتصادی توانستند با وجود همه محدویت ها در عملکرد، آنچنانی حماسه و شاهکاری بیافرینند که دوست و دشمن بر تلاش این مدیران و کارکنان انقلابی و ارزش  صحه میگذارند.

از شركت پاكسان می توان به عنوان یکی از قديمي ترين، بزرگ ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در كشور نام برد.  اين مجموعه در سال ۱۳۴۱ با عنوان شرکت تولیدی پاک کن با مسئولیت محدود به همت آقاي لاجوردي آغاز به كار كرد و در مدت كوتاهي توانست به عنوان يكي از معتبرترين شركت هاي توليدكننده مواد شوينده و بهداشتي خود را به مخاطبين ايراني معرفي كند و در اندك مدتي راهي بازارهاي جهاني و بين المللي شد. امروزه پاکسان در مقام یکی از بزرگترین و خوشنام ترین شرکتهای تولید کننده مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران با بهره گیری از فناوری روز دنیا و با بکارگیری متخصصین و مهندسین مجرب به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های پیشتاز در صنعت مواد شوینده و بهداشتی، كاملترين سبد كالايي را دارا بوده و مخاطبين محصولات پاكسان دركشورهاي منطقه نيز برندهاي سپید، رخشا، گلی، پوش، ارکید، برف، کیمیا، نسیم، پونه، سیو، شبنم، گلنار و عروس و… را ميشناسند و به آن اعتماد دارند .

دکتر حسن بقائی در پاکسان و در طی این 500 روز سکانداری برای حصول افتخار و نقش آفرینی موثرتر مجموعه ای خوشنام که در صنعت نه آنرا یک اسم یا برند که یک مکتب و رسم میدانند همه توانمندی عملی و دانش علمی خود را به کار بست تا نقش خوش سلامت محوری پاکسان درخشان تر شود . وقتی این مدیر لایق با این دکترین و بینش وارد مجموعه گردید که باید از ظرفیت های موجود و مغفول مانده در شرکت استفاده گردد و باید این نگاه را داشته باشیم که همه چیز 100 درصد بهتر شود و با این رویکرد و راهبرد جایزه پشت جایزه را در مقام یک مدیر خدوم و کارآفرین درو می کند یعنی مشارالیه با یک شناخت کامل به دنبال تحول بخشی و سوق به سوی تعالی دادن مجموعه میباشد. شناخت نابی که این مدیر خوش فکر از بازار و صنعت  داشته و دارد بانی آن شد تا ما شاهد باشیم  که بطورخاص شرکت پاکسان سلامت محور و معطوف به  بهداشت پرآوازه و نام آور، دوباره در آسمان تابناک این کشور پر تلالو تر و درخشانتر با تابیدن و افتخار آفرینی بر آوازه و شهرت برند خود بیافزاید.

دکتر حسن بقائی مدیریت جهادی پاکسان با درک صحیح از نقاط قوت و ضعف شرکت و شرایط با اتخاذ استراتژی های کلان منجمله ؛ ارتقای توان رقابت پذيری در سطح كشور و منطقه و  نقش افرینی شرکت به عنوان یک عضو موثر و پايدار در صنعت شوينده و بهداشتی كشور توانسته است در پیشبرد اهداف کلان شرکت یعنی : افزايش بهره‌وری منابع انسانی ، دستيابی به حداكثر سهم بازار داخلي با توسعه محصولات و نوآوری در برند و افزايش سهم صادرات در فروش  بسیار موفق عمل کند .

این مدیر توانمند که در سنگرهای پیشین خدمت هم نشان داده بود که با یک دیسپلین و هنر مدیریت خاص در کنار توجه به رفع مشکلات تولید و رفع موانع فروش داخلی و خارجی بر شفافیت و انسجام و هم افزایی بین شرکت های هلدینگ اهتمام ویژه داشته و دارد.

شاید بتوان به جرأت اذعان کرد که حلقه مفقوده رسیدن ایران به نقطه تعالی خود در اقتصاد و پیشرفت روزافزون نیازمند مدیرانیست متعهد و متخصص که هم درد را بشناسند و هم راه درمان را خوب بلد باشند و بسان فرماندهانی جان بر كف برای خدمت نه در پشت میز که در خاکریز خطوط تولید و جهاد، حی و حاضر باشند.

