اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباري ايران کيش (سهامیعام) مورخ 1403.11.24 در محل هتل سيمرغ تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور 85.3 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مسيح مشهدي تفرشي بود، که خانم مريم ابراهيمي و آقای علي بياضي طهرابند در مقام نظار اول و دوم و آقای حمزه آقابابائي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 30/09/1403 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129با تقسیم سود 10 ریالی به ازای هرسهم به کار خود پایان دادند.
بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به شرح زیر به مدت 2 سال انتخاب گردیدند.
سرمايه گذاري ايرانيان | اميرحسين داوديان | رئیس هیئت مدیره | غیرموظف – اصلی |
سرمايه گذاري خوارزمي | حميدرضا نائيني | عضو هیئت مدیره | غیر موظف – اصلی |
بانک تجارت | حامد پارسانيا | عضو هیئت مدیره | غیر موظف – اصلی |
تدبيرگران فن آوري اطلاعات تجارت ايرانيان | علي گودرزي | نایب رئیس هیئت مدیره | غیر موظف – اصلی |
توسعه ارتباطات الکترونيک تجارت ايرانيان | سعيد کريم زاده | عضو هیئت مدیره | غیر موظف – اصلی |
با حمایت سهامداران، سال آینده برای ایرانکیش متفاوت خواهد بود
حمزه آقابابایی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایرانکیش، در این مجمع به ارائه گزارش یکساله اهم اقدامات و فعالیتهای شرکت در حوزههای مختلف پرداخت و اظهار کرد: «با حمایت سهامداران و تلاش همکاران در شرکت ایرانکیش، سال آینده سالی متفاوت خواهد بود.»
او با اشاره به رشد ۹۳ درصدی مبلغ تراکنش اینترنتی، کاهش ۱۰ درصدی تعداد پایانههای فروشگاهی فاقد تراکنش، رشد ۸۱ درصدی درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۳ را از دستاوردهای عملکردی این شرکت دانست و خاطر نشان کرد: «علاوه بر این، یکی از اتفاقات بزرگی که طی دو ماه اخیر نیز صورت گرفته است بهبود در انعقاد قراردادهای بانکی و همچنین پیشبرد برخی پروژههای حیاتی از جمله سامانه خریدوفروش اعتباری سازمانی، در کنار سامانه هاب فناوران مالی شاپرک بوده است».
نگاهی بر برنامههای آتی
حمزه آقابابایی رونمایی از ریال دیجیتال بانک مرکزی در اپلیکیشن پاتلایف، رونمایی از سرویس ارائه خدمات مالیاتی برای پذیرندگان و رونمایی از سرویس میرشتاب در اپلیکیشن پات لایف را سه دستاورد بزرگ ملی عنوان کرد و پروژههای تی بی پلاس، آسان خرید، کالابرگ الکترونیکی، کارت رفاهی بانک تجارت، مصرف اعتبار دریافتی مشتریان از طریق کالانو بر روی دستگاه پایانه فروشگاهی را از جمله اقدامات عملیاتی ایرانکیش در حوزه سرویسهای اعتباری بر شمرد.
آقابابائی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه بهبود زیرساختهای شرکت پرداخت و در حوزه فناوری و امنیت، بهروزرسانی نسخه دستگاههای کارتخوان، تداوم نوسازی، ترمیم و تقویت زیرساختهای پردازشی و ذخیرهسازی و ارتباطی، کاهش خطای دسترسیپذیری سوئیچ، راهاندازی مرکز عملیات شبکه NOC، افزایش میزان انطباق با استانداردها اشاره کرد و همکاری با شرکتهای معتمد مالیاتی و پیادهسازی سرویسهای مالیاتی بر روی دستگاه کارتخوان اندروید و ارائه سرویس به پذیرندگان صنوف در این زمینه، افزایش کیفی سرویس با رویکرد نگهداشت و حفظ سهم بازار، نوسازی بیش از 12 هزار پایانه مرتبط با پذیرندگان ارزنده شرکت، توسعه کسبوکارهای مبتنی بر فروش شارژ، افزایش درآمد شرکت با اصلاح قراردادها را نیز از جمله موارد بهسازی در حوزه کسبوکار عنوان کرد.
