پتروشیمی فارابی با مهندس فخرایی و کسب موفقیتی دیگر
پتروشیمی فارابی با مهندس فخرایی و کسب موفقیتی دیگر
این شرکت در رتبه بندی شرکتهای تابعه شستا به لحاظ عملکردی، به عنوان یکی از بیست شرکت برتر انتخاب شد .

 

به گزارش اقتصادوبیمه و به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی فارابی در همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا ) با شعار *”شستا؛ گام دوم، اقتصادمردمی، ایران قوی”* این شرکت در رتبه بندی شرکتهای تابعه شستا به لحاظ عملکردی، به عنوان یکی از بیست شرکت برتر انتخاب شد .

در این مراسم که با حضور دکتر زاهدی وفا سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دکتر میر هاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و دکتر بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) و دکتر اسم خانی مدیرعامل شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) وجمعی از مدیران ارشد وزارت رفاه و مدیران عامل شرکتهای تابعه در سالن همایشهای بین المللی صدا وسیما برگزار گردید، لوح تندیس *رتبه برتر* به محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی اهدا گردید.

لازم به ذکر است شرکت پتروشیمی فارابی از شرکتهای تابعه شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و زیر مجموعه شستا است که پس از یک دوره رکودشدید ، در دیماه ۹۸ و با حضور تیم مدیریتی جدید وحمایت سهامدار عمده (پتروشیمی فن آوران ) رشدی چشمگیر را آغاز نمود که دربستری شفاف منجربه ثبت چندین رکورد تولید و فروش طی دو سال اخیر

.

همه آنچه باید درباره پتروشیمی فارابی بدانید

مواد لاستیکی و پلاستیکی در بسیاری از امور کاربرد دارند. این محصولات به دلیل داشتن مقاومت شیمیایی، سایشی و خاصیت عایق بودن‌شان باعث کاربردهای بسیاری در زمینه خوردگی می‌شوند. یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه پتروشیمی که با هدف تامین خوراک صنایع داخلی در حوزه لاستیک و پلاستیک، رنگ و رزین سازی و چرم مصنوعی مورد بهره برداری قرار گرفته، شرکت «پتروشیمی فارابی» است. در ادامه کاماپرس مطالب خواندنی از این مجموعه را برای آگاهی بیشتر خوانندگان و علاقمندان ارائه می‌دهد؛

پتروشیمی فارابی چگونه ساخته شد؟

شرکت «پتروشیمی فارابی» سال 1365 با مشارکت مجموعه‌های صنایع ملی پتروشیمی ایران و میتوسبیشی ژاپن تاسیس شد. در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، این مجتمع به عنوان اولین شرکت پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده و از همان روزهای نخست، کارمندان این مجموعه در جهت بومی سازی قطعات در کشور تلاش کردند. این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، است.

در حال حاضر بسیاری از قطعات مورد نیاز مجموعه به دست متخصصان داخلی آن یا شرکت‌های دانش بنیان حاضر در استان خوزستان و بندر ماهشهر ساخته و تامین شده است.

اکنون این مجتمع دو محصول انیدرید فتالیک و دی اکتیل فتالات تولید می‌کند و مدیریت آن با مهندس محمود فخرایی از مدیران صاحبنام و توانند صنعت پتروشیمی کشورمان می‌باشد . این شرکت در نظر دارد تا در آینده ضمن داشتن تولید متنوع، حضور در بازار و حفظ سهم آتی خود، به سود پایدار نیز دست پیدا کند.