دکتر حسن بقائی به عنوان مدیری انقلابی، توانمند و با تجربه در عرصه اقتصاد کشور از نیروهای فداکار و از بدنه جهادگرمجموعه وزارت اقتصاد و بانک ملی از سرمایه ای ارزشمند مدیریت کشور  بوده که مطمئنا الگوبرداری از تجربه، تفکر و مدیریت محوری وی نوید بخش آن خواهد بود که در فضایی آرام و به دور از حواشی با پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها تمام تمرکز بر تولید، بهره وری، سود آوری و توسعه تولید و اشتغال بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) قرار گیرد.

حسن بقائی در طول 16 ماه سکانداری در پاکسان به همراه تمامي مدیران و معاونین خود همسو با نگاه کلان سیاست های نظام در عرصه خدمت به خلق توانستند با عملیاتی کردن و پیاده‌سازی برنامه‌های مدون مدیریتی کوتاه مدت-میان مدت و بلند مدت جهت طی طریق در مسیر چشم انداز و اهداف بلند مدت نقشی ماندگار در پاکسان رقم بزنند و آرزوهایی که در این بنگاه قدیمی تولیدی کشور ما تبدیل به یک رویا شده بود را با همت و همیت به منصه ظهور رساند. در کنار دریافت انواع و اقسام تندیس ها و جایزه در طول این 500 روز ناخدایی دکتر بقائی در پاکسان ما شاهد بودیم

رویاهای دیرینه از توسعه و تجهیز انبارها و دموراژ تا افتتاح گمرک اختصاصی، از توجه خاص به تکریم منابع انسانی با بهبود معیشت تا افزایش شیفت های کاری، در اقدامات توسعه ای و عمرانی در شرکت تا بهبود فضای کسب و کار، از تمام ارتقاء بهره وری و افزایش تولید تا صادرات محوری و افتتاح خطوط تولیدی جدید، از اهتمام ویژه به توان مهندس داخلی و بومی سازی قطعات مورد نیاز کارخانه و بی نیازی به واردات تا افزایش سهم بازار رنگ واقعیت به خود بگیرد و اول از همه سهامداران و در گام های بعدی دیگر ذینفعان و حتی کارکنان قدردان و دلسوز در مقام تجلیل از این مدیر ارزشی برآیند.

شایان ذکر است شرکت پاکسان از جنس مجموعه های تولید کننده محصولات بهداشتی خوشنام و قديمي كشور است که از دير باز با تغيير سبك زندگي مردم، محصولاتش در سبد خانوار قرار داشته و در طول سال 99 و ایام گذشته از سال 1400 توليداتش خصوصا در این بازه زمانی كه كشور درگير ويروس كرونا بوده بسیار مورد نیاز جامعه قرار گرفته و توانسته با تلاش دو چندان مدیریتی خدوم و پرسنل تلاشگر و دلسوزش بر تمامی ناملایمات و اشکال تراشی‌ها و کمبودها فائق آید و در این میان شاگرد اول تولید کننده محصولات سلامت محور و بهداشتی باشد.

بازدیدهای متعدد مدیران ارشد گروه توسعه ملی، هلدینگ توسعه صنایع بهشهر و اعضای هیات مدیره از پاکسان و تقدیر ویژه این مدیران از مدیریت ارشد و بدنه متعهد و متخصص مجموعه شهادتی است بر این گفتار که چون کار دست کاردان و کاربلد باشد هیچ افتخاری دور از دسترس نخواهد بود.

ایران اسلامی در سال ۱۴۰۰ و در گام دوم انقلاب بیشتر از هر زمان برای رسیدن به اهداف عالی اقتصادی و بهبود معیشت مردم، نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی و خدمتگزار در شرکت‌های بزرگ تولیدی- صنعتی و خدماتی است که برای این مهم راهکارهایی از جنس خدمت صادقانه و مبتنی بر نواندیشی برای نیل به موفقیت بسیار حیاتیست.

بلاشک در این میان حضور یک واحد روابط عمومی و ارتباطات کارآمد و فعال که با اشرافیت و تعامل بالا با رسانه و اصحاب رسانه، نقش اطلاع رسانی و بازنشر توفیقات و دستاوردهای این شرکت را برای پاکسان تعریفی جدید نمود و بانی آن شد تا نام پاکسان و جهاد صادقانه مدیران و پرسنل آن بیش از بیش درصدر اخبار بشیند شایسته و بایسته آن است که مورد توجه دیگر روابط عمومی ها قرار گیرد.

در پایان باید تاکید نمود که برای تحول و رسیدن به حداکثر توان تولیدی میهن اسلامی، مدیران صف و انقلابی مورد نیاز بوده و هست که هر نوع چالش را به جان خریده و از دل تهدید ها فرصت بسازند و بتوانند با درایت و تمهیدات موثر آنچنان فرماندهی کنند تا در سخت ترین شرایط اقتصادی و مجموعه تولیدی تحت مدیریت شان بتواند علی رغم تمام موانع در روندی صعودی و رو به رشد تجلی بخش رونق و جهش تولید باشند و بر ذمه متولیان اصلی صنعت و بازار سرمایه کشورمان می باشد که در سال حمایت از تولید با پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مدیران صف و ارزشی را دوچندان حمایت کنند و بقول معروف سنگ از راه آنان برداشته و یار و یاورشان در جنگ اقتصادی می باشد.

بازدید رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی از پاکسان

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر از فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی شده در شرکت پاکسان بازدید کردند.

بابک سعیدی، رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی، و مجید محسنی مجد، مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، به همراه حسن بقائی، مدیر عامل شرکت پاکسان و اعضای هیئت مدیره، ضمن بازدید از واحدهای مختلف تولیدی و بخش های گوناگون این مجموعه، در جریان اقدامات صورت گرفته در این مجموعه قرار گرفتند.

این بازدید روز سه شنبه مورخ دوم شهریور ماه سال جاری، در راستای فراهم سازی امکانات پشتیبانی شرکت های بالا دستی از شرکت های گروه و در جهت رفع موانع و پشتیبانی از تولید صورت گرفت.

در این بازدید، مدیر عامل پاکسان به تشریح اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه پرداخت و ضمن معرفی طرح های به بهره برداری رسیده، توضیحاتی در خصوص پیشرفت سایر پروژه های در دست اقدام ارائه نمود.

سپس در ادامه، به منظور شناسایی موانع و کاهش ریسک های تولید، راه های بهبود فرایندهای جاری و … مورد بازبینی و ارزیابی قرار گرفت تا ضمن تاکید بر تکمیل سبد مایعات شوینده و محصولات صنعتی در دست اقدام، طرح های نوین شتابی فزاینده بیابد.

آقایان سعیدی رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و محسنی مجد مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر اقدامات صورت گرفته در پاکسان را بسیار موثر دانستند و خواستار تداوم و ارتقاء برنامه های جاری شدند.

در یک سال گذشته در شرکت پاکسان هر روز شاهد بهره برداری از طرح های مفید و موثر در بخش های تولیدی، خدماتی و رفاهی پرسنل هستیم که تمامی این طرح ها با تأکیدات و تمهیدات خاص و مجدانه مدیریت این مجموعه محقق شده و به مرحله اجرا رسیده است.

اعضای هیئت مدیره توسعه صنایع بهشهر از پاكسان بازدید نمودند

اعضای هیئت مدیره شركت توسعه صنایع بهشهر از فعالیت ها و طرح های عمرانی و خدماتی پاكسان بازدید کردند.

علی ملكی عضو هیئت مدیره و معاون امور شركت ها و مجامع این مجموعه و علی رضا فاطمی دیگر عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اقتصادی و منابع انسانی توسعه صنایع بهشهر به همراه حسن بقائی مدیر عامل شرکت پاکسان و اعضای هیئت مدیره، از بهسازی، توسعه عمرانی و طرح های خدماتی ویژه پرسنل پاكسان بازدید نموده و در جریان اقدامات عمرانی این مجموعه قرار گرفتند.

این بازدید روز یكشنبه مورخ ۱۴ شهریور ماه سال جاری صورت گرفت. حسن بقائی مدیر عامل پاکسان به تشریح و معرفی اقدامات و طرح های عمرانی و پشتیبانی پرسنل مجموعه پرداخت و در خصوص پیشرفت سایر طرح ها و برنامه های توسعه ای و زیربنایی در دست اقدام توضیحاتی ارائه نمود.

اعضای هیئت مدیره توسعه صنایع بهشهر از اقدامات صورت گرفته در پاكسان ابراز رضایت نموده و تلاش های مدیر عامل پاكسان در جهت بهبود فضای داخلی شركت و اقدامات عمرانی صورت قابل تقدیر خواندند.

در ماه های متوالی گذشته در شركت پاكسان هر روز شاهد بهره برداری از طرح ها و اقداماتی هستیم كه هر كدام در جهت پشتیبانی و مانع زدائی از تولید و در جهت بهبود خدمت رسانی به پرسنلی است كه در این مجموعه فعالیت می كنند.

تمامی این طرح ها با تأکیدات و تمهیدات خاص و مجدانه مدیریت این مجموعه محقق شده و به مرحله اجرا رسیده است.