به گزارش پایگاه خبری اقتصاد و بیمه، بهنام علیخانی، رئیس کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک روز ملی صادرات به صادرکنندگان استان، تأکید کرد: حمایت از فعالان اقتصادی و رفع موانع صادراتی میتواند مسیر رشد اقتصاد غیرنفتی را هموارتر کند.
متن بهنام علیخانی رئیس کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی صادرات به شر ح ذیل می باشد :
فرا رسیدن ۲۹ مهرماه، «روز ملی صادرات»، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به همت والای مردان و زنانی است که در یکی از پیچیدهترین و چالشبرانگیزترین دورانهای اقتصادی کشور، پرچم تولید و اعتبار ایران را در بازارهای جهانی برافراشته نگه داشتهاند. این روز را صمیمانه به تمامی صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان عرصهی تجارت خارجی تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
صادرات، به عنوان پیشران اقتصاد ملی و شاهراه اتصال به بازارهای جهانی، نقشی حیاتی در تحقق توسعهی پایدار، ایجاد اشتغال مولد و تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفا میکند. در دورانی که اقتصاد ایران با وجود پیچیده ترین و سخت ترین فشارهای بین المللی ، نیازمند عبور از اتکای تاریخی به درآمدهای نفتی و ارزآوری برای حیات کشور است، این «جهادگران اقتصادی» هستند که با تلاش شبانهروزی خود، چرخهای تولید را به حرکت درآورده و توانمندی و درخشش کالای ایرانی را در جهان به نمایش میگذارند.
پایگاه خبری و تحلیلی اقتصاد و بیمه اخبار ، مجامع و تحلیل بورس ، بانک و بیمه