پروژه زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان با حضور مدیرعامل تاپیکو به بهره‌برداری رسید
پروژه زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان با حضور مدیرعامل تاپیکو به بهره‌برداری رسید

اقتصاد و بیمه- با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع پتروشیمی خراسان، امروز پنجشنبه افتتاح شد. به گزارش اقتصادو بیمه و به نقل از روابط عمومی تاپیکو، پروژه زیست‌محیطی مجتمع پتروشیمی خراسان با حضور بابک افقهی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری تاپیکو، علی سلاجقه معاون […]

اقتصاد و بیمه- با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع پتروشیمی خراسان، امروز پنجشنبه افتتاح شد.
به گزارش اقتصادو بیمه و به نقل از روابط عمومی تاپیکو، پروژه زیست‌محیطی مجتمع پتروشیمی خراسان با حضور بابک افقهی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری تاپیکو، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات استان خراسان شمالی امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.

افقهی در این مراسم با اشاره به عملکرد مجتمع پتروشیمی خراسان، این مجتمع را حاصل سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان و بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی و تامین اجتماعی خواند و عملکرد آن در سال‌های اخیر را نقطه امیدی برای توسعه استان و اشتغال در خراسان شمالی و استان‌های همجوار دانست.

مدیرعامل تاپیکو افزود: تاکید همیشگی ما بر مجتمع‌های تولیدی این بوده که در کنار افزایش تولید، به مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی توجه داشته باشند.

افقهی درباره پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع با هدف جداسازی آمونیاک از پساب خروجی مجتمع و بازگردانی به خط تولید، گفت: این پروژه که امروز افتتاح شد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی یک سال به انجام رسیده است و سبب می‌شود هوای پاک‌تر و محیط زیست بهتری داشته باشند.

مدیرعامل تاپیکو ابراز امیدواری کرد که پتروشیمی خراسان به عنوان یک صنعت سبز شناخته شود و افزود: طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی خراسان از سال جاری با قوت ادامه خواهد یافت و جذب نیروهای بومی در اولویت قرار دارد و هدف تاپکیو، صرفا افزایش سود نیست بلکه شرکت‌های تابعه مسئولیت‌های اجتماعی گسترده‌ای دارند همچون پتروشیمی خراسان که در حال اجرای پروژه پساب بجنورد است و برکات آن به مردم منطقه خواهد رسید.
یادآور می شود که تمام این پروژه اعم از طراحی و اجرا به دست مهندسان و متخصصان پتروشیمی خراسان انجام شده است.
مزایای طرح شامل عدم تخلیه آمونیاک به فضای محیط زیست شهری، روستایی، زمین‌های کشاورزی و آب‌های سطحی و بازیافت آمونیاک و اوره پساب و بازگرداندن آن به چرخه تولید در پتروشیمی است.
اجرای این پروژه از یک سو محیط زیست پیرامون مجتمع پتروشیمی را منتفع می‌کند و زمین‌های کشاورزی منطقه از این اقدام سود خواهند برد و از سوی دیگر بازچرخانی آمونیاک و اوره به سمت واحدهای تولیدی سبب انتفاع اقتصادی پروژه می‌شود.

سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست نیز با تقدیر از اقدام تاپیکو و پتروشیمی خراسان در اجرای طرح‌های زیست‌محیطی، بر ضرورت توجه به منافع مردم منطقه در طرح‌های توسعه‌ای تاکید کرد.

سلاجقه، طرح زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان را الگویی برای سایر شرکت‌ها خواند و از اجرای مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی تقدیر کرد.