او با اشاره به برنامهریزی و اقدامات انجام شده در طی ماههای اخیر که نتیجه آن در گزارش اقتصادی دیماه شاپرک با افزایش ۱۰ همتی تراکنشها و صعود یک پلهای ایرانکیش در بین شرکتهای پرداختی که در سال اخیر برای این شرکت بینظیر بود گفت: «در کنار این ارتقا، ۷ همت رشد در شاخص حیاتی مبلغ تراکنشی اینترنتی در یک ماه اخیر، بیانگر نگاه متفاوت ما در این حوزه است و انتظار میرود با تلاش همکاران خوبم در شرکت، این روند همچنان ادامه یابد.»
آقابابائی افزود: «ما در دیماه موفق شدیم در شاخص تأثیرگذار مبلغ تراکنش درگاه اینترنتی یک پله ارتقا پیدا کرده و رتبه اول در رشد تعداد ابزار اینترنتی تراکنشدار و رتبه دوم رشد ضریب اثربخشی در هر دو شاخص مبلغ و تعداد تراکنش ابزار کارتخوان فروشگاهی را در بین سایر شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت از آن خود کنیم که نشان از مسیر درستی است که در طی ماههای اخیر با برنامهریزی و اقدامات اثربخش محقق شده است.»
او در انتها نیز به تشریح برنامههای آینده این شرکت در حوزه توسعه محصول و نوآوری، روشهای پرداخت اعتباری با دستگاه کارتخوان و IPG، توسعه کیف پول و اپلیکیشن موبایلی و همچنین برنامههای نوآورانه در حوزه پایانههای فروشگاهی پرداخت که نشان از عزم و تصمیم به ارائه چهره متفاوتی از ایرانکیش در سال آینده است.
مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
برای سال آینده یک تغییر استراتژی خواهیم داشت. با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از کارتخوانهای ما عمر بیش از پنج سال دارند و عمدتا دستگاههای Traditional هستند، تلاش میکنیم از پلتفرمهای Traditional به سمت پلتفرمهای اندروید حرکت کنیم.
توسعهپذیری، انعطافپذیری بسیار بالا و بهروزآوری زیرساختها و تجهیزات شرکت از ویژگیهای پلتفرمهای اندروید است.
در حال حاضر میانگین مبلغ تراکنش دستگاههای اندرویدی ما با برند Urovo بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان در ماه است.
در حوزه رمزارزها منطبق با الزامات بانک مرکزی تلاش میکنیم مشتریانی را جذب کنیم.
در حال برنامهریزی بر روی پروژه کالابرگ هستیم تا بتوانیم حداکثر بهرهوری را از آن داشته باشیم.
در حوزه نگهداشت پذیرندگان VIP، در حال برنامهریزی برای پشتیبانی VIP از طریق تیم مرکز تماس هستیم.
از آنجایی که با حدود ۱۰-۱۲ بانک کار میکنیم، در حال تغییر الگو درآمدی با بانکها هستیم.
در حال حاضر ۹۱۲هزار پایانه فعال سیستمی داریم و برنامه داریم این عدد را به یک میلیون برسانیم.
افزایش ۱۶درصدی تعداد تراکنش کل کارتخوانها از برنامههای آتی رکیش است.
در نظر داریم مبلغ تراکنش را با تزریق دستگاههای جدید و ارتقا اثربخشی دستگاهها بالغ بر ۶۰درصد افزایش دهیم.
همچنین تلاش میکنیم تراکنش اینترنتی را ۷۰درصد افزایش دهیم.
در حوزه توسعه محصول و خدمات، توسعه کیف پول و سرویسهای پات لایف برای جامعه پذیرندگان و جامعه سازمانی در دستور کار است.
یک market place خدمات ارزش افزوده در شرکت طراحی شده، نسخه اولیه آن بالا آمده و به زودی سرویس دهی خود را آغاز میکند.
یکی از طرحهایی که به زودی رونمایی میشود، در حوزه خدمات اعتباری بوده که مبتنی بر سرویسهای خدماتی است.
«گزارش تکمیلی به زودی در نشریه و سایت»