چهارشنبه 3 تیر 1405

مجمع عمومی عادی سالیانه سهام شرکت پخش البرز برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد و بیمه: مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پخش البرز نماد: پخش راُس ساعت 14:00 روز چهار شنبه مورخ 1404/02/31 درمحل  تهران خيابان جمهوري اسلامي تقاطع پل حافظ مجتمع تجاري چارسو طبقه هفتم سالن يک برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور 62.41 درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید ، ریاست مجمع برعهده آقای فرشید مرادی  بود ، که آقایان علی فلاح پور و مجتبی حسنلو در مقام نظار اول و دوم و آقای جلال کرابي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند .

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1403.12.30 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی ، انتخاب موسسه مفید راهبر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب گردید. همچنین روزنامه اطلاعات جهت درج آگهی های شرکت تعیین شد.
مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود 300 ریالی به ازای هرسهم به کار خود پایان دادند .

 

آخرین اعضای هیات مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌ شرح ذیل بوده است :
گروه دارويي سبحان زهرا کاوه عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
گروه سرمايه گذاري البرز عليرضا خدائي ساخلو رئیس هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
سرمايه گذاري اعتلاء البرز قيس بدري نایب رئیس هیئت مدیره موظف – اصلی
داروسازي توليد دارو جلال کرابي عضو هیئت مدیره موظف – اصلی
کي بي سي ميثم مفتاحي عضو هیئت مدیره غیر موظف – اصلی
مهمترین نکات مطرح شده این مجمع : 
مهمترین نکات مطرح شده در مجمع پخش البرز شامل تقسیم سود نقدی به سهامداران، افزایش سرمایه از محل سود انباشته، و برنامه‌های آتی شرکت در حوزه‌های مختلف بودبه طور خاص، ۵۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران تعلق گرفت و به ازای هر سهم ۱۲۰ تومان سود نقدی توزیع شد. همچنین، افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی از محل سود انباشته برای احداث مرکز توزیع جدید در شیراز مصوب شد. علاوه بر این، برنامه‌هایی برای افزایش سهم بازار، جذب بیشتر تامین‌کنندگان، و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و انبارداری نیز مطرح شد. 

نکات کلیدی مطرح شده:
  • تقسیم سود:
    ۵۰ درصد از سود قابل تقسیم شرکت به سهامداران تخصیص یافت و به ازای هر سهم ۱۲۰ تومان سود نقدی پرداخت شد. 

  • افزایش سرمایه:
    ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته به سرمایه شرکت افزوده شد تا برای احداث مرکز توزیع جدید در شیراز هزینه شود. 

  • برنامه‌های آتی:
    • حوزه دارو: افزایش سهم بازار، جذب تامین‌کنندگان بیشتر، همکاری با شرکت‌های پخش، و افزایش حاشیه سود (به ویژه برای اقلام بیمارستانی). 
    • حوزه مالی، لجستیک و انبار: توسعه زیرساخت‌ها و بهبود فرآیندها. 
    • توسعه زیرساخت‌ها: احداث مرکز توزیع جدید در شیراز و برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز توزیع در کرج و اهواز. 
    • نیروی انسانی: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی جذب نیرو و افزایش تعداد تامین‌کنندگان. 
  • انتقادات سهامداران:
    • تاخیر در پرداخت سود: سهامداران به تاخیر در پرداخت سود سهام اعتراض داشتند و شرکت قول داد در سال آینده تلاش کند تا سود سهام حقیقی را در بازه زمانی مقرر پرداخت کند. 
    • عدم پیشرفت فیزیکی پروژه شیراز: به دلیل طولانی شدن زمان دریافت مجوزها، پیشرفت فیزیکی پروژه شیراز از پیش‌بینی‌ها عقب مانده بود. 

     

همچنین بررسی کنید

گزارش تصویری | مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملي کشت و صنعت و دامپروري پارس برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملي کشت و صنعت و دامپروري پارس – نماد: زپارس در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *